«Βίασαν» και τη γλώσσα στις διευκρινίσεις για τις Πανελλαδικές

Πρώτη μέρα των πανελλαδικών εξετάσεων σήμερα και όπως είθισται, η ΚΕΕ αναγκάσθηκε να στείλει διευκρινίσεις επί των θεμάτων.

Οι διευκρινίσεις όμως που έστειλε στους φιλόλογους η Επιτροπή που πριν μερικές μέρες διόρισε ο κ. Φίλης, είναι ατυχείς. Είναι σαφές ότι η Επιτροπή έχει πάρει διαζύγιο με την ελληνική γλώσσα ή μάλλον μιλάει τη γλώσσα της Κουμουνδούρου, αυτό το λεκτικό ιδίωμα ημιμάθειας και γνώσεων συνοικιακού καταστήματος… «Κομμώσεις Λίτσα»!!!

Οι σύντροφοι της Μπολιβαριανής Δημοκρατίας του Μαδούρο, όπως ο πρεσβευτής τους ήθελε να επιτεθεί σεξουαλικώς στις ελληνίδες υπαλλήλους του, έτσι και οι αυτοί ως… πρέσβεις της Αριστεράς στη χώρα μας επετέθησαν στην ελληνική γλώσσα, μόνο που εν προκειμένω την… βίασαν δίνοντας λανθασμένες οδηγίες στους εξεταστές:

  1. Αντίθετο της λέξεως «αυστηρό». Υποδεικνύουν ως σωστό τη λέξη «επιεική»!!! Είναι προφανές ότι η λέξη «επιεικές» αγνοείται μαζί με τις γνώσεις τους για την ελληνική γλώσσα. Εκτός αν πρόκειται για αιτιατική του αρσενικού, που δεν φαίνεται από την όλη διατύπωση.
  2. Συνώνυμο της λέξεως «συναναστροφή». Υποδεικνύουν ως σωστό τη λέξη «συναγελασμός». Και στην περίπτωση αυτή αγνοούν ότι η λέξη σημαίνει συναναστροφή με άτομα κατώτερης ηθικής στάθμης, και χρησιμοποιείται μειωτικά. Προφανώς οι ίδιοι στην… κουμουνδούρια διάλεκτο, τη συγκεκριμένη λέξη τη χρησιμοποιούν ευρέως για να καταδείξουν τις καθημερινές συναναστροφές τους.

επεξήγηση 2

Θα πει κανείς «σιγά τα ωά. Εδώ δεν έχουμε να φάμε κι εσείς ασχολείστε με το πώς πρέπει να μιλάμε;».

Δυστυχώς η απάντηση σε αυτή τη λογική, σε αυτό το ερώτημα που πιθανόν θέσουν πολλοί, κρύβεται μέσα στο ίδιο το ερώτημα. «Μήπως δεν έχουμε να φάμε επειδή κάποιοι μας έφεραν στο επίπεδο να μη ξέρουμε ούτε να μιλάμε; Γιατί αν δεν ξέρουμε να μιλάμε έχει προηγηθεί το επίπεδο να μη ξέρουμε να σκεφτόμαστε. Που σημαίνει ότι δεν έχουμε παιδεία. Και όταν δεν υπάρχει παιδεία, υπάρχουν άβουλοι πολίτες που η κάθε λογής εξουσία τους χειρίζεται όπως εκείνη θέλει».

Η έλλειψη παιδείας λοιπόν, που έχει ως αποτέλεσμα να μη θέλει ο λαός να ακούει την αλήθεια και να βαυκαλίζεται με τα ψέματα, είναι βασική αιτία της κρίσης. Αν διορθώσουμε την παιδεία μας, αν αποκτήσουμε παιδεία, θα μάθουμε να σκεφτόμαστε. Θα μάθουμε να ξεχωρίζουμε την αλήθεια από το ψέμα. Θα μάθουμε να δεχόμαστε την αλήθεια. Θα αντιλαμβανόμαστε, επιτέλους, ποιο είναι το καλό και ποιο είναι το κακό. Και θα συνειδητοποιήσουμε ότι καλό κι εύκολος δρόμος δεν πάνε μαζί…

επεξήγηση 1