Μεταψηφιακό Σύμπαν και Τουρισμός

Για τις ταξιδιωτικές εταιρίες, δεν χρειάζεται – προς το παρόν- να
αναλογιστούμε καινοτόμες εικονικές ταξιδιωτικές υπηρεσίες ή
κρυπτογραφημένες μεθόδους πληρωμής. Ας σκεφτούμε πώς μπορούμε να εξερευνήσουμε νέους προορισμούς μέσω software πλοήγησης ή να νιώσουμε την ταξιδιωτική εμπειρία άλλων ανθρώπων
μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Στην πραγματικότητα, ήδη ζούμε στο μέλλον. Για την τουριστική βιομηχανία, τι είναι αυτό που ακόμη δεν γνωρίζουμε, όμως χρειάζεται να μάθουμε;
Οποιαδήποτε συμπεριφορά που σχετίζεται με την εμπειρία ή την αγορά μπορεί να συνδεθεί με το Metaverse, όπως για παράδειγμα να δίνεται στους ταξιδιώτες η ευκαιρία να βλέπουν εκ των προτέρων το
δωμάτιο του ξενοδοχείου ή να ελέγχουν τα σεντόνια.
Ένα άλλο πιθανό σενάριο εφαρμογής είναι η εμπειρία κράτησης του δωματίου ,από την οποία δε μπορεί να διαφύγει το θέμα της πληρωμής. Και σε μία τέτοια εμβυθιστική εμπειρία, είναι πιθανό να
εμφανιστούν ξεπερασμένα offline ταξιδιωτικά γραφεία. Μπορείς να
συμβουλευτείς, να συνδυάσεις παραγγελίες, να πληρώσεις με πιο
βολικό για εσένα τρόπο, ακόμη και να κάνεις παζάρια. Όλοι βρίσκονται
σε ένα οικείο και ασφαλές περιβάλλον.
Ένα ακόμη σενάριο θα μπορούσε να είναι η εμπειρία του πελάτη και οι διαδικασίες. Ακόμη και αυτοί που είναι πραγματικά διακοπές ίσως απευθυνθούν στο Metaverse για να λύσουν προβλήματα υπηρεσιών πελάτη, να παραγγείλουν τα γεύματά τους στο δωμάτιο τους, να
αγοράσουν προϊόντα προορισμού αναβαθμισμένης εμπειρίας ή να
παραπονεθούν στον διαχειριστή.
Μία άλλη σημαντική αλλαγή την οποία ίσως αντιμετωπίσει ο τουρισμός είναι ο αντίκτυπος του Metaverse στην εμπειρία του εργαζόμενου. Αν στο Metaverse, οι εργαζόμενοι μπορούν να συναντηθούν «απομακρυσμένα» για να επιλύσουν θέματα του πραγματικού κόσμου – όπως το να προετοιμάσουν γεύματα μέσω ρομπότ και να συνοδεύσουν τους επισκέπτες στα μουσεία με τη βοήθεια ολογράμματος – τότε το ξενοδοχείο μπορεί να προσλάβει Νέο Ζηλανδούς να διαχειρίζονται ένα ξενοδοχείο στην Νέα Υόρκη.

Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι οι ταξιδιωτικές εταιρίες έχουν μεγάλη δυνατότητα και τους δίνεται η ευκαιρία να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Το meta universe είναι μία καινούργια διαδικτυακή εμπειρία η οποία προήλθε από την ενσωμάτωση του ψηφιακού χώρου και του φυσικού χώρου,γεγονός που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι
άνθρωποι θα μετακινούνται στο μέλλον.
Εργαλεία όπως οι βιντεοσυσκέψεις (video conferencing) και η συνεργασία σταδιακά έχουν μειώσει τη ζήτηση για επαγγελματικά ταξίδια. Πιστεύεται ότι στο μέλλον όλα τα ταξίδια θα είναι αναψυχής. Το σύστημα αστικής μεταφοράς δεν θα εκλείψει, όμως με την άνοδο του Metaverse, θα γίνει εξυπνότερο και πιο
αυτοματοποιημένο.
Τι είναι το “άγνωστο άγνωστο”; Αναλογικά στα τέλη της δεκαετίας του 1990, οι προβλέψεις όλων και η πραγματική ανάπτυξη και εξέλιξη του διαδικτύου μπορούν να γίνουν γνωστές.
Το σημαντικότερο ερώτημα είναι το αν αυτές οι εμπειρίες μπορούν τελικά να αντικαταστήσουν την επιθυμία των ανθρώπων για πραγματικές ταξιδιωτικές εμπειρίες. Σκεφτείτε το λίγο, κατά τη
διάρκεια της πανδημίας, η ταχύτητα ανάπτυξης του online office ξεπέρασε κατά πολύ τις προσδοκίες όλων.
Μπορείς να φανταστείς την επίπτωση μίας περιβαλλοντικής καταστροφής στα ταξίδια μας; Πόσο πολύ επιθυμούμε την meta-
universe εμπειρία;

Αν πραγματικά θέλεις να συζητήσουμε τα πιθανά ρίσκα, αυτά θα μπορούσαν να είναι: Σε αντίθεση με το ξέσπασμα του Internet , οι γίγαντες του κόσμου του meta-universe ήδη υπάρχουν δηλαδή οι
Google , Apple, και Meta.
Καταλαμβάνουν ένα μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Είναι όμως κάτι τέτοιο θετικό για την τουριστική βιομηχανία; Αν η απάντησή σου είναι ναι, τότε είσαι κάποιος που ζει σε έναν άλλο πραγματικό
κόσμο. Θα μπορούσε αυτό να υλοποιηθεί;
Τα ταξίδια είναι ένας κλάδος με τον οποίο έχω πάθος και ένας τομέας ο οποίος υπέφερε πολύ λόγω της κρίσης της πανδημίας του COVID-19. Καθώς η βιομηχανία ατενίζει το μέλλον, μία από τις
μεγαλύτερες ανησυχίες της θα είναι το πώς θα βελτιώσει την ταξιδιωτική εμπειρία στο σύνολό της και να μειώσει κάποια “κακώς κείμεναpain ” τα οποία αφορούν τα ταξίδια. Πιστεύω ότι οι
πραγματικότητες VR και AR θα μπορούσαν να βοηθήσουν με αυτό.
Παρακάτω υπάρχουν 4 τρόποι με τους οποίους οι VR και AR πραγματικότητες μπορούν να βελτιώσουν τα ταξίδια γενικότερα.
1. Εικονικό ταξίδι
Η εικονική πραγματικότητα(VR)μας δίνει την ευκαιρία να εξερευνήσουμε καινούργια μέρη χωρίς στην πραγματικότητα να ταξιδέψουμε εκεί, οδηγώντας κάποιους να αναρωτιούνται
αν το εικονικό ταξίδι θα μπορούσε ποτέ να αντικαταστήσει το πραγματικό. Προσωπικά, δεν πιστεύω ότι θα γίνει κάτι τέτοιο.
Το εικονικό ταξίδι δεν μπορεί να συναγωνιστεί τα αξιοθέατα, τους ήχους, τις μυρωδιές και την αίσθηση του να είσαι σε ένα καινούργιο συναρπαστικό μέρος. Όμως υπάρχει σίγουρα αξία στο να μπορείς να εξερευνάς μέρη του κόσμου εικονικά – και όχι επειδή μπορούμε να ελέγξουμε τον προορισμό μας πριν
αποφασίσουμε να τον επισκεφτούμε στην πραγματική ζωή.

Το εικονικό ταξίδι μπορεί επίσης να βοηθήσει τους επισκέπτες να βιώσουν εμπειρίες σε απομακρυσμένους προορισμούς, που με δυσκολία θα μπορούσαν να επισκεφτούν ή που θα
χρειαζόταν να διατηρηθούν χωρίς την ανθρώπινη ύπαρξη σε ολόκληρο το μέρος. Η εικονική πραγματικότητα της Παταγονίας στο Oculus Rift είναι ένα παράδειγμα μίας ιδιαιτέρως αξιόλογης εικονικής ταξιδιωτικής εμπειρίας. Η εξερεύνηση του όρους Monte Fitzroy, και συγκεκριμένα της λίμνης Laguna
Sucia- της απομακρυσμένης παγετωνικής λίμνης η οποία βρίσκεται στους πρόποδες του βουνού- αυτή η εικονική εμπειρία δίνει στους χρήστες πρόσβαση σε μία καταπληκτική παγετωνική λίμνη την οποία δεν θα μπορούσαν να επισκεφτούν στην πραγματική ζωή.
2.Εικονικές ξεναγήσεις ξενοδοχείων
Χάριν στις εικονικές ξεναγήσεις, οι επισκέπτες μπορούν να τσεκάρουν τα ξενοδοχεία τους με περισσότερη λεπτομέρεια πριν κλείσουν το δωμάτιό τους – ένα είδος “δοκιμάζεις πριν
αγοράσεις” (ή πετάξεις όπως αρμόζει στην περίπτωση). Αρκετά θέρετρα πλέον αγκαλιάζουν τις εικονικές ξεναγήσεις σαν έναν τρόπο να επιδείξουν τις καταπληκτικές τοποθεσίες τους και τις
κορυφαίες ανέσεις τους, συμπεριλαμβανομένων πολλών
θέρετρων στις Μαλδίβες. Το πιο σημαντικό όλων είναι το ότι μπορείς να νιώσεις την εμπειρία του ταξιδιού σε πολλές από αυτές τις τοποθεσίες χρησιμοποιώντας μόνο ένα smartphone,
tablet, ή τον υπολογιστή σου, κάτι που σημαίνει ότι δεν χρειάζεσαι ακουστικά για να εξερευνήσεις τον επόμενο ταξιδιωτικό σου προορισμό.
Σε μία περίπτωση, το Atlantis, the Palm στο Ντουμπάι – που βρίσκεται στο The Palm Jumeirah, το γνωστό τεχνητό
αρχιπέλαγος που έχει το σχήμα φοίνικα – έχει δημιουργήσει ένα εξαιρετικό πανοραμικό βίντεο εικονικής
πραγματικότητας. Το βίντεο προσφέρει μία ξενάγηση των σημαντικότερων χαρακτηριστικών του ξενοδοχείου,το εντυπωσιακό lobby, τη Royal Bridge (τη μεγαλύτερη σουίτα του ξενοδοχείου), μία υποθαλάσσια σουίτα (ναι, υποθαλάσσια), το γνωστό εστιατόριο Nobu, ενυδρείο, πισίνα και θαλάσσιο πάρκο και κλείνει με έναν νυχτερινό περίπατο γύρω από τους κήπους.

3. Εκδρομές test drive και αξιοθέατα
Εκτός από το να ελέγξεις διαφορετικά ξενοδοχεία, η εικονική
πραγματικότητα δίνει επίσης την ευκαιρία στους ταξιδιώτες να «συμμετέχουν» (test drive) σε διαφορετικά ταξίδια και
εκδρομές που προσφέρονται στους προορισμούς της επιλογής τους. Με άλλα λόγια, μπορείς να δοκιμάσεις ποικίλες εμπειρίες ούτως ώστε να μπορέσεις να αποφασίσεις πώς πραγματικά θέλεις να αξιοποιήσεις το χρόνο σου και τα χρήματά σου όταν φθάσεις στον προορισμό σου. Οι εικονικές εκδρομές – συνεπώς – μπορούν να βοηθήσουν τους επισκέπτες να
αξιοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο το χρόνο τους εκεί.
Όμως τα ταξίδια εικονικής πραγματικότητας ίσως επίσης βοηθήσουν στο να ενθαρρύνουν τον κόσμο να κάνει κρατήσεις – δηλαδή ένας πελάτης πιθανότατα να αποφασίσει πιο εύκολα να κάνει μία κράτηση αφού πρώτα έχει μία πληρέστερη εικόνα των φανταστικών εκδρομών που προσφέρονται σε ένα
θέρετρο. Ο Βρετανός ταξιδιωτικός πράκτορας Thomas Cook πειραματίστηκε με εμβυθιστικές εμπειρίες εικονικής
πραγματικότητας δίνοντας την ευκαιρία στους πελάτες του να δοκιμάσουν διαφορετικές εκδρομές – συμπεριλαμβανομένης μίας ξενάγησης στο Μανχάταν με ελικόπτερο. Η εταιρία
ανέφερε αύξηση στις κρατήσεις για Νέα Υόρκη της τάξης του 190 τοις εκατό αφού οι πελάτες δοκίμασαν την πεντάλεπτη
αυτή εμπειρία. Αυτό θα πρέπει να κάνει τις ταξιδιωτικές εταιρίες που επιθυμούν να αυξήσουν τις κρατήσεις τους μετά την πανδημία να το λάβουν σοβαρά υπόψιν τους.

4. Εμβυθιστική πλοήγηση
Επομένως, έχεις επισκεφθεί εικονικά τον προορισμό της επιλογής σου εκ των προτέρων, έχεις κάνει εικονική ξενάγηση
του ξενοδοχείου σου,έχεις ακόμη γευτεί και λίγες εικονικές εκδρομές. Τώρα, έφτασες στον προορισμό σου και είσαι έτοιμος να επισκεφτείς το πρώτο σου αξιοθέατο. Μακάρι όμως να το
έβρισκες…
Εδώ λοιπόν βοηθάει η AR – πιο συγκεκριμένα η εμπνευσμένη από την διογκωμένη πραγματικότητα πλοήγηση (AR-infused navigation) – όπως και η εφαρμογή go-to για τους περισσότερους από εμάς. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Google Maps ενσωματώνει πλέον ένα χαρακτηριστικό AR
για όσους «πλοηγούνται» με τα πόδια. (αυτή τη στιγμή που μιλάμε δεν είναι διαθέσιμο αυτό το χαρακτηριστικό για όσους χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο.) Λέγεται Live View και
ανακοινώθηκε το 2019, το χαρακτηριστικό AR route-finding
είναι διαθέσιμο σε όλες τις ARCore και ARKit κινητές συσκευές και σε οποιαδήποτε τοποθεσία έχει ήδη η Google
Street View. Η ιδέα είναι απλή: χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Google Maps και την AR-enabled συσκευή, εμφανίζονται στην οθόνη μεγάλα βέλη και εύκολες να ακολουθήσεις οδηγίες, για να καθοδηγήσουν τους χρήστες σε ποια κατεύθυνση να συνεχίσουν και πού να στρίψουν.
Η ιδέα μπορεί να είναι απλή, όμως μικρά βήματα προόδου όπως αυτά βοηθούν να γίνουν τα διεθνή ταξίδια πολύ πιο
εύκολα. Επομένως, αν ποτέ χαθείς σε μία πολυσύχναστη πόλη του εξωτερικού ή αν απλά αγωνιάς να καταλάβεις τους χάρτες
2D, η εφαρμογή AR-enhanced route-finding είναι για σένα.

 

Erol User

SHARE