Βρετανικές εκλογές: May day από την Theresa May στα social media.

Γράφει ο Μάκης Σεριάτος

Τα αποτελέσματα των εκλογών στην Μεγάλη Βρετανία έδειξαν πως η στρατηγική του αιφνιδιασμού-εκβιασμού των ξαφνικών εκλογών από την Theresa May καθόλου δεν λειτούργησε στους νέους ψηφοφόρους.

Η επιλογή της χρήσης των παραδοσιακών μέσων για την καμπάνια των συντηρητικών σε καμιά περίπτωση δεν κατάφερε να επηρεάσει τους νέους ψηφοφόρους. Κι αυτό κυρίως γιατί το επικοινωνιακό μήνυμα δεν παραδόθηκε. Οι νέοι σε ποσοστό 70% καταναλώνουν κυρίως την επικοινωνία μέσω του YouTube και κατά 60% ανταλλάσσουν απόψεις και εμπειρίες μέσα από το Facebook και το Instagram ενώ λιγότεροι από αυτούς παράλληλα χρησιμοποιούν το Τwitter και τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης . Οι περισσότεροι ανήκουν σε κοινωνικές ομάδες των δικτύων αυτών και σε δικές τους «φυλές».

Αυτή η γενιά των νέων ψηφοφόρων σε ποσοστό πάνω από 90% επιλέγουν τα social media σαν την κύρια πηγή των ειδήσεων. Η παραδοσιακή λογική όπου κάποιος μιλάει και πολλοί τον ακούνε δεν είναι πια αποδεκτή. Η αναμετάδοση της μεταφοράς της είδησης από έναν σε έναν είναι ο νέος τρόπος επικοινωνίας των νέων. Γι’ αυτούς είναι αρκετό ότι τους ανήκει το μήνυμα. Κι έτσι δεν τους ενδιαφέρει καθόλου να τους ανήκει το μέσο. Κρατήστε ένα τεχνικό στοιχείο: Σε 24 δευτερόλεπτα και όχι σε 24 ώρες όπως στα παρελθόν ανακυκλώνονται τα διαφημιστικά μηνύματα κατά την περίοδο των εκλογών.

Έτσι διαμορφώνεται η καινούργια αλήθεια. Το Facebook, το Τwitter, το Instagram, το YouTube, το Snapchat μεταφέρουν το μήνυμα και η λογική που επικρατεί είναι ότι όποιο μήνυμα δεν περνάει από φίλτρα είναι αυθεντικό και άρα αληθινό.

Αυτή η αλήθεια κέρδισε τις εκλογές.