Παραμονές του Πάσχα ο δρόμος – λαιμητόμος από Αθήνα στην Πάτρα σε λιγότερο από δύο ώρες τα 201 χιλιόμετρα. Με πανάκριβα διόδια.

Άλλη μία υπόσχεση μετά από πολύχρονες καθυστερήσεις για τον δρόμο με τα περισσότερα αυτοκινηστικά δυστυχήματα στην Ελλάδα.

Ασφαλέστερο οδικό δίκτυο που θα επιτρέπει υψηλότερες ταχύτητες δίνοντας τη δυνατότητα μείωσης της διαδρομής από την Αθήνα έως την Πάτρα στη 1 ώρα και 50′ θα επιτευχθούν με την ολοκλήρωση του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού, ο οποίος αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία την άνοιξη του 2017. Δηλαδή τις παραμονές του Πάσχα του 2017.
Η Ολυμπία οδός παραδίδεται στις 31 Μαρτίου 2017

Το συνολικό μήκος του αυτοκινητόδρομου μαζί με τον υφιστάμενο (από τον Α/Κ Θήβας-Ελευσίνας έως τον Α/Κ Αρχαίας Κορίνθου), στον οποίο εκτελούνται εργασίες αναβάθμισης θα είναι 201,5 χιλιόμετρα. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου καθώς συνδέει τρεις περιφέρειες και την Αθήνα με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας.

Σήμερα η συνολική πρόοδος του έργου φτάνει το 88% με τα μεγάλα και δύσκολα από τεχνικής απόψεως έργα όπως σήραγγες, γέφυρες και lane cover να βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Επιπλέον στην Κορίνθου-Πατρών είναι εγκατεστημένα έξι εργοτάξια που ενεργούν σε είκοσι εργοταξιακές ζώνες απασχολώντας περισσότερους από 3.000 εργαζομένους.
Τον επόμενο μήνα αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Κιάτο – Ξυλόκαστρο και έως τις 31 Μαρτίου 2017 θα έχουν παραδοθεί όλα τα τμήματα.

Δύσκολη κατασκευή

Η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού είναι ιδιαίτερα δύσκολη καθώς είναι το μοναδικό έργο που προχωρά σε παράλληλες συνθήκες κυκλοφορίας στο 85% του δρόμου. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στα ζητήματα οδικής ασφάλειας, με τις προσπάθειες που έχουν ήδη γίνει να έχουν συντελέσει στη μείωση κατά 60% του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων (13 θανατηφόρα ατυχήματα το 2016 έναντι 33 το 2008).

Το τμήμα Κορίνθου-Πατρών περιλαμβάνει 380 μεγάλα τεχνικά έργα (σήραγγες, γέφυρες, άνω και κάτω διαβάσεις κ.ά.), αλλά και περισσότερα από 400 έργα αντιστήριξης. Συγκεκριμένα κατασκευάζονται 12 σήραγγες συνολικού μήκους 16 χλμ. Οι τέσσερις από αυτές, μήκους 8,2 χλμ., αποτελούν ένα σύμπλεγμα σηράγγων στην περιοχή της Παναγοπούλας, μεταξύ Αιγίου και Ρίου. Εκεί κατασκευάζεται και η πιο μεγάλη σήραγγα του αυτοκινητόδρομου, μήκους 4 χιλιομέτρων, η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη στη χώρα.

Επίσης οι 209 γέφυρες του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα και συγκεκριμένα οι 47 γέφυρες, 22 άνω διαβάσεις και 140 κάτω διαβάσεις ξεπερνούν σε ποσοστό ολοκλήρωσης το 92%. Αρκεί βέβαια να τηρηθεί το νέο χρονοδιάγραμμα με τις πολύχρονες ασυνέπειες και καθυστερήσεις.