Πούλησαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς για 45 εκατ. ευρώ

Στα 45 εκατομμύρια ευρώ έκλεισε η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το ΤΑΙΠΕΔ, όπως ανακοίνωσε, έκανε δεκτή την πρόταση της ιταλικής εταιρείας
Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ ευρώ. Υπενθυμίζεται πως η κρατική ιταλική εταιρία ήταν η μόνη που είχε καταθέσει προσφορά καθώς παρά το αρχικό τους ενδιαφέρον τόσο οι Ρωσικοί σιδηρόδρομοι όσο και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν εμφανίστηκαν στον τελευταίο διαγωνισμό.

Υπενθυμίζεται πως για την υπόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπήρξε και προηγούμενος διαγωνισμός που είχε κηρυχθεί άγονος λόγω της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, παρότι στο πρώτο στάδιο είχαν συμμετάσχει οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR.

Μ’ ενδιαφέρον τώρα αναμένεται η πώληση της “ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Α.Ε. (ΕΕΣΣΤΥ), όπου αναμένεται νέος διαγωνισμός. Στην τελευταία διαδικασία κανείς δεν κατέθεσε δεσμευτική προσφορά παρά το αρχικό ενδιαφέρον ομίλων όπως η γαλλική Alstom, οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι και ο όμιλος Κοπελούζου

Όπως επισημαίνονταν πριν το σημερινό δ.σ του ΤΑΙΠΕΔ για να πουληθεί η εταιρεία, η προσφορά των Ιταλών πρέπει να είναι κοντά στην αποτίμηση των ανεξάρτητων αποτιμητών του ΤΑΙΠΕΔ και παράλληλα, πάνω από τα ταμειακά διαθέσιμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα οποία υπολογίζονται στα 25 εκατ ευρώ.

Η ευρωπαϊκή πλευρά έχει δεσμευτεί ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνοδευτεί με τη διαγραφή 750 εκατ. ευρώ που συνδέονται με παράτυπες επιδοτήσεις και βαρύνουν τον ισολογισμό της.

Η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ

Κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ αποσφραγίσθηκε η δεσμευτική οικονομική προσφορά για την διάθεση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την οποία υπέβαλε η ιταλική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. Το ποσό του προσφερόμενου τιμήματος ανέρχεται σε 45 εκατ. ευρώ.

Το ΤΑΙΠΕΔ, αφού έλαβε υπόψη την θετική εισήγηση των συμβούλων του για την εγκυρότητα της υποβληθείσας προσφοράς, τις αποτιμήσεις, που εκπόνησαν δύο (2) διαφορετικοί ανεξάρτητοι αποτιμητές και τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων, έκανε αποδεκτή την προσφορά και ανακήρυξε την Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. ως προτιμητέο επενδυτή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το ΤΑΙΠΕΔ επιτυγχάνει να ολοκληρώσει μία διαδικασία, που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια και διασφαλίζει όχι μόνο τη βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή της. Με την εξέλιξη αυτή ουσιαστικά τίθενται οι βάσεις για το επιτυχές κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ.

Η Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και αναμένεται να μεταγγίσει τεχνογνωσία και εμπειρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εντάσσοντας την ελληνική εταιρεία στον πανευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη.

  • Μετά την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένονται τα παραδοσιακά κλάματα του κ. Σπίρτζη!!!

Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε “ξεπούλημα” τα 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε Κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Μετά από 18 μήνες η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που με την καταστροφική της πολιτική και την απαράδεκτη καθυστέρηση οδήγησε σε απαξίωση την περιουσία του Δημοσίου, έρχεται σήμερα και πουλάει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 45.000.000 ευρώ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο ορισμός της προκλητικής εξαπάτησης, της αναξιοπιστίας και της ανικανότητας, που κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό».