«Ελ. Βενιζέλος», η επόμενη μέρα

Υπό πλήρη έλεγχο ήταν αργά χθες το βράδυ οι εναπομείνασες εστίες φωτιάς στα γκαράζ του «Ελευθέριος Βενιζέλος» και η κατάσταση τελούσε υπό πλήρη έλεγχο, λιγότερο από 48 ώρες μετά το συμβάν. Σήμερα αναμένεται εκτός απροόπτου να λήξει ο «κόκκινος συναγερμός». Θα αρχίσει, όμως, η διαδικασία της μεταφοράς και επισκευής του πλοίου όπως και των αποζημιώσεων προς τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων που υπέστησαν ζημίες, αλλά και των φορτίων των φορτηγών. Καθώς η φωτιά υποχωρούσε, απομακρύνθηκαν και τα περισσότερα εκ των οχημάτων από το γκαράζ.

Ασφαλισμένο το πλοίο

To πλοίο είναι, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, ασφαλισμένο για αστική ευθύνη έναντι τρίτων στο UK P&I Club, το οποίο και λογικά θα αποζημιώσει όσα αυτοκίνητα έχουν καταστραφεί ή υποστεί ζημιές, ενώ οι Generali, Swiss Re, ΑΧΑ, SIAT, PICC και Groupama έχουν ασφαλίσει το κύτος και τον εξοπλισμό του (hull & machinery) για κεφάλαιο 30 εκατ. δολαρίων. Υπενθυμίζεται πως το πλοίο επέστρεψε τα ξημερώματα της Τετάρτης στον Πειραιά μετά την εκδήλωση πυρκαγιάς τα μεσάνυχτα της Τρίτης και ενώ αυτό έπλεε στα ανοιχτά της Υδρας με ρότα προς την Κρήτη με 875 επιβάτες, 140 άτομα πλήρωμα, 80 φορτηγά και 152 Ι.Χ. Η έγκαιρη και σωστή αντίδραση όλων των εμπλεκομένων και η υποδειγματική λειτουργία του συστήματος πυρόσβεσης του πλοίου απέτρεψαν, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, μια καταστροφή και οιονδήποτε τραυματισμό.

Ομως μπορεί τα drenchers του «Ελευθέριος Βενιζέλος», τα συστήματα πυρόσβεσης δηλαδή, αλλά και το νερό που έριξε η Πυροσβεστική, να απέτρεψαν τη μεγέθυνση της πυρκαγιάς και την ανάφλεξη των καυσίμων των οχημάτων στο γκαράζ, αλλά ταυτόχρονα γέμισαν το πλοίο με χιλιάδες τόνους νερού. Αποτέλεσμα, η κλίση που πήρε το πλοίο και η οποία, αν και αρχικά πανικόβαλε πολλούς, ελέγχεται πλέον με αντλίες και με τη μεταφορά βάρους (φορτηγά) στα κατάλληλα σημεία του πλοίου. Αναμένεται, εφόσον όλα πάνε κατ’ ευχήν, να αποκατασταθεί σύντομα και αυτό το ζήτημα.

Στις 10.00 το βράδυ της Τρίτης το 175 μέτρων επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο της ΑΝΕΚ «Ελευθέριος Βενιζέλος», ναυπήγησης του 1992, απέπλευσε από το λιμάνι του Πειραιά με προορισμό το λιμάνι της Σούδας στα Χανιά. Πριν περάσει μία ώρα, στις 11.45 μ.μ. εκδηλώθηκε φωτιά στο γκαράζ νούμερο 3, εκεί όπου φορτώνονται τα φορτηγά. Η φωτιά απέκτησε απειλητικές διαστάσεις επειδή ξέσπασε μέσα ή κοντά σε φορτηγό, κάπου στα μέσα και προς την πλώρη του πλοίου στην αριστερή του πλευρά, το οποίο ήταν φορτωμένο με ιδιαίτερα εύφλεκτη ξυλεία νοβοπάν. Αποτέλεσμα ήταν το θερμικό φορτίο να φθάσει, σύμφωνα με τους ειδικούς, μέχρι και τους 500 βαθμούς Κελσίου. Λόγω των υψηλών θερμοκρασιών το πλοίο φέρεται να έχει υποστεί παραμορφώσεις σε κάποια από τα εσωτερικά μεταλλικά ελάσματα που χρήζουν αντικατάστασης, ενώ πρέπει επίσης να κλείσουν οι τρύπες που διανοίχθηκαν για να φεύγει το νερό από την πυρόσβεση. Τα καύσιμα του πλοίου είχαν απαρχής μεταγγιστεί στη δεξιά πλευρά και έτσι, ασφαλιστεί.

Τώρα πρέπει ο πραγματογνώμονας, οι μηχανικοί και ο νηογνώμονας να επιθεωρήσουν το πλοίο για να κριθεί εάν και πότε θα είναι δυνατή η απομάκρυνσή του προς τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημιές. Εν τω μεταξύ, η ΑΝΕΚ ήδη από τις πρώτες ώρες ναύλωσε πλοία όπως το Paros Jet από τη Seajets και εξυπηρετεί με αυτά το επιβατικό κοινό της.