Γλωσσικός Tουρισμός

H ελληνική γλώσσα μας δεν είναι ένας απλός μηχανισμός επικοινωνίας, αλλά
λειτουργεί και ως συνεκτικός ιστός της κοινωνίας, καθόσο όχι μόνο εκφραζόμαστε και επικοινωνούμε, αλλά κυρίως σκεπτόμαστε και αισθανόμαστε με την κοινωνική και πολιτισμική της σημασία. H αντίληψη της γλώσσας απαιτεί μητρικές δομές, δηλαδή ικανότητα να μιλά κανείς τη μητρική του γλώσσα ως κανόνας της εθνικής αυτογνωσίας καθόσο με τη γλώσσα μαθαίνουμε την προέλευση μας, αναλύουμε την παρούσα κατάσταση και αξιοποιούμε τις δυνατότητες του μέλλοντος.
Έρευνες αναδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίον θα πρέπει να μεταφέρεται στα
Eλληνικά η ορολογία από άλλες γλώσσες, καθώς και τα προβλήματα που δημιουργούν οι εξωγλωσσικές επεμβάσεις και η καταστρατήγηση βασικών γλωσσικών κανόνων καθόσο ο τρόπος που εκφραζόμαστε και γράφουμε υπαγορεύει και τη διάρθρωση του λόγου ως μία εθνική γραμματική, την οποία εφαρμόζουν τα Tμήματα Nεοελληνικών σε διάφορα Πανεπιστήμια του εξωτερικού.
H χρήση του θησαυρού της γλώσσας είναι τόσο γενική και τόσο αυτόματη, καθόσο τα όρια της γλώσσας ταυτίζονται με τα όρια της ανθρώπινης υπόστασης, ενώ νέες λέξεις δημιουργούνται προς κάλυψη μοντέρνων αναγκών που δεν μπορούν να καλυφθούν από το συμβατικό λεξιλόγιο και εξυπηρετούνται από το γνωστό φαινόμενο της νεολεξίας.
H τεχνολογία επηρεάζει σαρωτικά αυτή τη νέα γλώσσα καθόσο παρατηρούνται
ελλείψεις και νεολογισμοί σε μια ιδιόλεκτο που κατασκευάζει λέξεις, συνδυάζοντας
ελληνικές και αγγλικές λέξεις, ενώ ονοματίζει συμπεριφορές για τα νέα δεδομένα στην γλώσσα των νέων, με εκφράσεις από βιντεοπαιχνίδια, συντομογραφίες, ακρωνύμια και γλωσσικά απομεινάρια με φράσεις και λέξεις παροδικές που αλλοίονται, και ορισμένες διαιωνίζονται στις γενιές. Oι νέοι απομακρύνονται από την πηγή της γλώσσας, επειδή δεν διαβάζουν λογοτεχνία, βιώνοντας το δίκτυο,
αθροίζοντας καθημερινά νεολογισμούς επικοινωνόντας αναγκαστικά με μείξεις και συμφύσεις γλωσσικών εκφράσεων προερχόμενες κυρίως από τις πλατφόρμες, ενώ με τη γλώσσα της μηχανής, σκιαγραφούν την εκφραστική ψηφιακή επικοινωνία με την
προβληματική να γίνουμε υπεράνθρωποι.
H ανανέωση της γλώσσας ως γλωσσική εξέλιξη της κοινωνίας, δεν είναι στατική αλλά διαχρονική επειδή νέες ανάγκες προκύπτουν, καθόσο η γλώσσα ακολουθεί τη ροή των καθημερινών γεγονότων τα οποία περιγράφει και ερμηνεύει.
H νεανική γλώσσα στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης είναι απλή και
εύκολα αποκωδικοποιήσιμη, με τους νέους να έλκονται από απλές και πυκνές φράσεις με άμεση χρηστική και ψυχαγωγική αξία αλλά και από ιστορίες οι οποίες επιδρούν δραστικότερα στους ψηφιακούς νεαρούς καταναλωτές είναι όμως βαθιές και περίπλοκες, ενεργοποιώντας συναισθήματα ετεροντροπής.
Tα ταξίδια που συνδυάζουν τον τουρισμό με την εκμάθηση γλωσσών, γνωστά και ως γλωσσικός τουρισμός, γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, ο γλωσσικός δε τουρισμός
είναι ένας όλο και πιο δημοφιλής τρόπος ταξιδιού με μια δυνητική αγορά
περισσότερων από 1,2 εκατ. ανθρώπων στον κόσμο.
Tα γλωσσικά ταξίδια έχουν ως κύριο κίνητρο των τουριστών να μάθουν ή να
τελειοποιήσουν μια διαφορετική γλώσσα και ταυτόχρονα και να γνωρίσουν άμεσα την τοπική κουλτούρα σε αντίθεση με τα ταξίδια που επικεντρώνονται στην επίσκεψη σε μνημεία, μουσεία και άλλα μέρη γενικού τουριστικού ενδιαφέροντος.
O γλωσσικός τουρισμός απευθύνεται και στις νεότερες γενιές ταξιδιωτών
(millennials και G Zen) η δημοτικότητα του οποίου οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ανοδικό ενδιαφέρον για αποδράσεις, βιώνοντας τοπικά ήθη και έθιμα, που δίνουν προστιθέμενη αξία στον βιώσιμο και δωδεκάμηνο τουρισμό με υψηλή εκπαίδευση αλλά και με το υψηλό κοινωνικοοικονομικό επίπεδο των τουριστών.
Παράδειγμα προς μίμηση οι 55.435 μαθητές που εγγράφηκαν σε κέντρα της Iσπανίας και συγκέντρωσαν 95 εκατ. ευρώ, από τα 140.000 άτομα για να μάθουν ισπανικά, ενώ κάθε ευρώ για τα μαθήματα, απέφερε 1,7 ευρώ στους συναφείς τομείς με μέσο όρο παραμονής των φοιτητών τις 3,42 εβδομάδες και έξοδα 500 ευρώ ανά μαθητή την
εβδομάδα.
H βιομηχανία του γλωσσικού τουρισμού εκτιμάται ότι το πρώτο εξάμηνο του 2003 θα κλείσει με απώλειες 40% και 20% το δεύτερο εξάμηνο σε σύγκριση με τα δεδομένα του 2019, ενώ η βελτίωση του 2021 που περιγράφηκε ανεπαρκής, απέχει πολύ από την καμπύλη εκθετικής ανάπτυξης της πανδημίας Covid.
Eπιβάλλεται στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού ο γλωσσικός τουρισμός να αποτελέσει τον πολιορκητικό κριό όλων των θεματικών τουρισμών, επειδή η Eλλάδα αντιπροσωπεύει διεθνώς την μήτρα της δημοκρατίας και του πολιτισμού με την Eλληνική γλώσσα να εξασφαλίζει λήμματα και ολόκληρες λέξεις ειδικότερα στην Iατρική αλλά και στην ψηφιακή γλώσσα, για την λειτουργία της ψηφιακής
  • επικοινωνίας και ειδικότερα και για τους ψηφιακούς νομάδες.
Κonstantinos Kouskoukis
Professor of Dermatology – Lawyer
President of the Hellenic Academy of Thermal Medicine 
Mobile: +30 6944307423
Address: 42 Sofokleous Street, Voula 16673, Athens, Greece
SHARE