METAVERSE: προκλήσεις και ευκαιρίες

Λέγεται συχνά ότι οι προκλήσεις είναι μεταμφιεσμένες ευκαιρίες. Αυτό το μάντρα ισχύει πράγματι για το μετασύμπαν, όπου πολλές προκλήσεις προσφέρουν τεράστιες ευκαιρίες για τους καταναλωτές και τις εταιρείες.
Το metaverse διαφημίζεται ως μια εκπληκτική νέα, άκρως καθηλωτική εμπειρία και ως ο «διάδοχος του διαδικτύου για κινητά», που θα ξεπεράσει την τρέχουσα δισδιάστατη εμπειρία περιήγησης, προβολής, εργασίας, κοινωνικοποίησης και αλληλεπίδρασης με άλλους. Κάποιοι το βλέπουν ως ενσωματωμένη ή ενημερωμένη έκδοση του διαδικτύου.
Με την αγοραία αξία του metaverse που εκτιμάται σε 758,6 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2026, δεν μπορεί να αγνοηθεί. Οι εταιρείες ανταγωνίζονται για
τη δημιουργία πλατφορμών metaverse καθώς και αυτό που μπορεί να ονομαστεί το λειτουργικό σύστημα του metaverse. Σαφώς, κανένας μεμονωμένος πωλητής δεν θα κατέχει το metaverse, και πολλοί πωλητές ανταγωνίζονται για συσκευές, εργαλεία και πλατφόρμες παράδοσης.
Εκτός από τις δυσκολίες στον κυβερνοχώρο και την προστασία της ιδιωτικής ζωής, θα επικεντρωθώ σε τρεις κρίσιμες προκλήσεις που αντιμετωπίζει το metaverse. Χωρίς την αντιμετώπιση αυτών των τριών προκλήσεων, το metaverse ενδέχεται να μην πετύχει ως μια κύρια πλατφόρμα και θα μπορούσε να γίνει μια εξειδικευμένη τεχνολογία που εξυπηρετεί κυρίως τη βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών.
Διαλειτουργικότητα πλατφόρμας
Η έλλειψη διαλειτουργικότητας και ομοιομορφίας μεταξύ των διαφόρων πλατφορμών μετασύνδεσης είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις. Το πρωτόκολλο HTML λειτούργησε ως ενοποιητικό πλαίσιο για να ενεργοποιήσει το διαδίκτυο. Μπορείτε να περιηγηθείτε στο Διαδίκτυο από οποιοδήποτε πρόγραμμα περιήγησης και από οποιαδήποτε συσκευή, όλα χάρη στο HTML. Ένα παρόμοιο πρωτόκολλο είναι πολύ απαραίτητο για τη διευκόλυνση της μετακίνησης των χρηστών μεταξύ μετασυμπτωμάτων και συσκευών. Η εναλλακτική έχει μερικούς κυρίαρχους παίκτες με πρωτόκολλα ενσωμάτωσης ή API, όπως ο τρόπος με τον οποίο έχουμε την κυριαρχία του iPhone της Apple και των λειτουργικών συστημάτων Android της Google. Παρά το γεγονός ότι έχουν διαφορετικές συσκευές, οι χρήστες μπορούν να ανταλλάσσουν πληροφορίες και να συνδέονται μεταξύ τους. Οι δημιουργοί περιεχομένου και εφαρμογών μπορούν να παραδώσουν τα προϊόντα τους και στις δύο πλατφόρμες με ελάχιστη προσπάθεια. Οι συσκευές και οι πλατφόρμες metaverse πρέπει να παρέχουν τέτοιες δυνατότητες τόσο στους χρήστες όσο και στους παρόχους περιεχομένου

Χρησιμότητα και ευκολία χρήσης για τους καταναλωτές
Η χρηστικότητα θα προέλθει ως επί το πλείστον από την ευκολία χρήσης και η χρησιμότητα θα προέλθει από το ποικίλο περιεχόμενο και τις εφαρμογές που μπορούν να βιώσουν οι καταναλωτές σε πολλαπλές μετασυμπλέξεις.
Για τους καταναλωτές, η χρησιμότητα σημαίνει ότι αξίζει να ξοδεύουν τον χρόνο και τα χρήματά τους για να παίζουν, να αγοράζουν και να αλληλεπιδρούν με περιεχόμενο και να συνεργάζονται με άλλους στο μετασύμπαν. Δεδομένου ότι το metaverse απαιτεί επί του παρόντος ακριβά και όχι τόσο εύκολα εργαλεία AR/VR, αυτό θα περιορίσει το metaverse σε ένα μικρότερο τμήμα καταναλωτών.
Ωστόσο, αυτοί οι καταναλωτές θα μπορούσαν ενδεχομένως να είναι το πιο εύπορο και με γνώσεις τεχνολογίας τμήμα που μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιθυμητό για πολλές εταιρείες. Σαφώς, πρέπει να υπάρχει περισσότερο περιεχόμενο και εφαρμογές που δημιουργούν αξία για τους καταναλωτές και αυτό αποτελεί μια ευκαιρία για πολλούς κλάδους του κλάδου να προσφέρουν χρησιμότητα.

Αξία για τις εταιρείες

Οι εταιρείες θα πρέπει να παράγουν αξία από το μετασύμπαν για να πετύχουν. Για να συμβεί αυτό, οι επιχειρήσεις όλων των κλάδων θα πρέπει να διερευνήσουν αυτήν τη νέα πλατφόρμα και να την εξερευνήσουν, τουλάχιστον, ως ένα νέο κανάλι παράδοσης και διαδραστικό σε μια αρχιτεκτονική παράδοσης παντός καναλιού, παρόμοια με τον τρόπο που οι εταιρείες χρησιμοποιούν τον ιστό, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή τα έξυπνα ηχεία με ή παραδίδουν τα προϊόντα τους στους πελάτες.
Ένα καλό παράδειγμα είναι πώς έχουμε δει αλυσίδες γρήγορου φαγητού να δημιουργούν «καταστήματα» στο μετασύμπαν, κυρίως για να είναι απλώς εκεί και να επιτρέπουν στους πελάτες να παραγγείλουν πραγματικό φαγητό σε έναν εικονικό κόσμο που παραδίδεται στις φυσικές τους πόρτες.
Πώς πρέπει να εξελιχθεί το Metaverse
Οι πρώιμες επιτυχημένες ευκαιρίες για εταιρείες και καταναλωτές είναι ήδη εδώ στις βιομηχανίες τυχερών παιχνιδιών και γυμναστικής. Ωστόσο, άλλοι κλάδοι μπορούν να δημιουργήσουν πολύτιμες εμπειρίες χρήστη και προϊόντα.

Οι τομείς της υγειονομικής περίθαλψης και της ιατρικής, για παράδειγμα, έχουν μια μεγάλη ευκαιρία να παρέχουν εξαιρετικά βελτιωμένες εμπειρίες τηλεϊατρικής και καλύτερη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη ξεπερνώντας τους γεωγραφικούς περιορισμούς. Το metaverse παρουσιάζει μια ευκαιρία να δημιουργηθεί αυτό που είναι γνωστό ως το ψηφιακό δίδυμο ενός οργάνου σώματος ή ακόμα και ενός ολόκληρου ανθρώπινου σώματος σε τρισδιάστατη μορφή που θα επέτρεπε τη διενέργεια χειρουργικών επεμβάσεων καθώς και τη διάγνωση και τη θεραπεία ασθενειών. Οι εφαρμογές Metaverse είναι ήδη επιτυχημένες στην ιατρική εκπαίδευση και κατάρτιση.
Οι εκδοτικές και ψυχαγωγικές βιομηχανίες έχουν επίσης ευκαιρίες που είναι βέβαιο ότι θα προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες στο μετασύμπαντο. Εκτός από το blockchain και τα NFT που μετατοπίζουν την ισχύ από τους εκδότες στους συγγραφείς και τους μουσικούς προστατεύοντας τα δικαιώματα των εκδοτών, το metaverse προσφέρει μια τεράστια ευκαιρία για τη δημιουργία μοναδικών εμπειριών καθηλωτικών. Σκεφτείτε πώς οι ζωντανές συναυλίες, οι παραστάσεις και οι αθλητικές εκδηλώσεις μπορούν να παραδοθούν μέσα από καθηλωτικές εμπειρίες με απομακρυσμένους συμμετέχοντες που συμμετέχουν πλήρως στις εκδηλώσεις. Άλλες λειτουργίες ψυχαγωγίας, όπως οι ταινίες, μπορούν επίσης να προσφέρουν καθηλωτικές, διαδραστικές, μοναδικές και υψηλές εμπειρίες.

Όταν θεωρούμε το metaverse ως ένα πρόσθετο κανάλι παράδοσης, μπορεί να προσφέρει περισσότερα από την απλή αναγέννηση υπάρχοντος περιεχομένου στη νέα πλατφόρμα. Προσφέρει την ευκαιρία να αναδημιουργηθεί μια διαδραστική έκδοση του περιεχομένου, όπου οι χρήστες βυθίζονται και ασχολούνται με το περιεχόμενο.
Αυτό είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό σημείο στη δημιουργική διαδικασία δημιουργίας περιεχομένου που θα ήταν σχετικό, ανταγωνιστικό και μοναδικό για το μετασύμπαν. Θα πρέπει να καθοδηγείται από μια διαδραστική εμπειρία σχεδιασμού χρήστη. Ο σχεδιασμός θα πρέπει να δίνει έμφαση σε δραστηριότητες με το περιβάλλον και με εξωτερικές συσκευές που ενισχύουν την καθηλωτική εμπειρία.
Το μετασύμπαν εξακολουθεί να εξελίσσεται, και κάποιοι υποστηρίζουν ότι βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της βρεφικής ηλικίας. Απέχουμε πολύ από τις ενσωματωμένες ή λίγες κυρίαρχες πλατφόρμες metaverse με ένα πλούσιο σύνολο χρησιμοποιήσιμων εφαρμογών και συσκευών. Η τεχνολογία εξακολουθεί να εξελίσσεται με πολλές προκλήσεις. Αυτό, ωστόσο, δεν θα πρέπει να αποθαρρύνει τις εταιρείες από το να πειραματιστούν και να εξερευνήσουν την παροχή περιεχομένου και υπηρεσιών σε αυτές τις πλατφόρμες. Θα υπάρξουν τεράστιες μαθησιακές εμπειρίες που θα επιτρέψουν στις εταιρείες να είναι έτοιμες για αυτήν την πλατφόρμα με την ευκαιρία να μετατρέψουν τις προκλήσεις σε μεγάλη μελλοντική αξία.

 

Erol User

SHARE