Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ περιμένουν Έλληνες επιβάτες αεροπλάνων για να εισπράξουν αποζημιώσεις.

Ταλαιπωρημένες σε πτήσεις εξωτερικού άλλα και εσωτερικού, όπως των AΕGEAN και OLYMPIC.

Μόνο τον περασμένο χρόνο υπάρχουν διαθέσιμες αποζημιώσεις 19 εκατ. ευρώ που δεν διεκδικεί κανένας επιβάτης.

Φαίνεται να είναι εκατοντάδες, αν όχι περισσότεροι οι Έλληνες επιβάτες σε πτήσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού, που ταλαιπωρήθηκαν και δοκιμάσθηκαν από τρείς κυρίως αιτίες. Τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια των πτώσεων, στις ακυρώσεις προγραμματισμένων πτήσεων και τη μετάθεση γι άλλη ημέρα και λιγότερο σε περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης παρότι έχουν εκδόσει εισιτήριο και κάρτα επιβίβασης ακόμα.

Όμως στην συντριπτική τους πλειοψηφία δίνουν τόπο στη οργή, δεν θέλουν να μπλέξουν με τη γραφειοκρατία του Κράτους, με τα εμπόδια των εταιρειών(νομικά, διοικητικά) ,ούτε περισσότερο με δικαστικές εμπλοκές και ταλαιπωρίες. Μάλλον κάνουν λάθος γιατί οι ολίγοι, που διεκδικούν το δίκηο τους και την υλική αποζημίωση ης αεροπορικής τους ταλαιπωρίας(με καθυστερήσεις, απώλεια άλλων πτήσεων και δρομολογίων, απώλεια αποσκευών κλπ) κερδίζουν κάποιες ικανοποιητικές αποζημιώσεις. Εκατοντάδες και κάποτε χιλιάδες ευρώ είτε ατομικά είτε ομαδικά. Και πολύ περισσότερο υποχρεώνουν τις εταιρείες να είναι περισσότερο προσεκτικές και να υπολογίζουν το κόστος της ασυνέπειας τους , με πρώτες τις καθυστερήσεις. Και φαίνεται ότι οι ταλαιπωρίες σε επιβάτες να είναι πολλές και επιλήψιμες.

ΤΑΛΑΠΙΡΩΙΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Δεκάδες είναι τα εκατ. ευρώ γι αυτούς τους σκοπούς από τα ειδικά αποθεματικά των αεροπορικών εταιρειών. Μόνο το 2016, αποκαλύπτει η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ αναλογεί ποσό 19 εκατ. ευρώ σε επιβάτες που πέταξαν από/προς την Αθήνα με τη μορφή αποζημίωσης, λόγω προβλημάτων στην πτήση. Από αυτό το ποσό, ούτε το 1% δεν έχει αποδοθεί, κυρίως λόγω της άγνοιας των επιβατών. Πρακτικά έχουν δοθεί αποζημιώσεις μικρότερες των 190.000 ευρώ, παρά το γεγονός ότι με βάση τον ευρωπαϊκό κανονισμό, που ισχύει από το 2004 αλλά τροποποιείται συνεχώς, οι αεροπορικές εταιρείες που πέταξαν από/προς την πρωτεύουσα θα έπρεπε να έχουν καταβάλει αποζημιώσεις ύψους 19,178 εκατ. ευρώ. «Η πλειονότητα των επιβατών στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη, δεν έχει γνώση των δικαιωμάτων της σε περίπτωση προβλημάτων με τις πτήσεις της», εξηγεί στην «Κ» η κ. Χρύσα Πομόνη, υπεύθυνη επικοινωνίας της εταιρείας AirHelp, που αναλαμβάνει τη μεσολάβηση με τις κατά τόπους Αρχές ή τις αεροπορικές εταιρείες για λογαριασμό των επιβατών.

Παγκοσμίως, η καταβολή των αποζημιώσεων πλησιάζει το 1% έως 2% των περιπτώσεων, γιατί αυτή διεκδικείται από τη μειοψηφία των επιβατών.

Συνολικά για το 2016 θα έπρεπε να έχουν δοθεί αποζημιώσεις ύψους 3,679 εκατ. ευρώ σε 10.365 επιβάτες του αεροδρομίου του Ηρακλείου, 3,280 εκατ. ευρώ σε 11.677 ταξιδιώτες του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, 1,965 εκατ. ευρώ σε 5.817 μετακινούμενους στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας, 1,204 εκατ. ευρώ σε 3.411 επιβάτες της Ρόδου, 785.600 ευρώ σε 2.024 επιβάτες των Χανίων και 772.225 ευρώ σε 1.963 άτομα που ταξίδεψαν στο αεροδρόμιο της Κω. Προβλήματα αντιμετώπισαν 2.321 ταξιδιώτες στη Σαντορίνη, οι οποίοι δικαιούνται 646.025 ευρώ, 1.796 στη Ζάκυνθο (αποζημιώσεις ύψους 583.800 ευρώ) και 1.247 άτομα στη Μύκονο, που θα μπορούσαν να αποζημιωθούν με 383.800 ευρώ συνολικά. Πέραν της διεκδίκησης της αποζημίωσης μέσω της αεροπορικής εταιρείας υπάρχουν μικρές συμβουλές για τους ταξιδιώτες. Το πρόσφατο μάλιστα περιστατικό με τη βίαιη απομάκρυνση υπεράριθμου επιβάτη σε πτήση της United στις ΗΠΑ ανακίνησε και πάλι το ζήτημα. Σε περίπτωση που η κράτησή σας είναι υπεράριθμη, ο αερομεταφορέας οφείλει να σας αποζημιώσει. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η AirHelp προτείνει να μην παραχωρήσετε οικειοθελώς τη θέση σας, καθώς τότε μπορεί να απολέσετε το δικαίωμα αποζημίωσης.