Οι μεγάλες δημόσιες υποδομές το επόμενο στοίχημα της ΝΔ

Κομμάτι κομμάτι και στην τελική ευθεία προς τις ευρωεκλογές και τις εκλογές για τους δήμους και τις περιφέρειες, η Νέα Δημοκρατία ξεδιπλώνει το στρατηγικό της πρόγραμμα, με στόχο τη συνεχή επικοινωνία του προγραμματικού της λόγου. Μετά την παρουσίαση των θέσεών του για την Παιδεία και την Υγεία, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης προετοιμάζεται να φέρει στην πρώτη γραμμή τις προτάσεις του για τα έργα των υποδομών που έχει ανάγκη η χώρα. Η παρουσίαση, η οποία θα πραγματοποιηθεί με την παρουσία του προέδρου του κόμματος, Κυριάκου Μητσοτάκη, αποτελεί το τελικό στάδιο μίας πολύμηνης διαδικασίας, στην οποία καταλυτικός ήταν ο ρόλος του αντιπροέδρου, Κωστή Χατζηδάκη και του βουλευτή Σερρών και τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

Όπως επισημαίνουν στελέχη της οδού Πειραιώς, το “γαλάζιο πρόγραμμα για τις υποδομές δεν αποτελεί μία συρραφή μικροκομματικών εξαγγελιών. Υπακούει σε ένα μεγάλο εθνικό σχέδιο υποδομών, που θα λαμβάνει υπόψη τις πραγματικές δυνατότητες της χώρας, με τα έργα να εντάσσονται σε έναν κεντρικό στρατηγικό σχεδιασμό. Κυρίαρχος στόχος αυτής της κίνησης θα είναι να τεθεί ισχυρό ανάχωμα στο φαινόμενο κατά το οποίο κάθε υπουργός ή κάθε περιφερειάρχης κάνει αποσπασματικό σχεδιασμό, καταλήγοντας σε ένα μοτίβο έργων χωρίς συνοχή με κόστος για τους φορολογούμενους και περιορισμένο όφελος για την οικονομία και την κοινωνία. Η συμβολή των μεγάλων έργων, όπως αυτά θα έρθουν στο προσκήνιο από τη Νέα Δημοκρατία, θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμη στους τομείς, επάνω στους οποίους ο Κυριάκος Μητσοτάκης στρέφει το βλέμμα του, προκειμένου να ανοίξει το δρόμο προς την κανονικότητα και την ανάπτυξη. Και αυτοί δεν είναι άλλοι από την προσέλκυση επενδύσεων, την ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας και τη δημιουργία νέων και καλύτερα αμειβόμενων θέσεων απασχόλησης.

Έχοντας τοποθετήσει την κυβέρνηση Τσίπρα πλάι στις έννοιες του “χθες” και της “οπισθοδρόμησης”, ο κ. Μητσοτάκης αναδεικνύει τις πολιτικές διαφορές ανάμεσα στην Κουμουνδούρου και την οδό Πειραιώς, με το πρόσημο της προόδου για τη “γαλάζια” παράταξη να είναι πάντα ισχυρό. Η επίσκεψή του στο χώρο του πρώην αεροδρομίου ήταν ακόμα μία ευκαιρία να σταλούν μηνύματα. Πρώτον, ότι οι επενδύσεις (όπως αυτή στο Ελληνικό) αποτελούν νούμερο ένα προτεραιότητα της επόμενης κυβέρνησης. Δεύτερον, ότι οι πολίτες δεν έχουν να περιμένουν τίποτα από το ΣΥΡΙΖΑ και τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, που έχουν ταυτιστεί με την “απόλυτη αναπτυξιακή αποτυχία”.

Για τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας οι επενδύσεις είναι ένα στοίχημα που δεν υπάρχει περιθώριο να χαθεί. Για αυτό και ο πήχης μπαίνει ψηλά. “Δεν υπάρχει επενδυτής που έρχεται να με συναντήσει και δεν του λέω να επενδύσει στην Ελλάδα τώρα. Η Ελλάδα είναι ελκυστικός προορισμός. Με μία κυβέρνηση φιλική προς τις επενδύσεις μπορεί να κάνει το μεγάλο αναπτυξιακό άλμα. Δεν υπάρχει περιθώριο να μην είμαστε επιτυχημένοι σε αυτήν την προσπάθεια. Οι καθυστερήσεις σε επενδυτικές διαδικασίες δεν πρόκειται να γίνουν ανεκτές”, έχει τονίσει ήδη ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Την ίδια στιγμή, στελέχη της οδού Πειραιώς σχολιάζουν πως η συνειδητοποίηση ότι ο ρόλος του κ. Τσίπρα ολοκληρώθηκε στα μάτια των διεθνών εταίρων επικυρώνεται από το γεγονός ότι οι ξένοι ηγέτες που εκπροσωπούν το σήμερα και το αύριο της Ευρώπης προεξοφλούν πλέον ως σίγουρη τη νίκη της Νέας Δημοκρατίας, ζητώντας (σε κάθε ευκαιρία) να πληροφορηθούν το μεταρρυθμιστικό σχέδιο της επόμενης ημέρας.

Στο “γαλάζιο” στρατόπεδο, τα στελέχη του κόμματος στέκονται ιδιαίτερα στις αλλαγές που θα δουν οι πολίτες να ανοίγονται στον ορίζοντα, από τη στιγμή που θα τεθεί σε εφαρμογή η κυβερνητική στρατηγική του κόμματος. “Το πρώτο πράγμα που θα διαπιστώσουν θα είναι μία θαρραλέα φορολογική μεταρρύθμιση που δε θα μειώνει απλά τους φορολογικούς συντελεστές. Θα απλοποιήσουμε τον φορολογικό κώδικα και θα εστιάσουμε στη φοροδιαφυγή μικρής και μεσαίας κλίμακας, ενισχύοντας ουσιαστικά τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων συναλλαγών. Η ανεξάρτητη αρχή δημοσίων εσόδων κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά πρέπει να κάνουμε πολύ περισσότερα”, αναφέρουν στη Νέα Δημοκρατία. Παράλληλα, αναδεικνύουν το πλάνο για μία ευρύτατη παρέμβαση, η οποία θα αντιμετωπίσει τα επίμονα ζητήματα σχετικά με την πολυπλοκότητα της ίδρυσης επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ενώ ισχυρό “χαρτί” θα είναι και η υλοποίηση ενός συστηματικού πλάνου, προκειμένου να ξεμπλοκαριστούν ευρείας κλίμακας επενδυτικά σχέδια.

Σε αυτό καθαυτό το μέτωπο του “γαλάζιου” σχεδίου για τα έργα υποδομών, η λογική της Νέας Δημοκρατίας περνάει μέσα από την ανάπτυξη και την εφαρμογή νέων εργαλείων χρηματοδότησης, προκήρυξης και ανάθεσης έργων. Σύμφωνα, λοιπόν, με πληροφορίες, θα υιοθετηθούν οι βέλτιστες πρακτικές από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αιχμή τις συμβάσεις παραχώρησης, τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, τη γενίκευση των συμβάσεων επιπέδου υπηρεσιών στους τομείς της συντήρησης και την καθιέρωση της υποχρεωτικής οικονομικής μελέτης σκοπιμότητας από τρίτους φορείς και όχι από τον κύριο του έργου, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα.

Σημαντικό κομμάτι του σχεδίου του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα είναι η ολοκλήρωση των απαραίτητων οδικών έργων, τα οποία θα συμβάλουν στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας, καθώς και στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης. Για την οδό Πειραιώς, παράλληλα, υψηλής προτεραιότητας έργο αποτελεί η γραμμή “4” του μετρό της Αθήνας και οι προεκτάσεις του, που θα βελτιώσει τις καθημερινές μετακινήσεις χιλιάδων πολιτών της πρωτεύουσας, ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δίνεται:

-Στην αναβάθμιση και συντήρηση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, στόχος της Νέας Δημοκρατίας είναι να μετατραπεί το τρένο σε ένα αξιόπιστο και ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς.

-Στα περιβαλλοντικά και ενεργειακά έργα, όπως αυτά της διαχείρισης απορριμμάτων.

-Στα έργα ηλεκτρικής διασύνδεσης των νησιών, τα οποία θα εξασφαλίσουν σταθερό εφοδιασμό σε ολόκληρη τη χώρα και μείωση των λογαριασμών ρεύματος για τους πολίτες.