Καταρρέουν οι μύθοι συγγενών και φίλων για το δυστύχημα του Παντελή Παντελίδη. Για όλα φταίνε ο οδηγός -και κανένας άλλος τρίτος.

Στη δημοσιότητα το πόρισμα με 200 σελίδες για το τροχαίο του Παντελίδη, από εμπειρογνώμονες της οικογένειας του. Παρόμοια στις βασικές διαπιστώσεις με τις εκθέσεις της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και νέα δεδομένα.

Ούτε φταίει ο Δήμος και η Πυροσβεστική, ούτε η κακή κατασκευή του δρόμου και κάποια συνομωσία σκοτεινών κύκλων. Ούτε φταίει κάποιος οδηγός,(όπως λχ. συνεπιβαίνουσα γυναίκα) ούτε ο κύριος ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου Αντώνης Ρέμος ούτε κάποιο συνεργείο αυτοκινήτων και ένα σωρό άλλες ευφάνταστες και ανυπόστατες εκδοχές. όπως υποστήριζαν συγγενείς και φίλοι. Με δικαιολογημένο πόνο αλλά και κάποτε ρίχνοντας εύκολη λάσπη σε άλλα πρόσωπα για να εξαφανίσουν κάθε ευθύνη του άτυχου τραγουδιστή και να ενοχοποιήσουν άλλους. Ανεύθυνα και απαράδεκτα. Επιπλέον έριξαν ευθύνες, στο Κράτος, στις κατασκευαστικές εταιρείες, στην Αστυνομία(που βεβαίωσε ως αποδεδειγμένη και πλήρη την ευθύνη του οδηγού Παντελίδης) της Πυροσβεστικής κλπ.

Περισσότερο φως στις συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος στο οποίο έχασε τη ζωή του ο Παντελής Παντελίδης, ρίχνει το πόρισμα – έκθεση πραγματογνωμοσύνης που ολοκληρώθηκε πριν μία εβδομάδα και μπήκε στη δικογραφία της υπόθεσης.

Από το 200 σελίδων πόρισμα, προκύπτει ότι το κοντέρ του μοιραίου μαύρου Mercedes έδειχνε ταχύτητα μεγαλύτερη των 118 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ δεν υπήρχαν ίχνη φρεναρίσματος.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται, το όχημα έφυγε από το δρόμο χωρίς να υπάρξει κάποια παρεμβολή άλλου αυτοκινήτου και τέλος ως αιτία παρουσιάζεται ο ανθρώπινος παράγοντας και όχι κάποια μηχανική βλάβη ή κατασκευαστικό λάθος του δρόμου.

Αίσθηση προκαλεί ωστόσο ότι στο πόρισμα, που παρουσιάζει αποκλειστικά το protothema.gr, δεν απαντάται ένα από τα βασικά ερωτήματα για το τροχαίο που κόστισε τη ζωή στον τραγουδιστή: Ποιός ήταν δηλαδή ο οδηγός του οχήματος.

Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, “το τροχαίο δυστύχημα, οφείλεται μόνο σε ανθρώπινο παράγοντα και συγκεκριμένα σε όποιον οδηγούσε το ΙΚΥ- 4245 Ι.Χ αυτοκίνητο τη στιγμή του δυστυχήματος. Όποιος οδηγούσε, αφού αρχικά εκινείτο επί της γέφυρας εξόδου του πρώην ανατολικού αερολιμένα Αθηνών προς τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με κατεύθυνση προς Αθήνα για κάποιο λόγο έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και συγκρούστηκε με τον εμπρόσθιο δεξιό τροχό πάνω στο υπερυψωμένο τσιμεντένιο τοιχίο”. Με απλά λόγια οι πραγματογνώμονες δεν ήταν σε θέση να προσδιορίσουν αν ο Παντελής Παντελίδης οδηγούσε το αυτοκίνητο και απλώς αρκούνται στο να αναφέρουν ότι στην αυτοψία της Τροχαίας αναφέρεται ως οδηγός ο τραγουδιστής. Ομως κανένα δεδομένο από την έρευνα, όπως οι μαρτυρίες, το DNA στο τιμόνι κλ΄π δεν παρουσιάζει ως οδηγό τρίτο πρόσωπο συνεπιβάτη.

Πάντως,όπως αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα, η ολοκλήρωση του πορίσματος, « αλλάζει τα δεδομένα της υπόθεσης» με αυτή την αοριστία(γφιατί παράλληλα διαψεύδει τα διάφορα ευφάνταστα σενάρια τόσων μηνών) και η οικογένεια του τραγουδιστή μέσω του δικηγόρου τους κ. Χαράλαμπου Λυκούδη αναμένεται να καθορίσει τις επόμενες νομικές κινήσεις της.

Υπολογίζοντας με μαθηματικό τρόπο τις δυνάμεις που αναπτύχθηκαν από τις παραμορφώσεις του αυτοκινήτου οι πραγματογνώμονες κατέληξαν στο ποια ήταν  η ελάχιστη ταχύτητα με την οποία κινούνταν το μαύρο Mercedes. “Έχοντας υπόψη όλα τα παραπάνω υπολογίστηκε ότι η ελάχιστη ταχύτητα με την οποία κινούνταν το αυτοκίνητο τη στιγμή του δυστυχήματος ήταν 118 χιλιόμετρα την ώρα. Από τον λεπτομερή μακροσκοπικό – οπτικό έλεγχο προκειμένου να εξεταστούν τα συστήματα διεύθυνσης, ανάρτησης και λοιπά συστήματα για να διαπιστωθεί αν αυτά λειτουργούσαν κανονικά πριν το δυστύχημα δεν διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν προβλήματα στα συστήματα του αυτοκινήτου”.

Σημαντικό είναι το σημείο που αναφέρεται ότι ο οδηγός δεν προσπάθησε να φρενάρει αλλά “έφυγε”με πολλά χιλιόμετρα στη στροφή γράφοντας χαρακτηριστικά ότι “Ίχνη τροχοπέδησης ή ίχνη πλάγιας ολίσθησης δεν βρέθηκαν στο σημείο του δυστυχήματος”. Μάλιστα σε ότι έχει να κάνει με την κατάσταση του οδοστρώματος το πόρισμα αναφέρει πως “Δεν διαπιστώσαμε στοιχεία ούτε υπήρχαν ευρήματα όπως φθορές, ρηγματώσεις, λακούβες ή ανωμαλία επί του οδοστρώματος που να μας οδηγούν στην ακαταλληλότητα ή επικινδυνότητα του οδοστρώματος για την κυκλοφορία των οχημάτων”.

Παράλληλα, τα ελαστικά του αυτοκινήτου όπως αναφέρουν οι πραγματογνώμονες στο πόρισμα ήταν σε καλή κατάσταση, από την έκθεση των κεντρικών της Mercedes στη Γερμανία που περιλαμβάνει το πόρισμα δεν φαίνεται να υπήρξε κάποια εμπλοκή στη λειτουργία του αυτοκινήτου και έτσι καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το δυστύχημα οφείλεται μόνο σε ανθρώπινο παράγοντα.

“Τα πιθανά αίτια που προκάλεσαν την εκτροπή από την κανονική πορεία του οχήματος κατά την άποψη μας ήταν τα ακόλουθα.1) Κάποιο πρόβλημα που παρουσιάστηκε στον οδηγό όπως ξαφνικό πρόβλημα υγείας, ζάλη, καρδιακό επεισόδιο, επιληπτικό επεισόδιο, κατανάλωση ποσότητας αλκοόλ, χρήση απαγορευμένων ουσιών. 2) Κόπωση ή υπνηλία του οδηγού, στιγμιαία απόσπαση προσοχής όπως κινητό τηλέφωνο, τυχόν ακατάλληλη ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο οδηγός”.