Πώς ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών θα απογειώσει τις αποκρατικοποιήσεις το 2020

Με «κορωνίδα» του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων το 30% των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, η κυβέρνηση περιμένει το 2020 έσοδα από αποκρατικοποιήσεις πάνω από 2,4 δισ. ευρώ.

Στο πρόγραμμα που περιλαμβάνεται στον προϋπολογισμό οι στόχοι που έχει θέσει το οικονομικό επιτελείο είναι κατά προτεραιότητα οι εξής:

  • Η ολοκλήρωση της πώλησης των μετοχών του «Ελευθέριος Βενιζέλος» με προσδοκώμενα έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ. Στο 30% από το συνολικό 55% του μετοχικού κεφαλαίου που ελέγχει το Δημόσιο και το οποίο πωλείται τώρα, αντιστοιχούν εκτιμώμενα μερίσματα άνω του 1 δισ. ευρώ σε βάθος 20ετίας. Αυτή είναι και η αιτία που κύκλοι της αγοράς υπολογίζουν πως το τίμημα για αυτό το 30% μπορεί να προσεγγίσει τα επίπεδα ακόμα και του 1,5 δισ. ευρώ.
  • Η πώληση του 65% των μετοχών της ΔΕΠΑ.
  • Η μακροχρόνια (για 35 έτη) παραχώρηση του δικαιώματος χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου «Εγνατία Οδός» και των επί του αυτοκινητοδρόμου τριών Κάθετων Αξόνων.
  • Η παραχώρηση περιφερειακών λιμανιών (Πάτρα, Καβάλα κ.ά.) και μαρινών (π.χ. μαρίνα Ιτέας και Αρετσούς Θεσσαλονίκης).
  • Η μετατροπή σε υπόγειο χώρο αποθήκευσης φυσικού αερίου και η ιδιωτικοποίηση του σχεδόν εξαντληθέντος κοιτάσματος φυσικού αερίου Ν. Καβάλας.
  • Η πώληση μέσω ηλεκτρονικής δημοπρασίας ακινήτων που εμπεριέχονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, όπως το ακίνητο «Πρώην Αμερικανικής Βάσης Γουρνών», οι πρώην εργοταξιακοί χώροι έργου ζεύξης Ρίου – Αντιρρίου και το πρώην ακίνητο του ΕΟΜΜΕΧ στον Ταύρο, το Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκόπουλου.