Μεθόδους εισπρακτικών εταιρειών υιοθετεί το ΥΠΟΙΚ – Η απάντηση της Γ.Γ Εσόδων

Τη μέθοδο των εισπρακτικών εταιριών φαίνεται πως υιοθέτησε το υπουργείο Οικονομικών σε από 83.000 πολίτες με οφειλές προς την εφορία αλλά και με καθυστέρηση στην υποβολή δηλώσεων όπως αυτές του ΦΠΑ.

Το εν λόγω μέτρο εντάσσεται στο συνολικό σχέδιο για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών που έχει εκπονήσει το ΥΠΟΙΚ, συνολικού ύψους άνω των 4 δισ ευρώ.

Στο ίδιο σχέδιο περιλαμβάνεται η αποστολή ηλεκτρονικών ειδοποιητηρίων σε όσους οφείλουν ως 500 ευρω, η δημοσιοποίηση τις επόμενες μέρες της λίστας των ονομάτων όσων οφείλουν πάνω από 150 χιλ. ευρώ καθώς και η επιτάχυνση κατασχέσεων και πλειστηριασμών ακινήτων σε όσους οφείλουν πάνω από 300 χιλ. ευρώ.

Με με αφορμή δημοσιεύματα στα ΜΜΕ σχετικά με τηλεφωνικές κλήσεις προς φορολογούμενους, που έχουν οφειλές στο δημόσιο, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων προέβη σε ανακοίνωση κατά την οποία διευκρινίζει τα εξής:

“Πρόκειται για διαδικασία, η οποία εφαρμόζεται από τον Απρίλιο του 2012 κι έχει περιληφθεί και σε προηγούμενα Επιχειρησιακά Σχέδια της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

Οι κλήσεις πραγματοποιούνται από υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και μόνο.

Ο σκοπός των κλήσεων είναι να υπενθυμίσει στους φορολογούμενους την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων, τις τυχόν ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις τους, αλλά και να τους συμβουλεύσει για το πώς θα τις τακτοποιήσουν.

Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μέσο απειλής και πίεσης προς το φορολογούμενο. Οι κλήσεις διενεργούνται σε συγκεκριμένο πλαίσιο ευγένειας και ενημέρωσης και δεν έχουν καμία σχέση με φαινόμενα εκφοβισμού, όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα.

Πρόκειται για μία διαδικασία, η οποία βοηθάει (εκ του αποτελέσματος) τους πολίτες να τακτοποιούν τις οφειλές τους, αφού τα στοιχεία του πενταμήνου Ιανουαρίου-Μαΐου δείχνουν ότι έχει τακτοποιηθεί το 65% του ληξιπρόθεσμου χρέους, στο οποίο στοχεύουν οι συγκεκριμένες οχλήσεις (κλήσεις και e-mail)”