Οργή και πυρά της Όλγας Κεφαλογιάννη για την προεδρία Γ. Κιμούλη και την διοίκηση στο τεράστιο συγκρότημα Πολιτισμού «Σταύρος Νιάρχος».

Πυρά κατά του διορισμού του ηθοποιού Γιώργου Κιμούλη στη θέση του επικεφαλής Προέδρου – Γίνεται κομματικό παιχνίδι για την τοποθέτηση των αρεστών, καταγγέλει η ΝΔ – Θυμηθείτε πρώτα τις επί των ημερών σας πάμπολλες περιπτώσεις κακοδιαχείρισης, απαντά ο ΣΥΡΙΖΑ και προσθέτει ότι πρόκειται για άξιες επιλογές.

-Την τοποθέτηση των μελών του διοικητικού συμβουλίου του «Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», στην δύσκολη νέα εποχή από τον ιδιωτικό Τομέα στο Κράτος(όπως συνέβη με τα Ολυμπιακά ακίνητα και το Μέγαρο Μουσικής) σχολίασε καταγγελτικά η τομεάρχης Πολιτισμού της Νέας Δημοκρατίας Όλγα Κεφαλογιάννη, επισημαίνοντας πως αυτό γίνεται «κομματικό παιχνίδι για την τοποθέτηση των αρεστών».

«Δεν χρειάστηκαν παρά μόνο λίγες μέρες, μετά την ιστορική παράδοση του “Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος” στην ελληνική κοινωνία, για να επιβεβαιωθούν οι φόβοι και οι υποψίες ότι οι λογικές από το παρελθόν είναι ανίκητες», σημειώνει η κυρία Κεφαλογιάννη και επισημαίνει πως «όσοι αναλάβουν θέσεις ευθύνης, θα πρέπει να έχουν εξειδικευμένες γνώσεις και εύρος δυνατοτήτων».

«Το τεράστιο αυτό έργο – σύμβολο του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού ανήκει σε ολόκληρο τον ελληνικό λαό. Δεν μπορεί να γίνεται κομματικό παιχνίδι για την τοποθέτηση των αρεστών», καταλήγει.

Ολόκληρη η δήλωση:
«Δεν χρειάστηκαν παρά μόνο λίγες μέρες, μετά την ιστορική παράδοση του “Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος” στην ελληνική κοινωνία, για να επιβεβαιωθούν οι φόβοι και οι υποψίες ότι οι λογικές από το παρελθόν είναι ανίκητες.

Εδώ και καιρό, είχαμε επισημάνει ότι όσοι αναλάβουν θέσεις ευθύνης, θα πρέπει να έχουν εξειδικευμένες γνώσεις και εύρος δυνατοτήτων, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν με επιτυχία στις πολλαπλές απαιτήσεις του εγχειρήματος και να υπηρετήσουν αποτελεσματικά το δημόσιο συμφέρον.

Δυστυχώς, όμως, παρά τις καθολικές αντιδράσεις που υπήρξαν, παρά τον προβληματισμό που αναπτύχθηκε, επικράτησε η στενή και μονολιθική λογική των κομματικών επιλογών και όχι το αυτονόητο κριτήριο των άξιων και ικανών να φέρουν εις πέρας αυτό το ύψιστο έργο για τον ελληνικό πολιτισμό και την παιδεία.

Εμείς, από την πλευρά μας, οφείλουμε να δεσμευτούμε ότι θα ακολουθήσουμε το δρόμο της διαφάνειας, της αξιοκρατίας, και κυρίως της λογοδοσίας για την επιλογή προσώπων που θα υπηρετήσουν το δημόσιο συμφέρον και θα διαχειρίζονται τα χρήματα του ελληνικού λαού.

Το τεράστιο αυτό έργο – σύμβολο του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού ανήκει σε ολόκληρο τον ελληνικό λαό.

Δεν μπορεί να γίνεται κομματικό παιχνίδι για την τοποθέτηση των αρεστών».

-ΣΥΡΙΖΑ: Θυμηθείτε πρώτα τις επί των ημερών σας περιπτώσεις κακοδιαχείρισης

Στην κυρία Κεφαλογιάννη απάντησε το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας πως τα πρόσωπα που επελέγησαν είναι «εγνωσμένης αξίας και κύρους». Παράλληλα, η ανακοίνωση καλεί την κυρία Κεφαλογιάννη «να θυμηθεί πρώτα τις πάμπολλες περιπτώσεις κακοδιαχείρισης, τα δυσβάσταχτα χρέη και τα ποικίλα προβλήματα που δημιούργησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις».

Ολόκληρη η ανακοίνωση:
Η διοίκηση του Ιδρύματος, απαρτίζεται από ανθρώπους εγνωσμένης αξίας και κύρους, με σημαντική εμπειρία και προσφορά στον πολιτισμό, που ο καθένας τους διαθέτει γνώσεις και ικανότητες πολύτιμες για το δύσκολο έργο που αναλαμβάνουν.
Την επόμενη φορά που η κα Κεφαλογιάννη θελήσει να ασκήσει κριτική στις επιλογές της σημερινής κυβέρνησης, καλό θα είναι να θυμηθεί πρώτα τις πάμπολλες περιπτώσεις κακοδιαχείρισης, τα δυσβάσταχτα χρέη και τα ποικίλα προβλήματα που δημιούργησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Προβλήματα τα οποία επιχειρεί να επιλύσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά της, με γνώμονα την εξασφάλιση της επιβίωσης των μεγάλων πολιτιστικών οργανισμών.

Ποτάμι: Θα κέρδιζαν αν έκαναν ανοιχτή πρόσκληση για τις θέσεις

Στο ζήτημα παρενέβη με ανάρτησή του στο Twitter ο βουλευτής του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς, που επισήμανε πως η κυβέρνηση είχε μόνο να κερδίσει εάν επέλεγε να κάνει ανοιχτή πρόσκληση για την πλήρωση των θέσεων, αντί να επιλέξει εκείνη τους δικούς της.
«Πιστεύω ότι η κυβέρνηση μόνο θα κέρδιζε αν έκανε ανοιχτή πρόσκληση για τη θέση του Προέδρου ΚΠΙΣΝ. Ζητάω πολλά;», αναρωτήθηκε ο κύριος Μαυρωτάς.

-Κιμούλης, Μανωλόπουλος (πρώην Μέγαρο Μουσικής) στο ΔΣ του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος

Το διοικητικό συμβούλιο απαρτίζεται από επτά μέλη – Τα βιογραφικά τους

Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του «Κέντρου Πολιτισμού Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος», εξέλεξε σήμερα η τακτική γενική συνέλευση. Το διοικητικό συμβούλιο απαρτίζεται από επτά μέλη.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση «τα μέλη αυτά ορίσθηκαν, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 3 παρ. 2.4 του ν. 3785/2009 (Α’ 138), από το Ελληνικό Δημόσιο. Ένα από τα μέλη ορίσθηκε καθ’ υπόδειξη της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (Ε.Λ.Σ.) και ένα καθ’ υπόδειξη της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος (Ε.Β.Ε.), ενώ ως μέλος ορίσθηκε, ex officio, και ο Δήμαρχος Καλλιθέας Αττικής».

Το διοικητικό συμβούλιο απαρτίζουν οι:

Γιώργος Κιμούλης – Πρόεδρος
Νίκος Μανωλόπουλος- Διευθύνων Σύμβουλος
Ματίνα Στέα – Μέλος
Ανδρέας Νοταράς -Μέλος
Δημήτρης Κάρναβος -Μέλος-Δήμαρχος Καλλιθέας
Γιώργος Κουμεντάκης -Μέλος- Εκπρόσωπος Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Δημήτρης Δημητρόπουλος -Μέλος- Εκπρόσωπος Εθνικής Βιβλιοθήκης Ελλάδας

Γιώργος Κιμούλης – Πρόεδρος

Ηθοποιός, σκηνοθέτης και μεταφραστής. Γεννήθηκε στον Πειραιά στις 18 Σεπτεμβρίου 1956. Εμφανίστηκε πρώτη φορά επαγγελματικά στο θέατρο το 1977 με τη θεατρική ομάδα “Ελεύθερο Θέατρο”. Το 1986 δημιούργησε τη δική του θεατρική ομάδα, το “Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας”. Το 1996 ίδρυσε δραματική σχολή. Το 1998 ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Πάτρας. Μέλος του “Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών” -στο οποίο κατά το παρελθόν έχει διατελέσει και αντιπρόεδρος. Μέλος της “Εταιρείας Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων” και μέλος στο Θεατρικό Μουσείο – Κέντρο Μελέτης & Έρευνας Ελληνικού Θεάτρου.

Νίκος Μανωλόπουλος- Διευθύνων Σύμβουλος

Ο Νίκος Μανωλόπουλος είναι οικονομολόγος με μεταπτυχιακό δίπλωμα (M.Sc.) στα Δημόσια Οικονομικά από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (University College London). Ήταν Γενικός Διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών από το 1990 μέχρι 2013. Σήμερα εργάζεται ως εμπειρογνώμων για θέματα πολιτιστικής και οικονομικής ανάπτυξης. Έχει συμμετάσχει σε πολλά Διοικητικά Συμβούλια πολιτιστικών οργανισμών και επιχειρήσεων. Σήμερα είναι μέλος του Δ.Σ. του Θεάτρου Τέχνης. Έχει συντάξει ή/και συμμετάσχει στη σύνταξη πολλών μελετών για θέματα πολιτιστικής, οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης.

Ματίνα Στέα – Μέλος

Η Τίνα Στέα γεννήθηκε στα Γιάννενα το 1961. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ακαδημία Διεθνούς Δικαίου της Χάγης και στο πανεπιστήμιο King’s College του Λονδίνου. Μιλάει εφτά γλώσσες. Εργάστηκε ως δικηγόρος Αθηνών από το 1986 μέχρι το 2016 και διετέλεσε νομικός σύμβουλος μεγάλων εταιρειών. Ως νομικός σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών επί δεκαεπτά χρόνια, οργάνωσε και διηύθυνε το νομικό τμήμα της εταιρείας, ενώ παράλληλα διετέλεσε γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου, αποκτώντας σημαντική εμπειρία στη σύμπραξη δημοσίου-ιδιωτικού τομέα. Έχει ενεργή συμμετοχή στη δραστηριότητα πολιτιστικών ιδρυμάτων και φορέων. Αγαπάει τα ταξίδια και τη μαγειρική. Είναι μητέρα της Ελίνας και του Βίλυ.

Ανδρέας Νοταράς (Μέλος)

Ο Ανδρέας Νοταράς είναι επίκουρος καθηγητής Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Το διδακτικό, ερευνητικό και συγγραφικό του έργο αφορά στα πεδία του εθνοτισμού, του εθνικισμού και της πολυπολιτισμικότητας.

Δημήτρης Κάρναβος (Δήμαρχος Καλλιθέας)

Ο Δημήτρης Κάρναβος είναι οικονομολόγος με MSc στη Βιώσιμη Ανάπτυξη και Δήμαρχος Καλλιθέας από το 2014. Ταυτόχρονα διατελεί Α’ Αντιπρόεδρος στο ΕΔΔΥΠΠΥ (Εθνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων-Προαγωγής Υγείας). Είναι Επιχειρηματίας στο χώρο του Περιβάλλοντος και των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής σε μεγάλες ανώνυμες εταιρίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Γιώργος Κουμεντάκης (εκπρόσωπος Εθνικής Λυρικής Σκηνής)

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Γιώργος Κουμεντάκης, ένας από τους πιο προικισμένους και πολυδιάστατους Έλληνες συνθέτες, γεννήθηκε στο Ρέθυμνο το 1959. Έχει συνθέσει συμφωνική μουσική, μουσική δωματίου, μουσική για θέατρο, κινηματογράφο, χορό, installations, καθώς και τέσσερις όπερες με κορυφαία τη δίπρακτη Φόνισσα (ΕΛΣ, 2014). Έχει λάβει πολυάριθμα βραβεία και έχει συνεργαστεί με σημαντικούς καλλιτέχνες παγκοσμίως, ενώ τα έργα του έχουν παρουσιαστεί σε όλο τον κόσμο, σε σημαντικές αίθουσες συναυλιών και λυρικά θέατρα. Η μακρά συνεργασία του με το χορογράφο-σκηνοθέτη Δημήτρη Παπαϊωάννου και την Ομάδα Εδάφους, κορυφώθηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας το 2004, όπου διετέλεσε μουσικός διευθυντής, συνθέτης και δημιουργός του μουσικού σεναρίου για τις τελετές έναρξης και λήξης. Έχει διατελέσει καλλιτεχνικός διευθυντής του μουσικού συνόλου «Νίκος Σκαλκώτας», του Kyklos Ensemble, του Αναγεννησιακού Φεστιβάλ Ρεθύμνου, καθώς και υπεύθυνος καλλιτεχνικού προγραμματισμού στο Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού. Από το 2015 έως το 2017 εργάστηκε ως υπεύθυνος καλλιτεχνικού προγραμματισμού της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, όπου σχεδίασε καινοτόμα προγράμματα και παραγωγές πάνω σε καλλιτεχνικούς, εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς άξονες.

Δημήτρης Δημητρόπουλος (εκπρόσωπος Εθνικής Βιβλιοθήκης Ελλάδας)

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1962. Σπούδασε στο Ιστορικό και Αρχαιολογικό Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου και το 1996 υποστήριξε τη διδακτορική του διατριβή. Εργάζεται στο Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, ως διευθυντής ερευνών στον Τομέα Νεοελληνικών Ερευνών. Έχει ασχοληθεί με την κοινωνική και οικονομική ιστορία, κυρίως με τη μελέτη των οικισμών και των πληθυσμών του ελλαδικού χώρου κατά την περίοδο της οθωμανικής κυριαρχίας, τους θεσμούς, τη κοινωνική συγκρότηση και την οικονομία των νησιωτικών κοινωνιών του Αιγαίου και της ηπειρωτικής Ελλάδας από τον 16ο έως τις αρχές του 19ου αιώνα, καθώς και με την Επανάσταση του 1821. Έχει διευθύνει ή συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα που διενεργήθηκαν από το Ινστιτούτο σε συνεργασία με άλλους φορείς. Έχει συγγράψει βιβλία και μελέτες σε επιστημονικά περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Μετέχει σε επιστημονικές εταιρείες του επιστημονικού κλάδου του και από το 2014 είναι μέλος του Εφορευτικού Συμβουλίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας.