Αύξηση της τάξης των 10 λεπτών στον ειδικό φόρο κατανάλωσης στη βενζίνη εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών ως ένα από τα μέτρα που έχουν προταθεί στη διαπραγμάτευση με τo κουαρτέτο. Η τελική τιμή της αμόλυβδης θα εκτοξευθεί στα 1,477 ευρώ από 1,347 σήμερα – αύξηση 13 ολόκληρων λεπτών του ευρώ.
Το δεύτερο σενάριο που εξετάζεται από το επιτελείο του Τρύφων Αλεξιάδη προβλέπει αντικατάσταση των σημερινών τελών κυκλοφορίας και αντικατάστασής του από ένα πάγιο τέλος στο μισό και παρακάτω σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα με την διαφορά να καλύπτεται από μια αύξηση του φόρου στις τιμές των καυσίμων από βενζίνη και ντίζελ κίνησης έως υγραέριο.
Στόχος του υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με τα ΝΕΑ είναι οι χιλιάδες ιδιοκτήτες που έχουν καταθέσει τις πινακίδες των οχημάτων τους να κάνουν άρση της ακινησίας τους.
Υπάρχει, όμως, και ένα τρίτο ακόμα πιο ακραίο σενάριο το οποίο προβλέπει εξίσωση του ΕΦΚ στο ντίζελ κίνησης με τη βενζίνη, αυξάνοντας την τιμή του πρώτου κατά 39%.
Το τελευταίο από τα σενάρια που εξετάζονται θέλει μαζί με τα καύσιμα να αυξάνεται και το φυσικό αέριο, όπου ο ελληνικός συντελεστής είναι ήδη ένας από τους υψηλότερους στην Ευρώπη.