Τα RetailBusiness Awards τιμούν και επιβραβεύουν το ελληνικό λιανεμπόριο

Πρωταγωνιστές του ελληνικού λιανικού εμπορίου και της βιομηχανίας θα βραβευθούν εφέτος, για μια ακόμα χρονιά, στο πλαίσιο της 16ης διοργάνωσης των RetailBusiness Awards 2017.

Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ευάγγελος Παπαλιός, Εκδότης – Διευθυντής, Direction Βusiness Network, τα RetailBusiness Awards αποτελούν τη μεγάλη γιορτή του ελληνικού λιανεμπορίου. Ξεκίνησαν το 2002 από το περιοδικό RetailBusiness και σήμερα έχουν εξελιχθεί στον μεγαλύτερο και πιο καταξιωμένο θεσμό για το λιανικό εμπόριο και τη βιομηχανία στην Ελλάδα με μοναδική και πάγια επιδίωξή τους να στέκονται στο πλευρό των υγιών δυνάμεων της αγοράς και να τιμούν τους άριστους του κλάδου.

Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Παπαλιός, η γενικευμένη ύφεση, η μείωση του διαθέσιμου προς κατανάλωση εισοδήματος και η δύσκολη συγκυρία για την οικονομία και τη χώρα τα τελευταία χρόνια, δημιούργησαν «κλυδωνισμούς» στην αγορά του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας.

«Ο χάρτης έχει σχεδιαστεί εκ νέου, με παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου να αποτελούν πλέον παρελθόν και νέα σχήματα να έχουν αναδυθεί. Η αγορά αλλάζει, ενώ την ίδια στιγμή έχουν αλλάξει και οι καταναλωτές και οι αγοραστικές τους συνήθειες. Πιστεύω πως οι ανακατατάξεις θα συνεχιστούν και τα επόμενα χρόνια, με νέες συμμαχίες, εξαγορές και καινούργιους παίκτες να κάνουν την εμφάνισή τους στο πεδίο» επισημαίνει ο κ. Παπαλιός.
Παράλληλα, εκφράζει την αισιοδοξία του ότι οι εξελίξεις «θα λάβουν χώρα σε καλύτερες συνθήκες για την αγορά και θα επιβάλλονται μεν από την ανάγκη εξορθολογισμού και προσαρμογής στα δεδομένα της εποχής, χωρίς όμως να αποτελούν το τελευταίο καταφύγιο πριν την “καταστροφή”. Εμείς πιστεύουμε στο ελληνικό λιανεμπόριο και τη βιομηχανία και θεωρούμε πως η αγορά και τα στελέχη της διαθέτουν πάντα τη δυναμική να βρίσκουν λύσεις και απαντήσεις».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του Βαγγέλλη Παπαλιού στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

ΕΡ. Σε ποιο βαθμό η θεσμοθέτηση των επιχειρηματικών βραβείων για το εγχώριο λιανεμπόριο RetailBusiness Awards εξυπηρετεί την ανάγκη για ενίσχυση της επιχειρηματικότητας;

ΑΠ. Τα RetailBusiness Awards αποτελούν τη μεγάλη γιορτή του ελληνικού λιανεμπορίου. Ξεκίνησαν το 2002 από το περιοδικό RetailBusiness και σήμερα έχουν εξελιχθεί στον μεγαλύτερο και πιο καταξιωμένο θεσμό για το λιανικό εμπόριο και τη βιομηχανία στην Ελλάδα. Μοναδική και πάγια επιδίωξή τους όλα αυτά τα χρόνια είναι να στέκονται στο πλευρό των υγιών δυνάμεων της αγοράς και να τιμούν τους άριστους του κλάδου.
Αυτό θα συμβεί και τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο πλαίσιο της τελετής απονομής της 16ης διοργάνωσης των RetailBusiness Awards 2017, όταν στο προσκήνιο θα τοποθετηθούν ξανά οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις που οδηγούν τον κλάδο συνεχώς μπροστά, στην επόμενη ημέρα. Δική μας φιλοσοφία είναι πως οι αξίες και οι άριστοι πρέπει να αναγνωρίζονται και να επιβραβεύονται. Αναδεικνύουμε και τιμάμε τα επιτεύγματά τους σε μια εποχή που, λόγω των αναντίρρητων δυσκολιών, η επιβράβευση αυτή έχει αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη σημασία και μπορεί να λειτουργήσει σαν κίνητρο για όλη την αγορά να στρέψει το βλέμμα της ακόμη πιο ψηλά, ακόμη πιο μακριά. Οι σημαντικές προκλήσεις που έχουν υψωθεί για την αγορά καθιστούν ιδιαίτερα σημαντικό το ρόλο των RetailBusiness Awards, που αποδεικνύουν πως το Λιανεμπόριο μπορεί να παραμένει ισχυρό, να οδηγεί τις εξελίξεις και να επιδεικνύει όχι απλά αντοχές αλλά όραμα ανάπτυξης.

ΕΡ. Ποια είναι η εικόνα του εγχώριου λιανεμπορίου τα τελευταία χρόνια; Πιστεύετε ότι θα δούμε νέες ανακατατάξεις και τι θα περιλαμβάνουν αυτές;

ΑΠ. Nομίζω πως δεν χρειάζονται ωραιοποιήσεις. Αναντίρρητα, η γενικευμένη ύφεση, η μείωση του διαθέσιμου προς κατανάλωση εισοδήματος και η δύσκολη συγκυρία για την οικονομία και τη χώρα τα τελευταία χρόνια, δημιούργησαν κλυδωνισμούς και στην αγορά του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας. Ο χάρτης έχει σχεδιαστεί εκ νέου, με παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου να αποτελούν πλέον παρελθόν και νέα σχήματα να έχουν αναδυθεί. Η αγορά αλλάζει, ενώ την ίδια στιγμή έχουν αλλάξει και οι καταναλωτές και οι αγοραστικές τους συνήθειες. Πιστεύω πως οι ανακατατάξεις θα συνεχιστούν και τα επόμενα χρόνια, με νέες συμμαχίες, εξαγορές και καινούργιους παίκτες να κάνουν την εμφάνισή τους στο πεδίο. Είμαι αισιόδοξος, όμως, πως οι εξελίξεις θα λάβουν χώρα σε καλύτερες συνθήκες για την αγορά και θα επιβάλλονται μεν από την ανάγκη εξορθολογισμού και προσαρμογής στα δεδομένα της εποχής, χωρίς όμως να αποτελούν το τελευταίο καταφύγιο πριν την «καταστροφή».
Εμείς πιστεύουμε στο ελληνικό λιανεμπόριο και τη βιομηχανία και θεωρούμε πως η αγορά και τα στελέχη της διαθέτουν πάντα τη δυναμική να βρίσκουν λύσεις και απαντήσεις. Γι? αυτό, άλλωστε, έχουμε επιλέξει ευθύς εξ αρχής να είμαστε στο πλευρό τους, προσφέροντας τη στήριξή μας και όπως κάθε χρονιά, έτσι και φέτος, με το moto «Retail: Ισχυρός Πυλώνας Ανάπτυξης», θα βραβεύσουμε τις υγιείς δυνάμεις του ελληνικού λιανικού εμπορίου και της βιομηχανίας.

ΕΡ. Τα βραβεία RetailBusiness Awards είναι θεσμός επιβράβευσης των επιχειρήσεων. Πώς έχει εξελιχθεί ο θεσμός των βραβείων στο διάστημα που μεσολάβησε από την ίδρυσή του έως σήμερα;

ΑΠ. Ο θεσμός ξεκίνησε το 2002 από την Direction και το περιοδικό RetailBusiness και διοργανώνεται όλα αυτά τα χρόνια χωρίς διακοπή. Αποτελεί σήμερα τον μεγαλύτερο και πιο καταξιωμένο θεσμό για το ελληνικό λιανικό εμπόριο και τη βιομηχανία, ενώ η Τελετή Απονομής των βραβείων είναι η καθιερωμένη ετήσια μεγάλη γιορτή του κλάδου και συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς Η φετινή τελετή απονομής των βραβείων θα γίνει παρουσία εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας και περισσότερων από 700 καταξιωμένων στελεχών των μεγαλύτερων επιχειρήσεων του ελληνικού λιανεμπορίου και της βιομηχανίας, του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, καθώς και εκπροσώπων θεσμικών φορέων και του δημοσιογραφικού χώρου.
Κατά τη διάρκεια της σημαντικής διαδρομής τους, τα RetailBusiness Awards έχουν αναδείξει και επιβραβεύσει τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις, που συμβάλλουν στην εξέλιξη και την ανάπτυξη του ελληνικού λιανικού εμπορίου και της βιομηχανίας εντός και εκτός των συνόρων της χώρας μας.
Τα RetailBusiness Awards «μεγάλωσαν» και πορεύονται μαζί και παράλληλα με την αγορά, συμβαδίζοντας με τις τάσεις, τις συνθήκες και τα δεδομένα της εποχής. Κατά τη διάρκεια των ετών έχουν πραγματοποιηθεί αλλαγές και προσθήκες όσον αφορά τις κατηγορίες διακρίσεων, την παρουσίαση, τον κανονισμό και την τελετή απονομής, με στόχο τη διαρκή βελτίωση της διοργάνωσης. Γεγονός, θεωρώ, απόλυτα λογικό, καθώς ο θεσμός είναι κάτι «ζωντανό». Το μόνο που δεν έχει αλλάξει, βέβαια -και ούτε πρόκειται ποτέ στο μέλλον- είναι η ακεραιότητα και η αξιοπιστία του θεσμού, που δεν έχουν αλλοιωθεί ούτε στο ελάχιστο.

ΕΡ. Ποιες είναι οι καινοτομίες της φετινής διοργάνωσης;

ΑΠ. Εφέτος ο θεσμός προχώρησε σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης. Οι νικητές έχουν αναδειχθεί μετά την αξιολόγηση και ψηφοφορία ευρύτατης κριτικής επιτροπής, στην οποία συμμετείχαν -για πρώτη φορά- εκπρόσωποι 18 θεσμικών φορέων της ελληνικής αγοράς (ΣΕΒΤ, IFES, ΕΣΒΕΠ, ΕΣΕΕ, GRECA, ΣΔΕ, Σύνδεσμος Frachise Ελλάδος, ΣΕΛΠΕ, ΣΕΒ, ΙΕΛΚΑ, European Communication Institute, IAB Hellas, ΣΕΠΟΑ, ΕΔΕΕ, ΙΠΕ, ECR Hellas, ΕΙΜ και Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ), επικεφαλής εταιρειών μετρήσεων και ερευνών (GFK, ΙRI, Nielsen) και αναγνωρισμένοι εκπρόσωποι του ακαδημαϊκού χώρου. Φυσικά, την εγκυρότητα και την αξιοπιστία του θεσμού διασφαλίζει για ακόμη μια χρονιά η KPMG Ορκωτοί Ελεγκτές ΑΕ, που είναι ο ελεγκτικός φορέας της ψηφοφορίας και αυτής της διοργάνωσης.
Αυτή είναι η πρώτη κίνηση ενίσχυσης και ανανέωσης του θεσμού σε μια διαδικασία που θα συνεχιστεί. Ήδη έχουμε ξεκινήσει να δουλεύουμε για την επόμενη διοργάνωση, που σας υπόσχομαι πως θα έχει αρκετά νέα στοιχεία και καινοτομίες.

ΕΡ. Ποια είναι η φιλοσοφία των βραβείων και με τη συνεργασία ποιων φορέων διοργανώνεται;

ΑΠ. Ο θεσμός ξεκίνησε το 2002 και πραγματοποιείται, ήδη από την πρώτη διοργάνωση, με τη συνεργασία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) και της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ). Επίσης, όλες οι διοργανώσεις τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης. Όσον αφορά τη φιλοσοφία τους, είναι μία και μοναδική: η επιβράβευση των άριστων του κλάδου. Τα RetailBusiness Awards στηρίζουν και τιμούν το Ελληνικό Λιανεμπόριο.

ΕΡ. Ποια βραβεία δίνονται σε επιχειρήσεις στο πλαίσιο των RetailBusiness Awards και μέσα από ποια διαδικασία προκύπτουν οι νικητές;

ΑΠ. Εφέτος, οι κατηγορίες των βραβείων είναι οι παρακάτω: Retailer of the Year, Retail Manager 2017, Retail Franchisor of the Year, Social Media Retail Strategy 2017, Retail Campaign 2017, CSR Retail Strategy 2017, Ε-Retailer 2017, Retailer Mobile Αpp 2017, E-Commerce Mobile App 2017, P.O.P. Star of the Year 2017, Retail Store – Super Market 2017, Retail Store – Ηλεκτρικά & Ηλεκτρονικά Είδη 2017, Retail Store Ένδυση-Υπόδηση 2017, Retail Coffee Store 2017 και Retail Store – Εστίαση 2017. Οι νικητές έχουν αναδειχθεί μετά την αξιολόγηση και ψηφοφορία της Επιτροπής Αξιολόγησης, που σας περιέγραψα.
Επίσης, στο πλαίσιο της διοργάνωσης, σημαντική θέση κατέχουν, όπως κάθε χρόνο, τα Βραβεία για τους Προμηθευτές της Χρονιάς στις κατηγορίες Food & Drink, Non Food, Τεχνολογία και Λευκές – Μαύρες Συσκευές, το οποία απονέμονται μετά από σχετική έρευνα σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Τέλος, θα πρέπει να σημειώσω πως θα απονεμηθεί και ένα τιμητικό βραβείο σε μια εμβληματική προσωπικότητα με πολυετή συνεισφορά στο ελληνικό λιανεμπόριο.

SHARE