Ο καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης: Εκτός πραγματικότητας οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού  για την Παιδεία. Μια  μέρα μετά τα στρίβει  ο υπουργός Παιδείας  Κ. Γαβρόγλου.

«Θα καταργήσουμε τις Πανελλήνιες. Θα γίνουν ολοήμερα όλα τα δημοτικά. Θα αναβαθμίσουμε το Λύκειο, θα γίνει υποχρεωτική η εκπαίδευση για νήπια και προνήπια».

Κοσμογονικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της Παιδείας, με ορίζοντα τριετίας από τον Πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα. Προχθές. Με αρνητική υποδοχή  και σχόλια  από τα περισσότερα  ΜΜΕ, μέτρα με  στόχο να επηρεάσει θετικά πολλούς γονείς  με τις  πληθωρικές «παροχές» αυτές.

Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο κιόλας, επεκτείνεται το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, σε κάθε απομακρυσμένο χωριό, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, τόνισε ο πρωθυπουργός. Εντάσσονται 800 σχολικές μονάδες με πάνω από 10.000 μαθητές. Επίσης, μειώνεται σταδιακά ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα ώστε σε δυο χρόνια να μην υπερβαίνουν τους 22. Βασικός πυλώνας των μεταρρυθμίσεων στην παιδεία είναι η 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και η υλοποίηση αυτού του στόχου εντός της επόμενης τριετίας, επισήμανε ο πρωθυπουργός.

Επίσης, ανακοίνωσε ότι και φέτος τον Σεπτέμβριο θα αρχίσουν κανονικά τα σχολεία με όλα τα βιβλία και επάρκεια διδακτικού προσωπικού.

«Θέλουμε να αλλάξουμε τη νοοτροπία της ελληνικής κοινωνίας. Η πραγματική μαθησιακή διαδικασία γίνεται στο σχολείο και όχι στο πάρεργο των φροντιστηρίων», τόνισε με έμφαση ο πρωθυπουργός.

Όταν παίρνεις αποφάσεις πρέπει να τις ζυγίζεις σημείωσε ο καθηγητής Γλωσσολογίας  και πρώην υπουργός Παιδείας, με τον ισχυρό δημόσιο λόγο, μιλώντας στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1

«Μη πραγματικά  ζητήματα», δηλαδή ανέφικτες υποσχέσεις χαρακτήρισε ο καθηγητής Γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γιώργος Μπαμπινιώτης, μιλώντας στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1  και αναφερόμενος τις χθεσινές εξαγγελίες του πρωθυπουργού περί κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων και είσοδο στα ΑΕΙ με το απολυτήριο Λυκείου.

Επεσήμανε αφενός το μέγεθος  των εθνικών προβλημάτων αυτών  και αφετέρου τον επιπόλαιο και επιφανειακό τρόπο , με τον ποίο αντιμετωπίσθηκαν.

«Αυτά τα μεγάλα θέματα δεν είναι επεξεργασμένα και δουλεμένα» είπε και τόνισε πως το μείζον πρόβλημα που δεν έχει αναλυθεί –πριν τις εξαγγελίες- είναι η αξιοπιστία του νέου τρόπου εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.    «Οι προθέσεις είναι καλές αλλά έτσι όπως τίθενται τα πράγματα, αόριστα, δεν αντιμετωπίζονται. Όταν παίρνεις αποφάσεις, πρέπει να τις ζυγίζεις» συνέχισε.

Ο Γαβρόγλου  κάνοντας  βήματα πίσω, μια ημέρα μετά: Δεν ξέρουμε ακόμα πώς θα μπαίνουν στα πανεπιστήμια σε τρία χρόνια!

Δεν θα καταργηθούν οι εξετάσεις γιαΣε βάθος τριετίας θα γίνουν οι διορισμοί περίπου 10.000 αναπληρωτών – Δεν θα γίνει από φέτος υποχρεωτικό το προνήπιο, δήλωσε ο υπουργός – Τι θα γίνει με τα ιδιωτικά σχολεία και τα ολοήμερα

Το ερώτημα είναι θέλουμε κοινωνία με λύκειο ή χωρίς λύκειο, αν απαντήσουμε σε αυτό, όλα τα υπόλοιπα προκύπτουν από αυτό, δήλωσε το πρωί της Τετάρτης ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου αναφορικά με την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων.

Είναι σύστημα αυτό να μην πηγαίνουν σχολείο στο τέλος τα παιδιά και να είναι μες το άγχος να γράψουν, αναρωτήθηκε ο κύριος Γαβρόγλου και ανέφερε πως «στόχος είναι να προχωρήσουμε σε μια ριζική αναμόρφωση της Δευτέρας και της Τρίτης Λυκείου, ώστε μετά το Εθνικό Απολυτήριο, γιατί να μην μπαίνει όποιος το έχει στο πανεπιστήμιο; Πρέπει να υπάρχει ένας τρόπος να διατηρηθεί το αδιάβλητο των εξετάσεων, το οποίο όμως πρέπει να γίνει και αξιόπιστο». Θα βάλουμε λιγότερα μαθήματα, αλλά με περισσότερες ώρες για το κάθε μάθημα, είπε.

Προφανώς θα πάμε σε ένα μεταβατικό μεικτό σύστημα, με κάποια μαθήματα να εξετάζονται πανελλαδικά, κάποια με εργασίες, κάποια ενδοσχολικά, υπάρχουν χιλιάδες τρόποι, παραδέχθηκε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Το βασικό είναι το σχολείο να αποκτήσει αξιοπιστία. Δεν μπορούμε να ξεκαθαρίσουμε τώρα πώς θα μπαίνουν στο πανεπιστήμιο γιατί δεν το ξέρουμε. Σε αυτόν που είναι σήμερα στην Γ’ Γυμνασίου θα του πούμε είναι πως το Λύκειο που θα πας θα αλλάξει, θα είναι ένα καινούριο σχολείο που θα σου δίνει όλα τα εφόδια, είπε».

Οι διορισμοί αναπληρωτών εκπαιδευτικών θα γίνουν άμεσα και σε βάθος τριετίας δήλωσε ο υπουργός, ο οποίος απέφυγε μεν να ανακοινώσει συγκεκριμένο αριθμό, όμως τόνισε πως κατά την προσωπική του εκτίμηση δεν μπορεί να είναι κάτω από διψήφιο, σε χιλιάδες.

«Έχουμε γύρω στους 20.000 αναπληρωτές, περίπου το 15% του συνόλου, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό. Εμείς θα προχωρήσουμε σε διορισμούς, που θα ισχύυον για τριετία. Θα υπάρξει μια δύσκολη συζήτηση για τον τρόπο με τον οποίο θα εισαχθούν γιατί πρέπει να καθορίσουμε την διαδικασία, πχ την προϋπηρεσία. Σε βάθος τριετίας δεν μπορεί οι διορισμοί αυτοί δεν πρέπει να είναι λιγότεροι από διψήφιο νούμερο σε χιλιάδες, είναι η προσωπική μου εκτίμηση αυτή. Για την εκπαίδευση δεν ισχύει η «απαγόρευση» στους διορισμούς, όπως και η Υγεία. Η συνεννόηση με τους θεσμούς είναι πολύ σύνθετο θέμα, από την άλλη μεριά έχουμε ως κυβέρνηση προτεραιότητες, κυβερνητικές πρωτοβουλίες που προχωρούν, αλλά σε αυτό το θέμα, στο καινούριο μνημόνιο θα υπάρχει και γραπτά η ανάγκη πρόσληψης εκπαιδευτικών», είπε.

Δεν θα ισχύσει από αυτόν τον Σεπτέμβριο η αλλαγή στα νηπιαγωγεία, ξεκαθάρισε ο υπουργός και τόνισε πως η 14ετής υποχρεωτική εκπαίδευση θα νομοθετηθεί σε βάθος τριετίας.

Τα σχολεία θα ανοίξουν στην ώρα τους και με λιγότερα προβλήματα από πέρυσι, υποσχέθηκε ο κύριος Γαβρόγλου.

Αναφορικά με τα ολοήμερα, ο κύριος Γαβρόγλου είπε: «Τα ολιγοθέσια σχολεία που βρίσκονται στις εσχατιές της πατρίδας μας εμείς τα ανβαθμίζουμε από τον Σεπτέμβριο και επεκτείνουμε το ολοήμερο και σε αυτά, με προσωπικό. Δεν είναι πράγματα που κάνουμε και δεν έχουν προβλήματα, θα δούμε τα προβλήματα και θα τα λύσουμε».

Σχετικά με τα ιδιωτικά σχολεία και τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα, ο κύριος Γαβρόγλου τόνισε πως ο βασικός πυρήνας που λέει ότι η ιδιωτική εκπαίδευση είναι βασικά μέρος της παιδείας, του νόμου που έχει ήδη ψηφιστεί, έχει γίνει αποδεκτός: «Ο νόμος που έχει ψηφιστεί κατοχυρώνει διαδικασίες και δικαιώματα στην ιδιωτική εκπαίδευση και εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε πίσω από αυτό, αλλά υπάρχουν ορισμένα σημεία για τα οποία συζητούμε με τους θεσμούς. Δεν είναι αυτονόητο ότι η ιδιωτική εκπαίδευση είναι μέρος της παιδείας, γιατί υπάρχουν κάποιοι που θέλουν τα ιδιωτικά σχολεία και τα φροντιστήρια να είναι πρωταρχικά επιχειρήσεις. Η κατάργηση του νόμου δεν έχει τεθεί ως προαπαιτούμενο για την συμφωνία, αλλά συζητούμε μερικές λεπτομέρειες», είπε.

Αναφορικά με τις απολύσεις εκπαιδευτικών που εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε πως δεν μπορεί μόνο ο σχολάρχης να αποφασίζει το αν θα απολύσει κάποιον, αλλά να υπάρχει γνωμοδότηση και από το υπουργείο. Αυτό εμείς θέλουμε να παραμείνει γιατί μπορεί η τρόικα να θέλει να μείνει, αλλά κι εγώ θέλω να γίνω εκατομμυριούχος, τι λέει αυτό;

Σχολιάζοντας την ανακοίνωση της ΝΔ σε σχέση με τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, ο κύριος Γαβρόγλου δήλωσε πως «ουσιαστικά η ΝΔ θεωρεί θετικά αυτά που κάνουμε, καθώς είναι μια πλήρους αμηχανίας ανακοίνωση, αλλά το ακοστολόγητο δεν ισχύει, καθώς για πρώτη φορά έχουμε επιτροπή μελέτης των οικονομικών της Παιδείας και κανένα από όσα ανακοινώσαμε χθες δεν είναι ακοστολόγητο».

Την επόμενη εβδομάδα καταθέτουμε νομοσχέδιο για το ζήτημα των διορισμών των διευθυντών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, είπε ακόμα ο υπουργός, ενώ σχετικά με τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στον ΔΟΑΤΑΠ, σχολίασε: «Ο ΔΟΑΤΑΠ κάνει ένα πολυσύνθετο έργο, που απαιτεί μελέτη, μια κατηγορία τελειώνει πάρα πολύ γρήγορα, αλλά κάποιες άλλες εξαρτώνται και από την ανταπόκριση των ξένων πανεπιστημίων».