Και ο εκλεκτός Πρωθυπουργός του Ερντογκάν  στην δική του οικογενειακή παράδοση πλουτισμού. Τεράστια ποσά και περιουσία με 11 πλοία σε off-shore εταιρείες του.

Βαθειά σαπίλα και διαφθορά στη γειτονική χώρα, με τους πάντες γύρω από τον Ερντογκάν να γίνονται χρυσοκάνθαροι και  πολιτικοί με  δίψα να γίνουν ζάπλουτοι.

Το  λεγόμενοΓιλντιρίμ-gate ταλανίζει την Τουρκία: Μπίζνες εκατομμυρίων με πλοία, offshore και «μαύρο» χρήμα.Οπως συνέβη   άλλωστε με πρώτη την οικογένεια Ερντογκάν και τον ίδιο προσωπικά.

Σαν στο σπίτι του θα πρέπει να αισθανόταν ο «μεγάλος βεζίρης» Μπιναλί Γιλντιρίμ όταν πριν από περίπου 3 μήνες επισκέφθηκε τη Μάλτα για συνομιλίες με την ΕΕ καθώς, σύμφωνα με δημοσιεύματα που έχουν προκαλέσει σάλο εντός και εκτός Τουρκίας, η νησιωτική ευρωπαϊκή χώρα είναι ένας από τους φορολογικούς παραδείσους που προτιμά η οικογένειά του στη 15ετή της πορεία προς τον πλουτισμό!

Οι αποκαλύψεις ότι η περιουσία της οικογένειας του πρωθυπουργού της Τουρκίας και όπως φαίνεται επιτυχημένου εφοπλιστή ανέρχεται σε 140 εκατομμύρια δολάρια και έχει στηριχθεί σε ένα αδιαφανές δίκτυο offshore εταιρειών, σε ολόκληρο τον κόσμο, έγιναν έπειτα από την εξέταση των εγγράφων Malta files που ψάχνουν αυτή την περίοδο διάφορα διεθνή μέσα ενημέρωσης που συμμετέχουν στην Ευρωπαϊκή Ερευνητική Συνεργασία (EIC). Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία που έχουν προκύψει, η περιουσία αυτή έγινε μέσα σε περίπου 15 χρόνια, δηλαδή από το 2002 μέχρι σήμερα. Το 2002 ο πατριάρχης Γιλντιρίμ άρχισε να ασχολείται με την πολιτική και πέρασε τις προσφάτως ιδρυθείσες ναυτιλιακές του στα παιδιά και στους συγγενείς του.

Ετσι η ευρύτερη οικογένεια, συμπεριλαμβανομένων ανιψιών και θείων, βρέθηκε με 18 offshore εταιρείες που ασχολούνται με τα ναυτιλιακά στην Ολλανδία, 4 στη Μάλτα, 1 στις Ολλανδικές Αντίλες, ενώ υπάρχουν ύποπτες συνδέσεις επίσης με Παναμά και τα Νησιά Μάρσαλ. Οι εταιρείες αυτές έχουν 8 πλοία στην Ολλανδία, 7 ακίνητα (και μάλιστα μεγάλα) επίσης στην Ολλανδία και 3 πλοία στη Μάλτα. Από την έρευνα που έγινε στα Malta files αποκαλύφθηκε ότι τα ακίνητα στην Ολλανδία αγοράστηκαν από τον γιο του Μπιναλί Γιλντιρίμ, Ερκάμ, την κόρη του, τον θείο του και τις ανιψιές του και η αγοραπωλησία συνολικής αξίας 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων έγινε… με μετρητά!

Η οικογένεια Γιλντιρίμ φαίνεται ότι εν γένει αγαπά τα μετρητά, την πολιτική και τη θρησκεία, αφού από την έρευνα προέκυψε ότι μία εκ των εταιρειών δώρισε στον δήμο Pendik της Κωνσταντινούπολης 600.000 ευρώ για την ανέγερση πολυτελούς τζαμιού. Οσον αφορά στο κομμάτι των πλοίων που διαθέτει η οικογένεια μέσω διάφορων εταιρειών και διαχειρίζεται κατά κύριο λόγο ο Ερκάμ Γιλντιρίμ, τα τέσσερα εξ αυτών διαπιστώθηκε ότι χρηματοδοτούνται με δάνεια πολλών εκατομμυρίων δολαρίων από ελβετικές και τουρκικές τράπεζες, μεταξύ των οποίων και μία ημικρατική.

«Υποπτος»
Οι ναυτιλιακές εταιρείες των Γιλντιρίμ δεν είναι φυσικά μόνο ιδιοκτήτριες εταιρείες, αλλά διαχειρίζονται και πλοία.

Μάλιστα η μία εξ αυτών μαζί με τις θυγατρικές της διαχειρίζεται 20 πλοία, εκ των οποίων κανένα δεν φέρει τουρκική σημαία, κατατάσσοντας τον Ερκάμ στην κατηγορία των «υπόπτων» για το τουρκικό κράτος, όπως είχε χαρακτηρίσει τους εφοπλιστές που δεν βάζουν τουρκικές σημαίες στα πλοία τους το 2009 ο τότε υπουργός Μεταφορών και Ναυτιλίας Μπιναλί Γιλντιρίμ.

Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα στα Malta files, τα έξι από τα συνολικά 11 πλοία που διαπιστωμένα είναι εταιρειών συμφερόντων Γιλντιρίμ αγοράστηκαν επίσης με μετρητά και η αξία τους ανήλθε κοντά στα 2 εκατομμύρια ευρώ.

ΚΑΡΙΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ 1994

Η καριέρα του Μπιναλί Γιλντιρίμ ξεκινά το 1994, όταν ο πολιτικός μέντοράς του, Ταγίπ Ερντογάν, εξελέγη δήμαρχος Κωνσταντινούπολης. Τότε ο σημερινός πρωθυπουργός της Τουρκίας ανέλαβε καθήκοντα διαχειριστή στη δημοτική ναυτιλιακή εταιρεία, Istanbul Fast Ferries Company (IDO). Tο 1998 ίδρυσε την πρώτη του offshore στη Μάλτα στο όνομα του θείου του, Γιλμάζ Ερεντζέ. Το 2000 απολύθηκε από την IDO επειδή αποκαλύφθηκε ότι είχε παραχωρήσει με απευθείας ανάθεση στον θείο του τη διαχείριση του κυλικείου και το 2002 έγινε υπουργός.