Ο «ιός» της VW χτυπά και τη Mercedes – Benz;

Τα «καθαρά» μοντέλα diesel της Mercedes – Benz κατηγορούνται σε μήνυση που κατατέθηκε σε αμερικανικό δικαστήριο πως χρησιμοποιούν μηχανισμό με τον οποίο παραβιάζουν τους κανόνες εκπομπών ρύπων των ΗΠΑ όταν κινούνται σε χαμηλότερες θερμοκρασίες, καθιστώντας τα λιγότερα φιλικά προς το περιβάλλον απ’ ότι διαφημιζόντουσαν.

Ο ισχυρισμός της μήνυσης που κατατέθηκε σε ομοσπονδιακό δικαστήριο στο New Jersey κατά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, μοιάζει πολύ με αντίστοιχες καταγγελίες που πλήττουν την ανταγωνίστρια Volkswagen AG.

Την μήνυση κατέθεσε ένας κάτοχος Mercedes από το Illinois, ο οποίος ισχυρίζεται πως η εταιρεία χρησιμοποιεί το μηχανισμό στα οχήματά με BlueTec τεχνολογία, για να κλείνει το σύστημα που υποτίθεται πως περιορίζει την εκπομπή οξειδίων του αζώτου.

Ο Joerg Howe, εκπρόσωπος της Daimler ανέφερε πως η μήνυση δεν έχει καμία βάση και υπογράμμισε πως η εταιρεία θα κάνει τα πάντα για να προστατεύσει τον εαυτό της. Η μήνυση η οποία κατατέθηκε μέσω της δικηγορικής εταιρείας Hagens Berman Sobol Shapiro, η οποία έχει εμπειρία με το σκάνδαλο της Volkswagen, δεν σχολίασε το γεγονός.

«Όλα τα οχήματά μας ακολουθούν το γράμμα του νόμου», ανέφερε ο Howe.
Η μετοχή της Daimler πάντως κατέγραφε πτώση άνω του 4% στη Φρανκφούρτη όταν έγινε γνωστή η είδηση.

Η μήνυση έγινε μόλις πέντε μήνες μετά την παραδοχή της Volkswagen πως εγκατέστησε συστήματα τα οποία ξεγελούσαν τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, στα οχήματά της. Το σκάνδαλο αυτό έχει πλήξει πολύ την εταιρεία ενώ έχει προκαλέσει και αναταραχές στην ευρύτερη αγορά αυτοκινήτων. Αν και οι παραγωγοί οχημάτων υπογραμμίζουν πως πολλές φορές τα τεστ εκπομπών αερίων σε εργαστήρια και αυτά σε πραγματικές συνθήκες, διαφέρουν, πολλές εταιρείες έχουν αρνηθεί κατηγορηματικά πως έχουν κάνει κάτι το μεμπτό. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως η εικόνα των ντιζελοκινητήρων δεν έχει πληγεί από το σκάνδαλο.

Για την Daimler, το σύστημα στα μοντέλα diesel της Mercedes «κλείνει» τους περιορισμούς εκπομπών αερίου κάτω από τους 10 βαθμούς Κελσίου, κάτι που παραβιάζει το νόμο.

Η Hagens Berman ανέφερε πως η μήνυση του πελάτη της βασίστηκε σε μέρος άρθρου που εμφανίστηκε στο Der Spiegel του Φεβρουαρίου. Το άρθρο ανέφερε πως η Mercedes είχε παραδεχθεί την προαναφερθείσα λειτουργία για προστασία της μηχανής. Η εταιρεία αναφέρει, επίσης, μία ανεξάρτητη μελέτη της TNO για το υπουργείο Υποδομών και Περιβάλλοντος της Ολλανδίας όπου αποδείχθηκε πως μοντέλα της εταιρείας εκπέμπουν 220 φορές το όριο των οξειδίων του αζώτου από τις εργαστηριακές έρευνες. Σύμφωνα με την μήνυση, η Mercedes δεν ανέφερε ποτέ πως «οι μηχανές ντίζελ είναι καθαρές όταν κάνει καλό καιρό και όχι όταν κάνει κρύο».

Αν και είναι τυπική η απόκλιση μεταξύ των εργαστηριακών ελέγχων και της πραγματικής χρήσης, σύμφωνα με την ΤΝΟ, οι μελέτες δείχνουν πως τα μοντέλα που πωλούνται στην Ευρώπη είχαν εκπομπές που βρέθηκαν σε πολύ υψηλότερα σημεία από τα επιτρεπόμενα, συμπεριλαμβανόμενων των μοντέλων με τεχνολογία BlueTec.

Ακόμη κι αν η Mercedes μπορεί να κατασκευάσει αυτοκίνητα που ακολουθούν τους κανόνες αυτούς, αυτοί που τα οδηγούν θα υποφέρουν αφού τα αμάξια δεν θα έχουν την σωστή απόδοση. Η Hagens Berman προτείνει να γίνει μία συλλογική αγωγή κατά της εταιρείας από Αμερικανούς πολίτες. Τα μοντέλα που επηρεάζονται από αυτό το σκάνδαλο φτάνουν τα 350 SUV, και πολλά εκ των μεγάλων city cars και GLE crossover.

Πηγή: Bloomberg- Newmoney.gr