Σκληρή ερώτηση του Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή για τις 55 ημέρες απαγόρευσης τραίνων στην Ειδομένη

Πηγή:Nonpapernews.gr

Τρεις πρώην αρχηγοί της ΝΔ και σύσσωμοι οι βουλευτές υπογράφουν κάτω από τον βουλευτή Σερρών, «Κώστα Καραμανλή, τρίτης γενιάς»

Η Κυβερνητική παραλυσία που δεν δίνει λύση σε κανένα μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα και η ανικανότητα των αρμόδιων υπουργών (Προστασίας του Πολίτης, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Μεταφορών, Βορείου Ελλάδος) απογοητευτική. Με σοβαρές οικονομικές συνέπειες.
Με κεντρικό ερώτημα πόσο ακόμα θα πληρώνουμε τις «αυταπάτες» της κυβέρνησης και για τη σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη, ο βουλευτής Σερρών της Ν.Δ. και υπεύθυνος του τομέα Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του κόμματος, Κώστας Καραμανλής ανέλαβε σχετική πρωτοβουλία που στηρίζει η ηγεσία της αξιωματικής αντιπολίτευσης και όλοι οι πρώην πρόεδροι της.

Ο κ. Καραμανλής συνέταξε ερώτηση για τη συνεχιζόμενη κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, που κατατέθηκε το μεσημέρι της Τρίτης και την οποία υπογράφει σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε σχετικά και τον πρόεδρο της Ν.Δ. Κυριάκο Μητσοτάκη για την πρωτοβουλία του, η οποία και επιδοκιμάστηκε, ενώ υπέγραψαν και οι τρεις πρώην πρόεδροι, οι δυο πρώην Πρωθυπουργοί, Κώστας Καραμανλής και Αντώνης Σαμαράς και ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης.

Στο κείμενο της ερώτησης που απευθύνεται στους υπουργούς, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Οικονομικών, γίνεται αναφορά στις καταστροφικές επιπτώσεις στην οικονομία, στις επιχειρήσεις και τον τομέα των μεταφορών από τη συνεχιζόμενη κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη.

«Η συνεχιζόμενη κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης από παράτυπους μετανάστες και πρόσφυγες για περισσότερες από 50 ημέρες, έχει προκαλέσει πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία, στις επιχειρήσεις αλλά και τον τομέα των μεταφορών, τις οποίες μέλη της κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Δημοκρατίας έχουν επισημάνει τόσο με δηλώσεις τους, όσο και με ερωτήσεις τους, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου» σημειώνεται στην επιστολή.

Μάλιστα, στο κείμενο αναφέρονται η επίκαιρη ερώτηση του αντιπροέδρου του κόμματος Κωστή Χατζηδάκη, η οποία συζητήθηκε στις 21 Απριλίου, «χωρίς να λάβουμε επαρκείς απαντήσεις από την υφυπουργό Μαρία Χρυσοβελώνη», μια που ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης απέφυγε να προσέλθει στην Ολομέλεια, τις ερωτήσεις της Ντόρας Μπακογιάννη (15/4), των Βασίλη Κικίλια και Σταύρου Καλαφάτη (4/5), καθώς και τη δήλωση (24/3) εκ μέρους της Νέας Δημοκρατίας του κ. Καραμανλή.

«Κοινή πεποίθηση όλων μας αποτελεί το γεγονός ότι το Κράτος είναι ουσιαστικά απόν, αδυνατεί να διασφαλίσει το στοιχειώδες και το αυτονόητο: την ελεύθερη διακίνηση προϊόντων και την ομαλή λειτουργία των συγκοινωνιών.

Πρόκειται για μια πρωτοφανή κατάσταση, που δεν έχει προηγούμενο σε άλλη προηγμένη ευρωπαϊκή χώρα» υπογραμμίζεται στην ερώτηση.
Παράλληλα επισημαίνεται ότι οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι προφανείς και πως προκαλεί αναμφίβολα εντύπωση η αδράνεια που επιδεικνύουν οι αρμόδιοι υπουργοί σε μια κραυγαλέα περίπτωση παρακώλυσης συγκοινωνιών, με άμεσες αρνητικές συνέπειες στην οικονομία, στις επιχειρήσεις αλλά και την εν γένει εικόνα της χώρας.

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΖΗΜΙΕΣ

Ακόμη, αναφέρεται ότι ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής έχει τις ακόλουθες επιπτώσεις: α) επιφέρει καίριο πλήγμα στις εξαγωγικές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα της Βορείου Ελλάδος, αφού αναγκάζονται να επιλέγουν άλλες διαδρομές για τη μεταφορά προϊόντων, που αυξάνουν το κόστος ενώ υποχρεώνονται να μεταφέρουν τα προϊόντα τους μέσω Βουλγαρίας, κάτι που έχει αρνητική επίπτωση στους χρόνους παράδοσης αλλά και στις σχέσεις με τους πελάτες τους.

«Είναι χαρακτηριστικό ότι η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας διαρκεί έως και δύο ημέρες παραπάνω σε σχέση με τη διαδρομή μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης, ενώ το επιπλέον κόστος υπολογίζεται στα 5-10.000 ευρώ ανά συρμό».

β) απαξιώνεται το δίκτυο μεταφορών της χώρας και ιδιαίτερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποτέλεσμα να μειώνεται και η αξία της εταιρείας αλλά και το ενδιαφέρον επενδυτών, εν όψει της επικείμενης αποκρατικοποίησης της εταιρείας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η ζημιά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται στα 5 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα από τα μέσα Απριλίου υπάρχουν εκτεταμένες ακυρώσεις φορτίων από διαμεταφορικές εταιρείες και εταιρείες logistics.