Μεγάλες αλλαγές στη Παιδεία προαναγγέλλει ο Φίλης

Νέες μεγάλες αλλαγές ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και ο κ. Φίλης θέλει να αφήσει το δικό του “αποτύπωμα” στην εκπαίδευση, όπως έκαναν στο παρελθόν όλοι οι προκάτοχοί του.
Ο Νίκος Φίλης χθες ενημέρωσε για τις αλλαγές αυτές τους καθηγητές της ΟΛΜΕ και σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά τους προανήγγειλε λιγότερες εξετάσεις, λιγότερες ώρες διδασκαλίας και μείωση της διδακτέας-εξεταστέας ύλης.

Τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν πως «κλείδωσε» η μείωση των ωρών των Αρχαίων Ελληνικών και της Ερευνητικής Εργασίας (project) κατά μια ώρα και η συνολική μείωση των ωρών των μαθημάτων εβδομαδιαίως, από 35 σε 32. Αγνωστο, προς το παρόν παραμένει τι θα γίνει με τα Θρησκευτικά.

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές που επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το υπουργείο θα προχωρήσει, μετά από σχετική συνεννόηση με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, σε μείωση της ύλης των μαθημάτων, αλλά και στη μείωση των μαθημάτων που θα εξετάζονται κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Συγκεκριμένα, φαίνεται ότι το υπουργείο προσανατολίζεται στον διαχωρισμό των μαθημάτων σε κύρια και δευτερεύοντα, με τα δευτερεύοντα να μην εξετάζονται καθόλου. Το ποια μαθήματα θα θεωρηθούν κύρια και ποια δευτερεύοντα, θα συναποφασιστεί με το ΙΕΠ, επίσης.

Περιγραφική αξιολόγηση

Από το Σεπτέμβριο έρχεται μια ακόμη ανατροπή η οποία, όμως, σε πρώτη φάση θα εφαρμοστεί πιλοτικά. Πρόκειται για την κατάργηση των βαθμών και εφαρμοργή του συστήματος περιγραφικής αξιολόγησης των παιδιών για τα «δευτερεύοντα» μαθήματα. Στα μαθήματα αυτά δεν θα διεξάγονται εξετάσεις, αλλά θα γίνεται αξιολόγηση των παιδιών από τη συμμετοχή τους στο μάθημα, την κατανόηση, την αναγνωστική ικανότητα κ.α. Αν τα αποτελέσματα είναι θετικά, πιθανότατα θα γενικευθεί την επόμενη χρονιά (2017-18) σε όλα τα μαθήματα.

Επίσης, στις σκέψεις του υπουργείου Παιδείας βρίσκεται και η κατάργηση των προαγωγικών εξετάσεων στο Γυμνάσιο, ωστόσο, αυτό δεν πρόκειται να εφαρμοστεί από φέτος.

Συνοπτικά, οι γενικές αλλαγές θα είναι οι εξής:

Χωρισμός του σχολικού έτους σε δύο τετράμηνα, αντί για τρία τρίμηνα, με στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση του διδακτικού χρόνου.
Αύξηση του χρόνου που θα διατίθεται για τη διδασκαλία (λήξη των μαθημάτων στο τέλος Μαΐου)
Περιορισμός των μαθημάτων τα οποία θα εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου.
Παιδαγωγικά ενδεδειγμένη και συμβατή με τις φυσικές αντοχές των μαθητών αυτής της ηλικίας ελάφρυνση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος κατά 3 ώρες.
Εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης.