Όσα, και πολλά αλλάζουν στις μεταθέσεις χιλιάδων καθηγητών και δασκάλων.

Η ηλεκτρονική διαδικασία επιλογής και νέων τοποθετήσεων μετά τις ατομικές δηλώσεις στοιχείων και προτιμήσεων που έληξαν στις 20 Ιανουαρίου.

Η ηλεκτρονική διαδικασία βέβαια είναι σύγχρονο μέσο και μπορεί να οδηγήσει σε διαφάνεια το όλο σύστημα, εάν εφαρμοστούν σωστά η αξιοκρατία και οι αντικειμενικές επιλογές από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας σε όλη την Ελλάδα. Δάσκαλοι και καθηγητές όλων των κατηγοριών – αλλά όχι και νηπιαγωγοί – θα μπορέσουν από το σπίτι τους να προχωρήσουν σε ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης μετάθεσης, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά, αφού μέχρι τώρα οι εκπαιδευτικοί ήταν υποχρεωμένοι να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για αξιολόγηση και έγκριση.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών του υπουργείου Παιδείας στο «Εθνος» έως το τέλος της εβδομάδας θα δοθεί η φετινή εγκύκλιος για τις μεταθέσεις και στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να καταθέσουν τις αιτήσεις τους έως τις 28 Φεβρουαρίου. Στόχος του υπουργείου είναι να γίνουν οι μεταθέσεις νωρίτερα από πέρυσι (σ.σ.: έγιναν τον Ιούλιο) και σε κάθε περίπτωση πριν ολοκληρωθεί η σχολική χρονιά. Μάλιστα, όπως εκτιμούν οι ίδιοι, η έγκαιρη ανακοίνωση των μεταθέσεων είναι εφικτή – κάτι στο οποίο θα βοηθήσει και η ηλεκτρονική κατάθεση των αιτήσεων.

Επίσης, όπως τόνισαν στο «Εθνος» παράγοντες του υπουργείου, αυτήν τη στιγμή είναι σε εξέλιξη και η διαδικασία αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων καθώς και η ενιαία μοριοδότηση των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχει γίνει και η επικαιροποίηση των φακέλων των εκπαιδευτικών μέσω του Online Συστήματος Διαχείρισης Μητρώου Εκπαιδευτικών και Υποβολής Αιτήσεων Μεταθέσεων. Πάντως, όπως υπογραμμίζουν οι εκπαιδευτικοί, το υπουργείο Παιδείας πρέπει να θεσμοθετήσει αυστηρά χρονοδιαγράμματα για όλες τις διαδικασίες των υπηρεσιακών μεταβολών, έτσι ώστε την 1η του Σεπτέμβρη να βρίσκονται οι καθηγητές και οι δάσκαλοι στις θέσεις τους. Συγκεκριμένα, ζητούν όλες οι μεταθέσεις, αποσπάσεις και διορισμοί να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι 30 Ιουνίου, και πριν από την έναρξη του διδακτικού έτους να έχουν προσληφθεί αναπληρωτές σε ενδεχόμενα λειτουργικά κενά.

– Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Έληξε στις 20 Ιανουαρίου η προθεσμία για την επικαιροποίηση (έλεγχος-διόρθωση) των στοιχείων του προσωπικού φακέλου των εκπαιδευτικών.

Το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προχωρεί φέτος για πρώτη φορά στην καθιέρωση της υποβολής των αιτήσεων μετάθεσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής και νωρίτερα από τις άλλες χρονιές.

Λόγω του νέου συστήματος παρακλήθηκαν οι εκπαιδευτικοί, που προτίθενται να υποβάλουν αίτηση μετάθεσης, να προβούν σε επικαιροποίηση του προσωπικού τους φακέλου έως 20-1-2017, μέσω του Online Συστήματος Διαχείρισης Μητρώου Εκπαιδευτικών και Υποβολής Αιτήσεων Μεταθέσεων (https://teachers.minedu.gov.gr).

Η σύνδεση στο σύστημα γίνεται με το όνομα χρήστη (user name) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για την πρόσβασή τους στις υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ). Αναλυτικές οδηγίες αναφέρονται στην αρχική σελίδα της ηλεκτρονικής εφαρμογής.

Στην παρούσα φάση δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης στους μόνιμους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα στοιχεία του ηλεκτρονικού Μητρώου τους.

Συγκεκριμένα μπορούν να βλέπουν τα βασικά τους στοιχεία καθώς και τις υπηρετήσεις τους με την προκύπτουσα μοριοδότηση.

Εάν διαπιστώνουν εσφαλμένες ή μη επικαιροποιημένες εγγραφές, δύνανται να αιτούνται αλλαγές, υποβάλλοντας σχετικό αίτημα μέσω του συστήματος (αναφέρονται σχετικές οδηγίες στο εγχειρίδιο της εφαρμογής), προς τη Διεύθυνση της οργανικής τους θέσης, η οποία τηρεί τον προσωπικό τους φάκελο, αποστέλλοντας με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τα σχετικά δικαιολογητικά.

Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης επεξεργάζονται το αίτημα ή τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, προβαίνουν στις αναγκαίες αλλαγές στον ηλεκτρονικό τους φάκελο στο e-datacenter και καταχωρίζουν κάθε πληροφορία στο πεδίο «Παρατηρήσεις», ώστε να λάβει γνώση ο εκπαιδευτικός.

Στην περίπτωση που οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αδυνατούν να ανταποκριθούν σε κάποιο αίτημα εκπαιδευτικού, τότε και μόνο τότε, δύνανται, αφού καταχωρίσουν στο πεδίο «Παρατηρήσεις» τις δικές τους απόψεις, να το προωθήσουν στην Κεντρική Υπηρεσία.