Ναυαγεί η Συμφωνία των Βρυξελλών στα νερά του Αιγαίου

«Ναυάγιο στο Αιγαίο» θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί η πρώτη μέρα εφαρμογής της Συμφωνίας των Βρυξελλών για το μεταναστευτικό, αφού από το πρώτο 24ωρο αναδείχθηκαν τα προβλήματα που ανακύπτουν τόσο από την έλλειψη υποδομών για την εφαρμογή της συμφωνίας όσο και από την έλλειψη έμψυχου δυναμικού.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ στην Ελλάδα έχουν εγκλωβιστεί επισήμως σχεδόν 50.000 πρόσφυγες και μετανάστες, χθες 1.000 επί πλέον έφθασαν κυρίως σε Λέσβο, Σάμο και Χίο, αποδεικνύοντας ότι οι περιπολίες του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο σχεδόν σε τίποτα δεν συνεισφέρει σε ό,τι αφορά στην αποτροπή της παράνομης ροής μεταναστών. Αντίθετα θα έλεγε κανείς ότι νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια καθώς σε περίπτωση ναυαγίου θα τους σώσουν τα νατοϊκά σκάφη!

Στο λιμάνι του Πειραιά βρίσκονται από το πρωί 582 πρόσφυγες και μετανάστες από Χίο και Μυτιλήνη. Λιγότεροι από τους μισούς μεταφέρονται με 4 πούλμαν σε κέντρα φιλοξενίας στην Αττική, ενώ οι υπόλοιποι λόγω έλλειψης λεωφορείων παραμένουν στο λιμάνι.

Στα ανοιχτά του λιμανιού της Ελευσίνας βρίσκεται το πλοίο Ελευθέριος Βενιζέλος από Μυτιλήνη με 1.433 άτομα. Το πλοίο δεν έχει καταπλεύσει καθώς δεν υπάρχουν λεωφορεία για να επιβιβαστούν οι πρόσφυγες.

Εν τω μεταξύ, τους ανθρώπους που βρίσκονται στο λιμάνι του Πειραιά άλλα και στο κέντρο φιλοξενίας στο Σχιστό αναμένεται να επισκεφθεί στις 12 το μεσημέρι ο γ.γ. του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση εξετάζει τρόπους να μεταφέρει τους 15.000 εγκλωβισμένους της Ειδομένης σε κέντρα φιλοξενίας, αλλά δεν θέλει να γίνει με βίαιο τρόπο που θα δημιουργούσε ένταση και εικόνες που πιθανόν να εξέθεταν τη χώρα στο εξωτερικό.

Και όλα αυτά όταν τα κράτη που υπέγραψαν την Παρασκευή τη Συμφωνία των Βρυξελλών αναζητούν μονομερώς τρόπους για να διασφαλισθούν ακόμη περισσότερο, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση αυτή της Αυστρίας, της οποίας η Υπουργός Εσωτερικών ζητεί να κλείσει και ο Ανατολικός Βαλκανικός Διάδρομος, ώστε να αποτραπεί είσοδος στην υπόλοιπη Ευρώπη μέσω Βουλγαρίας.