8 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ (Δευτέρα)

Αιμιλιανού (επισκόπου Κυζίκου, του ομολογητού), Νεομάρτυρος Τριανταφύλλου (από τη Ζαγορά 1680) και Αναστασίου (του Βουλγάρου, Θεσσαλονίκη 1794), Μύρωνος (επισκόπου Κνωσού, του θαυματουργού).

Ο Άγιος Μύρων γεννήθηκε κοντά στην Κνωσό της Κρήτης. Ήταν φιλεύσπλαχνος και έδινε μεγάλο μέρος από τη συγκομιδή του στους φτωχούς. Ήταν τόση η αγαθότητα και η φιλευσπλαχνία του, ώστε, αν και συνέλαβε επ’ αυτοφώρω ληστές να του κλέβουν τη σοδειά, τους βοήθησε να φορτωθούν τους σάκους με το στάρι, λέγοντάς τους να μην κλέβουν. Το 180 χειροτονήθηκε επίσκοπος Κρήτης. Ο Θεός τον αξίωσε να επιτελεί θαύματα εν ζωή. Πέθανε ειρηνικά σε ηλικία εκατό ετών.
Ο Άγιος Τριαντάφυλλος γεννήθηκε στη Ζαγορά της Μαγνησίας το 1663. Ήταν ναύτης και, επειδή δε δέχτηκε να απαρνηθεί το Χριστιανισμό, συνελήφθη από τους Τούρκους, βασανίστηκε και θανατώθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1680. Ήταν μόλις δεκαεπτά χρονών.
Ο Άγιος Αναστάσιος καταγόταν από το Ροδοβίσι της Βουλγαρίας. Ήταν είκοσι ετών όταν, θέλοντας να βοηθήσει το αφεντικό του να περάσει έξω από τη Θεσσαλονίκη λαθραία ενδύματα και να μην πληρώσει φόρους, φόρεσε μια τουρκική στολή παριστάνοντας τον Τούρκο. Όταν στην πύλη της πόλης οι φοροεισπράκτορες τον ρώτησαν αν είχε έγγραφα για την εξαγωγή ενδυμάτων, αυτός απάντησε ότι ήταν Τούρκος. Ωστόσο οι φοροεισπράκτορες, για να το επιβεβαιώσει αυτό, του ζήτησαν να κάνει «σαλαβάτι» (ομολογία πίστεως). Ο Αναστάσιος δε δέχτηκε και από τη μια στιγμή στην άλλη ο νεαρός «λαθρέμπορος» μεταβλήθηκε σε μάρτυρα της χριστιανικής πίστης. Ό,τι και να του έταξαν οι Τούρκοι ο Αναστάσιος δε δέχτηκε να απαρνηθεί τον Χριστό. Φυλακίστηκε και βασανίστηκε σε τέτοιο βαθμό, που, όταν οδηγούνταν στην αγχόνη, υπέκυψε στα τραύματά του. Ήταν 8 Αυγούστου 1794.

Φιλανθρωπία

Η φιλανθρωπία είναι μια από τις αρετές που μπορεί να σώσει την ψυχή μας. Η φιλανθρωπία όμως είναι από τις αρετές που μπορεί να σώσουν και τις ψυχές των άλλων. Οι ληστές τους οποίους βοήθησε ο Άγιος Μύρων όταν έκλεβαν το χωράφι του έγιναν, τελικά, πιστοί Χριστιανοί. Ο δε Άγιος Μύρων συνήθιζε να λέγει: «Αν οι πλούσιοι ήταν καλύτεροι, δηλαδή πιο φιλάνθρωποι, οι φτωχοί δεν θα είχαν την ανάγκη να ζητήσουν στην κλοπή το ψωμί τους. Γι’ αυτό όπου η κλοπή ακμάζει, θεωρήστε βέβαιο ότι εκεί προηγήθηκε η ωμότητα και η πλεονεξία».

*Τα στοιχεία είναι από το βιβλίο «Ελληνισμός και Ορθοδοξία», Εκδόσεις PLS