Τροφές που επιβαρύνουν το «πρήξιμο» της κοιλιάς

Πέρα από τα λίπη, τη ζάχαρη, τις τσίχλες και τα αναψυκτικά, πόσο είναι υπεύθυνη και η υγιεινή διατροφή στο φαινόμενο της πρησμένης κοιλιακής χώρας; Δυστυχώς τα όσπρια και ορισμένα πολύ θρεπτικά λαχανικά, συμβάλλουν το ίδιο στο φούσκωμα.

Οι τροφές που ακολουθούν είναι μεν υγιεινές αλλά χρειάζεται να τις καταναλώνουμε με μέτρο και οπωσδήποτε όχι συνδυαστικά μεταξύ τους ή με άλλες τροφές.

mprokolo

Μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο
Τα εν λόγω αποδεδειγμένα «αντικαρκινικά λαχανικά» ορισμένοι οργανισμοί δεν μπορούν να τα χωνέψουν εντελώς λόγω κάποιας έλλειψης ενζύμων. Και έτσι στη διαδικασία της πέψης παράγονται αέρια τα οποία προκαλούν φούσκωμα. Βέβαια ένας παράγοντας που δεν λαμβάνεται υπόψη είναι το μάσημα. Αν αυτές οι τροφές κυριολεκτικά λιώσουν στο στόμα πριν την κατάποση, τα συμπτώματα φουσκώματος μηδενίζονται.

fasolia

Όσπρια και ρίζες
Αν και είναι άκρως υγιεινές τροφές, με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, προκαλούν πρήξιμο. Ισχύει το ίδιο με τα ανωτέρω λαχανικά. Αν έχουν βράσει σωστά και μασηθούν προσεκτικά, δεν δημιουργούν ιδιαίτερα προβλήματα. Επειδή όμως οργανισμός από οργανισμό διαφέρει, αν έχετε ούτως ή άλλως πρόβλημα, αντικαταστήστε με φυλλώδη λαχανικά και ντομάτες.

damaskina-mov-thumb-large

Δαμάσκηνα και αποξηραμένα φρούτα
Τα φρούτα με πυρήνα, όπως τα δαμάσκηνα αν και είναι επωφελή για την πέψη, προκαλούν φούσκωμα. Με τα συγκεκριμένα φρούτα παίζει ρόλο η ποσότητα αλλά και η ώρα που θα καταναλωθούν. Σε μικρή ποσότητα και με άδειο στομάχι αν είναι να αντικαταστήσουν κάποιο γλυκό, δεν είναι τόσο έντονο το φαινόμενο του φουσκώματος.

mpaxarika

Μπαχαρικά
Έχουν αρκετές ευεργετικές ιδιότητες, επιταχύνουν το μεταβολισμό, αλλά… «ερεθίζουν» τα έντερα. Τα μπαχαρικά είναι καθαρά θέμα επιλογής. Ειδικά με τα καυτερά, ισχύει η περιγραφή που έκανε ένας φύλαρχος από την Αφρική όταν πρωτογνώρισε Ευρωπαίους: «οι χλωμοί άνθρωποι που ντρέπονται να κλ…..ν». Οι συχνές επισκέψεις στην τουαλέτα μετά την κατανάλωση καυτερών μπαχαρικών είναι αλήθεια πως ανακουφίζουν.

Τροφές προς πλήρη αποφυγή:

tsixla

Τσίχλες
Ναι, μπορεί να κρατούν το στόμα σας… απασχολημένο, αλλά καθώς μασάτε καταπίνετε και άφθονο αέρα. Επίσης, μια τσίχλα μπορεί να διεγείρει τα ένζυμα της πέψης και αντί να σας καταστείλει την πείνα να σας τη… φουντώσει.

roz-alati-imalaiwn

Αλάτι
Το αλάτι δεν κάνει κακό μόνο στην καρδιά και στην αρτηριακή πίεση. Κάνει και σε όσους κάνουν δίαιτα, καθώς αυξάνει την κατακράτηση υγρών.

anapsiktika-620x320

Αναψυκτικά
Προκαλούν πρήξιμο στην κοιλιά, είναι γνωστό, αλλά είναι και άκρως ανθυγιεινά λόγω της υπερβολικής ποσότητας ζάχαρης που περιέχουν. Για τον οργανισμό ισοδυναμούν με μικρές δηλητηριώδεις βόμβες. Αντί αυτών προτιμήστε νερό με λεμόνι, τσάι μέντας, τσάι του βουνού με λεμόνι, χαμομήλι, φασκόμηλο κ.α.

Αποφύγετε τις γλυκαντικές ουσίες
Όπως η ζάχαρη έτσι και οι γλυκαντικές ουσίες πρέπει να αποφεύγονται. Αυτό σημαίνει ότι αποφεύγουμε οτιδήποτε τα περιέχει, όπως τσίχλες και light αναψυκτικά, όχι μόνο τα προφανή.

Γαλακτοκομικά
Μερικοί άνθρωποι δεν παράγουν το ένζυμο λακτάση, το οποίο βοηθά στη διάσπαση της λακτόζης, η οποία περιέχεται στο γάλα. Και κάπως έτσι προκαλείται το πρήξιμο στην κοιλιά από τα γαλακτοκομικά. Το γάλα μπορεί να αντικατασταθεί από γάλα αμυγδάλου, καρύδας ή σόγιας.

Επεξεργασμένοι υδατάνθρακες
Τρόφιμα που περιέχουν επεξεργασμένους υδατάνθρακες, όπως τα μπισκότα και τα ζυμαρικά έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη. Αυτό σημαίνει ότι διασπώνται σε γλυκόζη ακόμη πιο γρήγορα, μια διαδικασία που συμβάλλει στο φούσκωμα.