Βέλτιστες πρακτικές ποιότητας ο στόχος της ναυτιλίας

H ναυτιλία μοχθεί για την ποιότητα και προσβλέπει στον σεβασμό όλων, καθώς αποτελεί έναν από τους βασικότερους συντελεστές του υψηλού βιοτικού επιπέδου που απολαμβάνει η κοινωνία μας. Οι βέλτιστες πρακτικές, πέραν της εφαρμογής τους στη διαχείριση πλοίων, παίζουν ρόλο και στα κυριότερα ζητήματα ναυτιλιακής πολιτικής.

Τα παραπάνω επισημάνθηκαν από κορυφαίους παράγοντες της ναυτιλιακής κοινότητας στη διάρκεια του 7ου Ετήσιου Capital Link «Operational Excellence in Shipping Forum» που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Αθήνα. Το συνέδριο διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Ένωση Εφοπλιστών της Δανίας, την Ένωση Εφοπλιστών της Γερμανίας και την Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου απονεμήθηκε στον κ. Ιωάννη Πλατσιδάκη, Chairman, INTERCARGO και Managing Director της Anangel Maritime Services Inc. το «2017 Capital Link Maritime CSR Leadership Award», σε αναγνώριση της αφοσίωσής του στην εφαρμογή και προώθηση των βέλτιστων πρακτικών στον κλάδο τόσο ως επικεφαλής της INTERCARGO όσο και κατά τη μακρόχρονη καριέρα του στον ναυτιλιακό κλάδο. Οι εισαγωγικές παρατηρήσεις και η παρουσίαση του βραβείου έγιναν από τον κ. Παναγιώτη Λασκαρίδη, President της European Community Shipowners Associations (ECSA) και CEO της Lavinia Corporation/Laskaridis Shipping Co. Ltd.

Στην ομιλία του ο κ. Λασκαρίδης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι οι βέλτιστες πρακτικές στη ναυτιλία, όπως και αλλού, δεν αποτελούν μια ακριβή επιστήμη και πρόσθεσε ότι οποιοσδήποτε επιχειρηματίας, διαχειριστής ή διευθυντής ενστικτωδώς γνωρίζει τις βέλτιστες πρακτικές στον κλάδο του. Ενώ η κοινή αντίληψη είναι πως οι βέλτιστες πρακτικές έχουν μια στενή εφαρμογή στη βελτίωση της απόδοσης και της αποτελεσματικότητας, ο κ. Λασκαρίδης συμπλήρωσε ότι διευρύνονται στις πολιτικές, στη νοοτροπία, στη διακυβέρνηση, στη συμμόρφωση κ.λπ.

Για τον δικό μας κλάδο, τη ναυτιλία, ίσως δεν προξενεί εντύπωση το γεγονός ότι οι βέλτιστες πρακτικές, πέραν της εφαρμογής τους στη διαχείριση πλοίων, παίζουν ρόλο και στα κυριότερα ζητήματα ναυτιλιακής πολιτικής, είτε παγκόσμιας είτε ευρωπαϊκής, όπως είναι ο διάλογος για τα αέρια του θερμοκηπίου, οι πολιτικές της ενιαίας θυρίδας, οι προτάσεις για τις μελλοντικές ευρωπαϊκές πολιτικές, την ευρωπαϊκή ατζέντα κοινωνικής πολιτικής και άλλα, τόνισε ο ομιλητής.

O κ. Ιωάννης Πλατσιδάκης στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις λαμβάνουν χώρα σε ένα ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό περιβάλλον αυστηρών κανονισμών. Τα κράτη νηολόγησης, οι λιμενικές αρχές, οι ναυλωτές, φορτωτές και παραλήπτες, οι τράπεζες και φορείς νηολόγησης θέλουν και έχουν γνώμη για τα πλοία που χρησιμοποιούν. Επομένως, η ναυτιλία, εφοπλιστές και διαχειριστές πρέπει να συμμορφωθούν με τους επικρατούντες τοπικούς και διεθνείς κανονισμούς, ακολουθώντας τον ανταγωνισμό. Τα κριτήρια απόδοσης είναι η ποιότητα και η επιχειρησιακή αριστεία. Λόγω της εύκολης ροής πληροφοριών μέσω των ΜΜΕ και του διαδικτύου, η οποιαδήποτε μη συμμόρφωση γίνεται άμεσα αντιληπτή και χαρακτηρίζει το σκάφος και τον χειριστή που εμπλέκονται στο περιστατικό.

Η ποιότητα είναι ακριβή, δύσκολη ως προς την επίτευξή της και αποτέλεσμα μιας συνεχούς διαδικασίας. Η αντίθετη επιλογή όμως, δηλαδή η μη συμμόρφωση, η κακή απόδοση και τα ατυχήματα ενδέχεται να αποβούν μοιραία για τη βιωσιμότητα της εταιρείας ως οντότητα. Όπως συνηθίζουμε να λέμε, αν πιστεύετε πως η ποιότητα είναι ακριβή, πού να δείτε πόσο κοστίζει ένα ατύχημα! Η καλή φήμη απαιτεί χρόνο για να χτιστεί και μόνο μια στιγμή για να καταστραφεί!

Συνοψίζοντας, η ναυτιλία μοχθεί για την ποιότητα και προσβλέπει στην υιοθέτηση και τη συμμόρφωση με κανονισμούς διαφάνειας, πρακτικότητας και σεβασμού απέναντι στη ναυτιλία η οποία αποτελεί έναν από τους βασικότερους συντελεστές του υψηλού βιοτικού επιπέδου που απολαμβάνει η κοινωνία μας».

Στο συνέδριο συζητήθηκαν μεταξύ άλλων επίκαιρα θέματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλία, οι νέοι κανονισμοί, το «Έξυπνο Πλοίο», η αποτελεσματική διαχείριση των πληρωμάτων, τα Big Data, η κυβερνοασφάλεια, η προστασία του περιβάλλοντος, οι τεχνικές διαχείρισης στόλου, οι χρηματοπιστωτικοί κίνδυνοι κ.ά.

SHARE