Τι γίνεται με όσους χρωστούν δόσεις της «Ηλεκτρονικής»

Μετά την αποδοχή από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών της αίτησης πτώχευσης που είχε καταθέσει η Ηλεκτρονική στις 9 Μαρτίου, τα καταστήματα έκλεισαν οριστικά από χθες 14 Απριλίου ενώ το Πρωτοδικείο διέταξε τη σφράγιση της περιουσίας της.

Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία ανέφερε ότι: «Παρά τις διαρκείς προσπάθειες της εταιρείας, η πορεία της οικονομίας, η περαιτέρω αποδυνάμωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, τα capital controls που -εκτός των άλλων- ενίσχυσαν την καχυποψία των ξένων προμηθευτών προς τις ελληνικές επιχειρήσεις, σε συνδυασμό με τη στάση των δανειστριών τραπεζών καθιστούν αδύνατη τη συνέχιση της λειτουργίας της εταιρείας.
Το επιχειρηματικό πλάνο, το οποίο συναποφασίστηκε από τις τράπεζες, τους προμηθευτές και τους μετόχους τον Απρίλιο του 2015, είχε δημιουργήσει βάσιμες προοπτικές για την ανάκαμψη της εταιρείας. Όσα συνέβησαν, από τον Ιούνιο του 2015 και μετά, υπονόμευσαν και στη συνέχεια ακύρωσαν στην πράξη οποιοδήποτε σχεδιασμό».

Τι γίνεται όμως με όσους χρωστούν ακόμα δόσεις για προϊόντα που έχουν αγοράσει είτε από κάποιο κατάστημα, είτε από το ηλεκτρονικό κατάστημα της «Ηλεκτρονικής»;
Οι δόσεις λοιπόν συνεχίζουν να πληρώνονται κανονικά, καθώς η αγορά των προϊόντων γινόταν μέσω πιστωτικής κάρτας ή μέσω έκδοσης καταναλωτικού δανείου (σε λίγες περιπτώσεις). Δηλαδή οι άτοκες δόσεις που έδινε η Ηλεκτρονική δεν χρηματοδοτούνταν από την ίδια, αλλά από την τράπεζα. Οπότε η οφειλή συνεχίζει να υφίσταται.

Σχετικά με τους καταναλωτές που αγόρασαν μία τηλεόραση, ένα ψυγείο ή άλλη συσκευή σε δόσεις με κάρτα ή με μετρητά και δεν το έχουν παραλάβει ακόμη, δεν έχει ακόμα ενημερώσει η εταιρεία τον τρόπο που θα γίνει η παράδοση. Με βάση βέβαια την πολιτική της εταιρείας, η οποία δεν προχωρούσε σε πώληση αν δεν είχε στοκ προϊόντων, στην καταμέτρηση των αποθηκών θα φανεί ποια από αυτά ανήκουν σε πελάτες και θα βρεθεί κάποιος τρόπος για να παραδοθούν.