Μικρούτσικος, Πορτοκάλογλου, Φάμελλος, Θηβαίος, Ανδρέου, Πλιάτσικας, Φοίβος κ.α. πάλι κατά της υπουργού Πολιτισμού για τα πνευματικά δικαιώματα.

Οι νέοι αποτυχημένοι χειρισμοί της καλής ηθοποιού και στο θέμα αυτό Λ. Κονιόρδου «Ακόμα κι ο ειδικός επίτροπος δεν μπορεί να θεραπεύσει το όλο πρόβλημα».

Κορυφώνεται η δυσφορία γνωστών συνθετών, τραγουδιστών, στιχουργών και μουσικών για την παρατεταμένη εκκρεμότητα στο θέμα της ΑΕΠΙ.

Την ώρα που στην Ευελπίδων συζητιόντουσαν τα ασφαλιστικά μέτρα για την παύση της Επιτρόπου, μετά την κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων από τους μετόχους της ΑΕΠΙ, το σωματείο συνθετών – στιχουργών “ΤΟ ΜΕΤΡΟΝ” θέλησε να ενημερώσει για τις προτάσεις του στη μουσική «Σφίγγα», με βασικούς ομιλητές τους Μανώλη Φάμελλο, Θάνο Μικρούτσικο, Νίκο Πορτοκάλογλου και Γιώργο Ανδρέου.

Η προσέλευση ήταν ισχνή (Φ.Πλιάτσικας Οδυσσέας Τσάκαλος, Δ .Δημητριάδης, Φοίβος κ.ά), ιδίως συγκρινόμενη με την ανάλογη συνάντηση του Σωματείου Ασμα 450+, που την ίδια ώρα βρισκόταν με πολλά από τα μέλη του έξω από την Ευελπίδων αγωνιώντας για το δικαστικό πόρισμα.

Το πνεύμα στην «Σφίγγα» ήταν ενωτικό και τα συνθήματα κυρίως τρία: ούτε μια μέρα να μην χαθούν οι εισπράξεις μας από την ΑΕΠΙ, τέλος με την οικογένεια των μετόχων της ΑΕΠΙ, όχι ένα επαναστατικό νέο νομοσχέδιο που θα καταπέσει ως αντισυνταγματικό.

Μια κυρίαρχη πρόταση ήταν:«Η ΑΕΠΙ να μετασχηματιστεί σε ΟΣΔ των Ελλήνων δημιουργών χωρίς νομικές ακροβασίες. Δεν χρειάζεται νέα νομοθέτηση. Υπάρχει το παράδειγμα της αντίστοιχης γαλλικής ΑΕΠΙ».

Επειδή, όπως σχολίαζε ο Στάθης Δρογώσης, «δυσκολευόμαστε ως σωματείο να επικοινωνήσουμε τις θέσεις μας», αποφάσισαν να απαντήσουν σε όλα όσα έχουν κατηγορηθεί.

Για τη βασική τους ένσταση στο πρώτο νομοσχέδιο:«Η όλη συζήτηση περί ΑΕΠΙ καθίσταται άνευ αντικειμένου στο βαθμό που δεν μπορεί να εισπράξει από την αγορά. Πιστεύουμε πως το άρθρο 45 στην πρώτη του μορφή ισοδυναμούσε με αναστολή των πληρωμών των χρηστών αίροντας έμμεσα την ποινική προστασία του πνευματικού δικαιώματος. Ακόμα το πρώτο νομοσχέδιο προέβλεπε την υπαγωγή της ΑΕΠΙ σε καθεστώς ΟΔΣ, κάτι σαν βίαιη αλλαγή φύλου. Γνωρίζουμε πως επιχειρείται υπογείως στο νέο νομοσχέδιο να επιτρέπεται να δημιουργηθεί μια νέα ΑΕΠΙ στην χώρα μας, κάτι που στο νομοσχέδιο του Οκτωβρίου δεν υπήρχε».

Η αντιπρότασή του είναι: «Η ισχυροποίηση του εποπτικού συμβουλίου, που θα αποτελείται αποκλειστικά από Έλληνες δημιουργούς και κληρονόμους».

Για το αν είναι υπέρ της συνδιοίκησης με τους μετόχους της ΑΕΠΙ και κατά του Επιτρόπου, δηλώνουν: «Είμαστε υπέρ της πλήρους αποχώρησης των μετόχων, αλλά κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει αν βρεθεί επενδυτής ή καταπέσει δικαστικά ο προσωρινός ή μελλοντικός επίτροπος. Οι μέτοχοι θα επιστρέψουν δριμύτεροι. Δεν είμαστε αντίθετοι στο θεσμό του επιτρόπου αρκεί να τον εισηγείται το Εποπτικό Συμβούλιο των Δημιουργών. Και ο επίτροπος δεν μπορεί να θεραπεύσει το πρόβλημα»

Τι προτείνουν αυτή τη στιγμή; «Το αυτονόητο: να δεσμευτούν οι μέτοχοι να καλύψουν τα αρνητικά κεφάλαια και να μεταβιβάσουν τη διοίκηση στους δημιουργούς. Μια τέτοια λύση ήταν εφικτή από τον Φεβρουάριο. Σήμερα, αντίθετα, οι μέτοχοι παραμένουν στη διοίκηση παράλληλα με την επίτροπο που εν έχει καμία σχετική τεχνογνωσία για να συνδιοικήσει έσω. Και το κυριότερο εμείς οι δημιουργοί δεν εκπροσωπούμαστε ούτε στοιχειωδώς. Προτείνουμε λοιπόν στην πολυπληθή ομάδα της Επιτρόπου να συμμετέχει και ένας εκπρόσωπος των 3 σωματείων του κλάδου».

Ανοικτό κάλεσμα σε όλη την κοινότητα των δημιουργών στο τραγούδι για ενότητα και κοινή δράση, γιατί «όλα βαίνουν καλώς εναντίον μας», κάλεσε ο Νίκος Πορτοκάλογλου, τονίζοντας «συμφωνούμε στο στόχο απόλυτα με τους 450+ να πάρουμε την εταιρεία στα χέρια μας, διαφωνούμε στη στρατηγική» και προσθέτοντας «είναι λάθος το ερώτημα της συνδιοίκησης».

«Το πνευματικό δικαίωμα για πρώτη φορά κινδυνεύει και απέναντι σε αυτό εμφανιζόμαστε διασπασμένοι και κατηγορούνται όσοι έχουν άλλη άποψη για πονηρά κίνητρα. Θέλω να υπερασπιστώ τα μέλη του Δ.Σ του ΜΕΤΡΟΝ, που κατηγορήθηκαν άδικα, αλλά και τον Φίλιππο Πλιάτσικα, φίλους και ομοτέχνους,εκλεκτούς ανθρώπους, ακέραιους, που τους είμαι ευγνώμων που ασχολήθηκαν με την υπόθεση τη ΑΕΠΙ. Θέλω να ευχαριστήσω και όσους αποχώρησαν από τη ΜΕΤΡΟΝ, τον Καλαντζόπουλο, τον Δεληβοριά, τον Πλέσσα. Και για αυτούς έχω την ίδια άποψη, απλά οι άλλοι συκοφαντήθηκαν άδικα. Πρέπει να ανοίξουμε νέο κεφάλαιο γιατί έχουμε εγκλωβιστεί σε ένα κυκεώνα παρεξηγήσεων. Όσοι δεν τάχθηκαν υπέ της μη διαπραγμάτευσης με τους μετόχους της ΑΕΠΙ κρίθηκαν ένοχοι».

«Δεν καταλαβαίνω πώς καταφέραμε να τσακωνόμαστε μεταξύ μας για πράγματα που δεν γνωρίζουμε», πρόσθεσε. «Πρέπει να ακούσουμε περισσότερους ειδικούς όμως, χωρίς ανάμειξη και συμφέρον στο χώρο των πνευματικών δικαιωμάτων, γιατί το μοντέλο του τραπεζικού επιτρόπου προσβάλλεται».

Η πρότασή του στην πλευρά των 450+ είναι η κοινή συνάντηση με τους ειδικούς, συνταγματολόγους και καθηγητές στη Νομική στους οποίους απευθύνθηκε (Σταύρο Τσακυράκη, Αντώνη Καραμπατζό και Στάθη Ποταμίτη).

«Όλοι οι Έλληνες δημιουργοί στο χώρο του ελληνικού τραγουδιού βρίσκονται σε τραγικό αδιέξοδο. Το ελληνικό τραγούδι κινδυνεύει να πεθάνει. Η μουσική βιομηχανία κατέρρευσε ολοσχερώς. Η κυβέρνηση ενώ ορθώς κράτησε το ΦΠΑ στο 6,5 για το θέατρο και το βιβλίο το ανέβασε στις συναυλίες στο 24. Ο κλάδος μας βρίσκεται σε παράλυση», ανέφερε ο Θάνος Μικρούτσικος. Τι ζητάει; Να φτάσει ο διαχειριστικός έλεγχος για την ΑΕΠΙ, που «δείχνει τη βασική ενοχή της οικογένειας Ξανθόπουλου», μέχρι τέλους, να μην καταρρεύσει ούτε μια μέρα ο μηχανισμός απόδοσης των πνευματικών δικαιωμάτων, που είναι σε κατάρρευση και, τέλος, να μην δημιουργηθεί μια νέα ΑΕΠΙ.

«Το θέμα είμαι τι θα γίνει με το νέο νομοσχέδιο. Δεν μπορεί να γίνει έτσι απλά απαλλοτρίωση των μετόχων. Δεν είμαστε στη Βενεζουέλα», παρατηρεί ο Στάθης Δρογώσης, τονίζοντας ότι «δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση ένα δρακόντειο νόμο που θα δημιουργήσει εντυπώσεις, ενώ στο τέλος θα συμβεί ό,τι έγινε με τις τηλεοπτικές άδειες και τους συμβασιούχους, καταρρέοντας ως αντισυνταγματικός».