Καθημερινές και μαζικές καταστροφές στα ηλεκτρονικά ακυρωτικά μηχανήματα Ηλεκτρικού και ΜΕΤΡΟ που στοιχίζουν 5.000€ το καθένα.

Συνεχίζονται αμείωτες οι καταστροφικές εφορμήσεις βάνδαλων κουκουλοφόρων σε στάσεις Ηλεκτρικού και ΜΕΤΡΟ με στόχο τις φθορές στα ακυρωτικά μηχανήματα-παρά την αύξηση περιπολιών της ΕΛ.ΑΣ. Η καταστροφή σε κάθε μηχάνημα λεωφορείου κοστίζει 1.000€ το καθένα.

Τεράστιο και πανάκριβο το κύμα της καταστροφής. Τελευταίο περιστατικό εισβολής και βανδαλισμών ακυρωτικών μηχανημάτων εισιτηρίων σημειώθηκε, αυτή την φορά, λίγο μετά τη μία τα ξημερώματα στον σταθμό ΗΣΑΠ του Ν. Φαλήρου.

Οι δράστες διέλυσαν τουλάχιστον 8 ακυρωτικά μηχανήματα πριν τραπούν σε φυγή στους γύρω δρόμους, ενώ είναι η πολλοστή φορά που γίνεται κάτι ανάλογο το τελευταίο χρονικό διάστημα, παρά την αύξηση των περιπολιών της ΕΛ.ΑΣ. με στόχο την αποτροπή τέτοιων επιθέσεων. Κόστος μόνο από αυτήν την καταστροφή τα 40.000€.

Συγκεκριμένα, σε 5.000 ευρώ περίπου ανέρχεται το κόστος προμήθειας κάθε μιας από τις 800 πύλες, ελέγχου εισιτηρίων και καρτών, που έχουν τοποθετηθεί στις εισόδους των σταθμών για την ακύρωση του “ηλεκτρονικού εισιτηρίου”, ενώ το κόστος καθενός από τα 6.500 ακυρωτικά μηχανήματα, που τοποθετούνται τα λεωφορεία των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), ανέρχεται στα 1.000 ευρώ. Τα φαινόμενα βανδαλισμών με στόχο την απαξίωση του έργου είναι πλέον καθημερινά και ένας πρόχειρος υπολογισμός ανεβάζει το κόστος τους μέχρι σήμερ.α σε αρκετές χιλιάδες ευρώ, μεγαλώνοντας τα ελλείματα στις αστικές συγκοινωνίες, τον Ηλεκτρικό και το ΜΕΤΡΟ

Προχθές λίγο μετά τα μεσάνυχτα άγνωστοι εισέβαλαν στον σταθμό του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στο Νέο Φάληρο και έσπασαν οκτώ ακυρωτικά μηχανήματα, λίγες μόλις ημέρες αφού επιδιορθώθηκαν τα κατεστραμμένα, από προηγούμενη επίθεση, μηχανήματα. Σε μια τακτική συνεχών καταστροφών, που τελικά πληρώνουν οι πολίτες.

Εκτός από τα μεμονωμένα επεισόδια, δύο εβδομάδες νωρίτερα λεωφορεία των ΟΣΥ είχαν δεχθεί επίθεση από ομάδες αγνώστων, οι οποίοι αφού βγήκαν από την Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου εισήλθαν στα οχήματα και αφαίρεσαν 21 ακυρωτικά μηχανήματα, συνολικού κόστους 21.000€.

Τα περιστατικά είναι πλέον συστηματικά και ο νέος, υπερσύγχρονος εξοπλισμός, που θα εξυπηρετήσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο, έχει ήδη επιδιορθωθεί πολλάκις, πριν ακόμη τεθεί σε πλήρη λειτουργία. Οι συστηματικοί βανδαλισμοί δημιουργούν προβληματισμό για την επομένη της λειτουργίας του έργου, που τοποθετείται, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, τον Απρίλιο. Αυτό γιατί η ανάδοχος κοινοπραξία ευθύνεται έως του ποσού των 65.000 ευρώ ετησίως για την αποκατάσταση παρόμοιων ζημιών –ποσό που είναι ασφαλισμένο σε ασφαλιστική εταιρεία του εξωτερικού– ενώ το επιπλέον κόστος πρέπει να αποζημιώνει η αναθέτουσα αρχή, δηλαδή ο ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών).

Προς το παρόν, πάντως, υπουργείο Υποδομών και ΟΑΣΑ αδρανούν, διαμηνύοντας ότι βρίσκονται σε συνεχή συνεννόηση με την ΕΛ.ΑΣ., χωρίς ωστόσο να φαίνεται κάτι να κινείται. Η συνολική επένδυση υλοποιείται με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ από την κοινοπραξία «ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ΑΒΕΤΕ – LG CNSCO LT» και πόρους από το ΕΣΠΑ, ανέρχεται σε 70 εκατ. ευρώ, που επιμερίζεται κατά 28 εκατ. ευρώ σε δημόσιους πόρους και κατά 42 εκατ. ευρώ σε ιδιωτικά κεφάλαια. Δυστυχώς παράλληλα με τους χιλιάδες τζαμπατσήδες των Μέσων Συγκοινωνίας και την τρομοκράτηση των ελεγκτών ακόμα και στα σπίτια και τις οικογένειές τους, προστίθενται ακόμα οι καταστροφές στα σύγχρονα συστήματα ελέγχου για τα εισιτήρια και τις κάρτες των επιβατών.