Metaverse: Τι είναι και ποιο είναι το μέλλον του

Τι είναι το Metaverse;

Πηγή: Jon Radoff

Ο συγγραφέας Neal Stephenson θεωρείται ότι επινόησε τον όρο “metaverse” στο μυθιστόρημά του επιστημονικής φαντασίας “Snow Crash” του 1992. Οραματίστηκε αληθοφανή είδωλα που ζουν σε ρεαλιστικά τρισδιάστατα κτίρια και άλλα περιβάλλοντα εικονικής πραγματικότητας. Αντίστοιχα, με την τεχνική έννοια, το metaverse είναι μια άλλη ονομασία για το Διαδίκτυο των Πάντων (IoE), μια έννοια που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και οδήγησε στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT) και τις εφαρμογές του, μια αναβαθμισμένη εκδοχή του IoE. Έκτοτε, διάφορες εξελίξεις έχουν αποτελέσει ορόσημα στην πορεία προς ένα πραγματικό metaverse, έναν διαδικτυακό εικονικό κόσμο που ενσωματώνει επαυξημένη πραγματικότητα (AR), εικονική πραγματικότητα (VR), τρισδιάστατα ολογραφικά άβαταρ, βίντεο και άλλα μέσα επικοινωνίας. Καθώς το metaverse επεκτείνεται, θα προσφέρει έναν υπερ-πραγματικό εναλλακτικό κόσμο ή αυτό που οι οπαδοί των κόμικς αποκαλούν παράλληλο σύμπαν. Αλλά αυτή η περιγραφή είναι σαν να μιλάμε μόνο για το “Frontend” στην ανάπτυξη εφαρμογών χωρίς να εξηγούμε την πλευρά του “Backend” των εφαρμογών. Για να κατανοήσουμε αυτή την πλευρά αυτού του νέου κόσμου X, πρέπει να δούμε το Metaverse από μια διαφορετική οπτική γωνία.

Οι 4 πυλώνες του Metaverse


Το metaverse “συγκεντρώνει ανθρώπους, διαδικασίες, δεδομένα και πράγματα (πραγματικά και εικονικά) για να καταστήσει τις δικτυακές συνδέσεις πιο σχετικές και πολύτιμες από ποτέ – μετατρέποντας τις πληροφορίες σε δράσεις που δημιουργούν νέες δυνατότητες, πλουσιότερες εμπειρίες και πρωτοφανείς οικονομικές ευκαιρίες για επιχειρήσεις, άτομα και χώρες”. Με απλά λόγια, το metaverse είναι η ευφυής σύνδεση ανθρώπων, διαδικασιών, δεδομένων και πραγμάτων. Περιγράφει έναν κόσμο όπου δισεκατομμύρια αντικείμενα διαθέτουν αισθητήρες για την ανίχνευση, τη μέτρηση και την αξιολόγηση της κατάστασής τους, όλα συνδεδεμένα μέσω δημόσιων ή ιδιωτικών δικτύων με τη χρήση τυποποιημένων και ιδιόκτητων πρωτοκόλλων. Οι βασικοί πυλώνες του metaverse, όπως απεικονίζονται στο παραπάνω σχήμα, είναι:

– Άνθρωποι: σύνδεση των ανθρώπων με πιο σχετικούς και πολύτιμους τρόπους,

– Δεδομένα: μετατροπή δεδομένων σε ευφυΐα για τη λήψη καλύτερων αποφάσεων.

– Διαδικασίες: παροχή της σωστής πληροφορίας στο σωστό άτομο (ή μηχάνημα) τη σωστή στιγμή.

Πράγματα: φυσικές και εικονικές συσκευές και αντικείμενα που συνδέονται με το Διαδίκτυο και μεταξύ τους για ευφυή λήψη αποφάσεων

Προκλήσεις που αντιμετωπίζει το Metaverse

Πηγή: IDTechex

Καμία νέα τεχνολογία ή έννοια δεν έρχεται χωρίς προκλήσεις, και το metaverse δεν αποτελεί εξαίρεση:

1. Διαχείριση ταυτότητας: είναι δύσκολο να επιβεβαιωθεί η ταυτότητα στις τρέχουσες εφαρμογές Web 2. 0. Με το metaverse, το πρόβλημα κλιμακώνεται καθώς επεκτείνουμε τη χρήση των προϊόντων και των υπηρεσιών.

2. Ασφάλεια, προστασία και προστασία της ιδιωτικής ζωής (SSP): Καθώς οι συσκευές/άνθρωποι συνδέονται περισσότερο και συλλέγουν περισσότερα δεδομένα, επιταχύνοντας την επέκταση του μετασκόπου με ταχύτητα που πλησιάζει την ταχύτητα του πραγματικού σύμπαντος, θα αυξηθούν και οι ανησυχίες για την ιδιωτική ζωή, την ασφάλεια και την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Ο τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες θα αποφασίσουν να εξισορροπήσουν το SSP των πελατών με αυτόν τον πλούτο δεδομένων του metaverse θα είναι κρίσιμος για το μέλλον του Metaverse και, το σημαντικότερο, για την εμπιστοσύνη των πελατών στο metaverse και σε κάθε μελλοντική έκδοση του X-verse

3. Χρηματοδότηση στο Metaverse: η χρήση κρυπτονομισμάτων είναι μια πρόκληση από μόνη της- η χρήση τους ως τρόπος πληρωμής στο metaverse θα προσθέσει περισσότερες επιπλοκές σε αυτό που εξακολουθεί να είναι ένα ανεξέλεγκτο σύστημα πληρωμών, μια από τις επιλογές για να ξεπεραστεί αυτό είναι να εξεταστεί το CBDC (Central Bank Digital Currency).

4. Νόμοι, κανονισμοί και προστασία:νέος κόσμος και νέα περιοχή για το νόμο που πρέπει να εξερευνήσει και να καθορίσει τα υπεύθυνα μέρη και να δημιουργήσει νέους κανονισμούς για την προστασία όλων όσων χρησιμοποιούν το metaverse, συμπεριλαμβανομένων των πνευματικών δικαιωμάτων με τις νεοαποκτηθείσες επιχειρήσεις όπως οι NFTs.

5.Ο συναισθηματικός και νοητικός αντίκτυπος της διαβίωσης στο Metaverse: τα ίδια ζητήματα της ασταμάτητης χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των διαδικτυακών παιχνιδιών θα μεταφερθούν στο Metaverse σε μεγάλη κλίμακα με μια άλλη διάσταση να προστίθεται με αλληλεπιδράσεις σχεδόν σε πραγματικό χρόνο, αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει πολλά νοητικά ζητήματα στον πραγματικό κόσμο, και η γραμμή μεταξύ πραγματικού και φανταστικού κόσμου θα είναι θολή με τις πράξεις και τις λέξεις που χρησιμοποιούνται και στους δύο κόσμους.

6. Τυποποίηση του Metaverse: αυτό είναι συνήθως ένα από τα πιο δύσκολα σημεία στον πρώιμο κύκλο ζωής οποιασδήποτε νέας τεχνολογίας, καθώς όλοι θέλουν να είναι το “πρότυπο” και να κυριαρχήσουν στην αγορά- τα πρότυπα θα καλύψουν όλο το υλικό/λογισμικό, τις διαδικασίες, τα πρωτόκολλα και θα καταστήσουν τη διαλειτουργικότητα θεμελιώδη για το σχεδιασμό και την υλοποίηση του metaverse.

Ποιο είναι το μέλλον του Metaverse;

Τα δεδομένα είναι ενσωματωμένα σε όλα όσα κάνουμε- κάθε επιχείρηση χρειάζεται τη δική της στρατηγική δεδομένων, η οποία απαιτεί ολοκληρωμένη ηγεσία δεδομένων. Το metaverse θα δημιουργήσει δεκάδες εκατομμύρια νέα αντικείμενα και αισθητήρες, τα οποία θα παράγουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, τα οποία θα προσθέσουν μεγαλύτερη αξία στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους για όλες τις εταιρείες που θα χρησιμοποιήσουν το metaverse ως άλλη μια επιχειρηματική οδό. Ως αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις θα κάνουν εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας metaverse. Ως αποτέλεσμα, θα υπάρχει ένα ευρύ φάσμα προϊόντων που θα πωλούνται σε διάφορες αγορές, κάθετες και οριζόντιες, ένας ατελείωτος κατάλογος προϊόντων και υπηρεσιών.

Για παράδειγμα, στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το metaverse παρέχει μια εντελώς νέα ροή εσόδων για τα ψηφιακά αγαθά με σύγχρονο τρόπο αντί για τον τρέχοντα παραδοσιακό 2D τρόπο του κλικ και της αγοράς. Στους ανθρώπινους πόρους (HR), σημαντικοί πόροι κατάρτισης θα γίνονται με την εικονική πραγματικότητα (VR) και την επαυξημένη πραγματικότητα (AR) που επικαλύπτουν οδηγίες σε ένα πραγματικό περιβάλλον και δίνουν σε κάποιον ένα βήμα προς βήμα εγχειρίδιο για το πώς να συναρμολογήσει μια πολύπλοκη μηχανή ή να λειτουργήσει μια συσκευή ή να δοκιμάσει ένα νέο προϊόν, όλα θα γίνονται με εικονικά αντικείμενα στην καρδιά του Metaverse. Ενώ στις πωλήσεις/μάρκετινγκ, η σύνδεση με τους πελάτες εικονικά και το μοίρασμα της εικονικής εμπειρίας του προϊόντος ή της υπηρεσίας θα είναι συνηθισμένο φαινόμενο, παρόμοιο με τις εικονικές συναντήσεις μας τα τελευταία δύο χρόνια στη μέση του Covid, αλλά το Metaverse θα το κάνει πιο πραγματικό και πιο παραγωγικό. Τα προϊόντα κρυπτογράφησης, συμπεριλαμβανομένων των NFTs, θα είναι οι ιθαγενείς του Metaverse, προσθέτοντας ένα ακόμη κομμάτι στο παζλ του Web 3.0.


Η πανδημία μας ανάγκασε να είμαστε περισσότερο online και να δεχτούμε ότι πολλές δράσεις είναι εικονικές, κάτι που ήταν σαν μια προεπισκόπηση του μετα-σκότους σε 2D- το πραγματικό μετα-σκότος είναι 3D με τον χρόνο ως 4η διάσταση. Παρόλα αυτά, στο metaverse, ελέγχουμε το χρόνο και το χώρο, επειδή τα δημιουργούμε και τα δύο στο metaverse.

Τέλος, παρόμοια με το cloud computing, θα έχουμε private-metaverse, hybrid-metaverse και public-metaverse με όλες τις πιθανές εφαρμογές και υπηρεσίες σε κάθε τύπο. Οι εταιρείες θα επωφεληθούν από όλες τις επιλογές ανάλογα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες τους. Ο κύριος στόχος εδώ είναι να φτάσουμε στο metaverse ως υπηρεσία (MaaS) και να δούμε την ετικέτα “πιστοποιημένο metaverse” σε προϊόντα και υπηρεσίες.

Erol User

 

SHARE