Τέμπη: Που εστιάζουν οι έρευνες – Σήμερα το πόρισμα της ΕΔΕ για την αναρρωτική στον επιθεωρητή

Συνεχείς οι αποκαλύψεις για την τραγωδία των Τεμπών. Οι έρευνες έχουν εστιαστεί στην κατάθεση του σταθμάρχη, που δηλώνει πως ήταν μόνος του στη βάρδια, ενώ τουλάχιστον για μια ώρα – που συμπίπτει με την ώρα της αλλαγής του επίμαχου κλειδιού – θα έπρεπε να είναι μαζί του και δεύτερος σταθμάρχης.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, στις βάρδιες του Μαρτίου για τους σταθμάρχες, ο κατηγορούμενος ήταν εφεδρικός σταθμάρχης ή βοηθός σταθμάρχη στο σταθμό του Παλαιοφαρσάλου, ο οποίος είναι ένας σταθμός λιγότερο κομβικός.

Παράλληλα ερευνώνται και τυχόν ευθύνες του επιθεωρητή του ΟΣΕ Λάρισας, ο οποίος έλαβε αναρρωτική άδεια, λίγες μόνο ώρες μετά την τραγωδία. Με εντολή του υπουργού Υγείας ζητήθηκε κατεπείγουσα έρευνα για να εξετασθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις που χορηγήθηκε η άδεια και σήμερα αναμένεται το πόρισμα.

Τα κρίσημα ερωτήματα τα οποία θα πρέπει να απαντηθούν είναι , πόσοι σταθμάρχες ήταν παρόντες από 22:00 έως 23:00 , Ποιος σταθμάρχης έκανε την αλλαγή «κλειδιού», όταν πέρασε ο προαστιακός και γιατί κανείς επί 58 λεπτά δεν επανέφερε το κλειδί πριν την αναχώρηση του Intercity;

Μετά την απολογία του 59χρονου σταθμάρχη καλούνται και άλλα εμπλεκόμενα πρόσωπα από το σιδηροδρομικό προσωπικό, με τη δικαιοσύνη να επιταχύνει αλλά και να εμβαθύνει αναζητώντας ευθύνες προς πάσα κατεύθυνση. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες τα ωράρια των βαρδιών καταδεικνύουν ότι είναι εννιάωρες και αφορούν τρεις ημερήσιες βάρδιες:

  • 06.00 – 15.00
  • 14.00 – 23.00
  • 22.00 – 07.00

Επίσης υπάρχουν αναγκαστικές επικαλύψεις, δηλαδή ενώ σχολάνε από την εργασία τους οι πρωινοί στις 15:00 οι απογευματινοί πρέπει να βρίσκονται στα καθίκοντα τους από τις 14:00 και να συμπίπτουν κατά μία ώρα με τον έναν βραδινό που ξεκινά τη βάρδιά του στις 22.00. Δηλαδή από 22.00 μέχρι 23.00 το βράδυ θα έπρεπε να βρίσκονται 3 σταθμάρχες στο σημείο. 

από 22.00 μέχρι 23.00 το βράδυ θα έπρεπε να βρίσκονται 3 σταθμάρχες στο σημείο. 

Τι φέρεται να κατέθεσε ο σταθμάρχης

Στην απολογια του, σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας φέρεται να ισχυρίστηκε πως: «Όπως έχει ήδη αναφέρει ο επιθεωρητής είχε διορίσει για την συγκεκριμένη μέρα δύο σταθμάρχες με βάρδια μέχρι 11 βραδινή. Ο ανακριτής εάν ζητήσει αντίγραφο του φύλλου βάρδιας θα διαπιστώσει τον αριθμό των σταθμαρχών και το ωράριο που υπήρχε, το οποίο ήταν εννιάωρο».

«Οι δύο σταθμάρχες που ήταν στην προηγούμενη βάρδια γύρω στις 22:15 αποχώρησαν. Και έμεινα από τότε μόνος μου μέχρι και τις 11.04 που αναχώρησε το τρένο. «Από τις 11 παρά τέταρτο το δίκτυο φόρτωνε με κίνηση και ήμουν μόνος μου για να ελέγχω ολόκληρο το κεντρικό κομμάτι του σιδηροδρόμου», φέρεται να υποστήριξε ο σταθμάρχης.

Αλληλομεταθέσεις ευθυνών στο νοσοκομείο Βόλου 

Αλληλομεταθέσεις ευθυνών είναι το χαρακτηριστικό της έως τώρα εξέλιξης της ΕΔΕ που διενεργείται για την αναρρωτική άδεια ενός μήνα που χορηγήθηκε στον επιθεωρητή του ΟΣΕ Λάρισας, λίγες ώρες μετά τη τραγωδία στα Τέμπη. Την ΕΔΕ διέταξε χθες ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι ο διευθυντής της Νευροχειρουργικής Κλινικής και πρόεδρος των Νοσοκομειακών Γιατρών του Νοσοκομείου Βόλου, Νίκος Χαυτούρας που εμπλέκεται στην αναρρωτική είναι υποψήφιος με το ΠΑΣΟΚ. Η ΕΔΕ ανατέθηκε στην 5η ΥΠΕ και στον διοικητή του Νοσοκομείου Βόλου Γιάννη Ντόκο.

Η Ένορκη Διοικητική Εξέταση στο Νοσοκομείο Βόλου και σύμφωνα με τον κ. Πλεύρη τα αποτελέσματα αναμένονται σήμερα. Ο κ. Πλεύρης δήλωσε ότι θα τεθούν σε αργία όσοι εμπλέκονται, εφόσον προκύψουν επιβαρυντικά στοιχεία για την υπόθεση.

Υπενθυμίζεται ότι ο επιθεωρητής τέθηκε ήδη σε αργία μέχρι τη διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του σταθμάρχη για υπηρεσία στον σταθμό της πόλης.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ταχυδρόμος» του Βόλου, ο γιατρός επιμελητής της Νευροχειρουργικής που φέρεται να υπέγραψε την αναρρωτική, ανέφερε πως έδωσε την άδεια στον επιθεωρητή του ΟΣΕ Λάρισας, κατόπιν του παραπεμπτικού που φέρεται να υπέγραψε ο διευθυντής της Νευροχειρουργικής κλινικής του Νοσοκομείου Βόλου με διάγνωση «έντονη οσφυαλγία στη μέση». Μάλιστα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο επιμελητής-νευροχειρουργός κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις καθώς φέρεται να μην εξέτασε τον επιθεωρητή πριν υπογράψει την άδεια. Ο επιμελητής γιατρός φέρεται να είπε -στο πλαίσιο της ΕΔΕ- ότι ο επιθεωρητής μετέβη απευθείας στον διευθυντή της Νευροχειρουργικής Κλινικής ο οποίος επειδή δεν είχε εξωτερικό ιατρείο την περασμένη Πέμπτη, με παραπεμπτικό που υπέγραψε και στο οποίο φέρεται να επισημαίνει ότι ο επιθεωρητής υποφέρει από «οσφυαλγία και είναι χρόνιο το πρόβλημα του», ζητούσε από τον νευροχειρουργό να του χορηγήσει ένα μήνα αναρρωτική άδεια. «Το έκανα “καλή τη πίστει”, αφού μου το ζήτησε ο διευθυντής μου που είπε ότι τον εξέτασε», φέρεται να είπε ο γιατρός.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο διευθυντής της Νευροχειρουργικής κλινικής του Νοσοκομείου Βόλου κ. Χαυτούρας επιβεβαίωσε πως πράγματι εκείνη την ημέρα τον αναζήτησε ο επιθεωρητής αλλά επειδή ο ίδιος δεν είχε ιατρείο και επειδή γνώριζε παλαιότερο πρόβλημα υγείας και επειδή εμφανώς κούτσαινε, τον παρέπεμψε για έλεγχο στον γιατρό, ο οποίος υπέγραψε την αναρρωτική άδεια.

Ο Νίκος Χαυτούρας διέψευσε μιλώντας στην ΕΡΤ ότι έδωσε εντολή για την αναρρωτική, ενώ επέμενε ότι η αναρρωτική δεν φέρει το όνομά του. Ο διευθυντής της Νευροχειρουργικής λέει πως ο επιθεωρητής εξετάστηκε από τον γιατρό και ότι όλα είναι στο πλαίσιο της ιατρικής δεοντολογίας.

Μιλώντας αργότερα στο τηλεοπτικό δίκτυο TRT, υποστήριξε ότι ο ίδιος είδε έναν άνθρωπο που ήταν χάλια και τον παρέπεμψε στα εξωτερικά ιατρεία λέγοντας πως ακολούθησε όλες τις νόμιμες διαδικασίες, σημειώνοντας πως ο ίδιος βάλλεται γιατί είναι πολιτικός στόχος.

Ο επιθεωρητής, βρίσκεται ήδη σε αργία ενώ φέρεται κατά την κατάθεση του ενώπιον των ανακριτικών αρχών να υποστήριξε μεταξύ άλλων πως βάσει του φύλλου θα έπρεπε αυτή τη μία ώρα, πριν από την φονική σύγκρουση των δύο τρένων, να εργάζονται τρεις σταθμάρχες.

Εν τω μεταξύ, την ποινική αναβάθμιση των ερευνών για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη δρομολόγησε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος ο οποίος έχει οριστεί από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου ως υπεύθυνος για την εποπτεία του συνόλου των ερευνών. Ο εισαγγελικός λειτουργός, λόγω της σοβαρότητας της υπόθεσης ζήτησε να συγκληθεί άμεσα η Ολομέλεια του Εφετείου Λάρισας, προκειμένου να ανατεθεί σε εφέτη – ανακριτή η έρευνα για την ανείπωτη τραγωδία. Η έρευνα θα κινηθεί προς κάθε κατεύθυνση για την αναζήτηση ποινικών ευθυνών, εκτός από εκείνες του σταθμάρχη, σε υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΣΕ, επιθεωρητή κυκλοφορίας και άλλους, που θα ελεγχθούν για το πως ένας άπειρος σταθμάρχης με μηδενική σχεδόν εμπειρία βρέθηκε στο νευραλγικό πόστο της Λάρισας και μάλιστα το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας.

Την ίδια ώρα στο «μικροσκόπιο» του οικονομικού εισαγγελέα βρίσκονται τέσσερις συμβάσεις που υπογράφηκαν το διάστημα 2005-2015 και αφορούν έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου ερευνά εδώ και μήνες ο Οικονομικός Εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης ο οποίος αναζητά ποινικές ευθύνες κρατικών αξιωματούχων από την ΕΡΓΟΣΕ, ως αναθέτουσας αρχής, αλλά και ιδιωτών από την πλευρά των εργοληπτών.

Στο στόχαστρο της Οικονομικής Εισαγγελίας έχουν τεθεί:

1. Μία σύμβαση του 2005 που σχετίζεται σε εργασίες σηματοδότησης του εθνικού δικτύου

2. Δύο συμβάσεις του 2013 που αφορούν έργα ολοκλήρωσης και

3. Μία σύμβαση του 2015 που αφορά το σύστημα τηλεδιοίκησης ETCS

Οι συμβάσεις αφορούν διαφορετικά τμήματα του δικτύου .

Για την σύμβαση 717 που ήρθε στην επικαιρότητα καθώς αφορά την τηλεδιοίκηση όπως και τις επεκτάσεις ή ανανεώσεις της, με αρχή το έτος 2014, η οικονομική Εισαγγελία είχε διενεργήσει έρευνα η οποία κατέληξε σε αρχειοθέτηση καθώς δεν προέκυψαν ενδείξεις για την διάπραξη του ερευνώμενου αδικήματος της απιστίας.

Ωστόσο πριν περίπου έναν χρόνο η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο, ενόψει νέων στοιχείων σχετικά με το σκέλος που αφορά την διάθεση ευρωπαϊκών κονδυλίων το οποίο ερευνάται πλέον από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.

SHARE