Ιδιωτικοποιήσεις σε ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ, ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΑΣΤΕΡΑ

Το Μαξίμου δείχνει να αγνοεί τις αντιδράσεις των αρμόδιων υπουργών, όπως οι κύριοι Δρίτσας, Σπίρτζης και Σκουρλέτης. Στ. Πιτσιόρλας: Αναμένονται τέσσερις προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Θα υλοποιηθούν τα ανοιχτά θέματα των ιδιωτικοποιήσεων όπως για τον Αστέρα Βουλιαγμένης, την περιοχή του Ελληνικού, το αεροδρόμιο των Σπάτων κ.λπ., διαβεβαιώνει τους ενδιαφερόμενους επενδυτές το Μέγαρο Μαξίμου στις επαφές που έχουν με τους υπουργούς Νίκο Παππά και Αλέκο Φλαμπουράρη.

Παρά το γεγονός ότι έχει εξαντλήσει πολλών την υπομονή όπως συνέβη και με την περίπτωση της COSCO και έχουν διατυπώσει αντιρρήσεις, επίμονα κάποιες φορές, οι αρμόδιοι υπουργοί. Αντίθετα, το πράσινο φως έχει δοθεί στον παντοδύναμο στα θέματα αυτά πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, που αποτελεί πρόσωπο εμπιστοσύνης του Μαξίμου.
Σε τέσσερις προσφορές για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσδοκά το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου του Ταμείου, Στέργιου Πιτσιόρλα, στο πρακτορείο Reuters.

Όπως επισήμανε, η ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων έχει ήδη εκδηλώσει το επίσημο ενδιαφέρον της, ενώ το ίδιο αναμένεται να πράξουν ακόμη τρεις επενδυτές.
Συγκεκριμένα, ο κ. Πιτσιόρλας εκτίμησε ότι πολύ σύντομα, πρόταση θα υποβάλλουν τόσο οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD) όσο και η ΓΕΚ Τέρνα. ΓΕΚΤΕΡΝΑ-3,01% «Η πρόταση των δύο εταιρειών ενδεχομένως, να είναι κοινή» έσπευσε να διευκρινίσει.
Ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ κατέστησε σαφές ότι το ενδιαφέρον της αναμένεται να εκδηλώσει και η κινεζική Cosco, η οποία προσφάτως απέκτησε και επισήμως το 67% του ΟΛΠ.

Σημειώνεται ότι η προθεσμία για τις αρχικές προσφορές ολοκληρώνεται στις 15 Απριλίου, ενώ οι δεσμευτικές προτάσεις αναμένονται για τις 31 Μαΐου.

Ιδιωτικοποιήσεις και ΤΑΙΠΕΔ
Παρά τις έντονες αντιδράσεις που εξακολουθούν να εκφράζουν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, προεξάρχοντος του υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα, για τη συμφωνία πώλησης του ΟΛΠ, το ΤΑΙΠΕΔ συνεχίζει χωρίς καθυστερήσεις το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, με βασικό στόχο να υλοποιηθούν εντός των χρονοδιαγραμμάτων οι συμφωνίες με τους Θεσμούς.
Όλα δείχνουν ότι το Ταμείο αναλαμβάνει τα περιουσιακά στοιχεία που είναι ώριμα για αποκρατικοποίηση ή, καλύτερα, εκείνα που μπορούν να αποφέρουν άμεσα έσοδα. Αντίθετα στο νέο υπερταμείο, που όπως φαίνεται θα καθυστερήσει η λειτουργία του, θα μεταφερθούν όλα τα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού δημοσίου, τα οποία απαιτούν ανάπτυξη, πριν εξεταστούν οι τρόποι αξιοποίησής τους.

ΟΛΘ
Εντός του Ιουλίου, σε περίπου τρεις μήνες από σήμερα αναμένεται να υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).
Από τα οκτώ επενδυτικά σχήματα που έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, ήδη από το 2014, τουλάχιστον τα τέσσερα έχουν επικαιροποιήσει το ενδιαφέρον τους έπειτα από σχετική πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς να αποκλείεται να πράξουν ανάλογα και κάποιοι από τους υπόλοιπους ομίλους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ των εν λόγω ενδιαφερόμενων επενδυτών περιλαμβάνονται η APM Terminals, θυγατρική της Maersk στον κλάδο της διαχείρισης λιμενικών εγκαταστάσεων, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-RZD και η P&O. Υπενθυμίζεται πως, πέραν των παραπάνω ομίλων, ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ είχαν επιδείξει επίσης η Mitsui, η Deutsche Invest, η Duferco και η ICTSI.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ
Στις 31 Μαΐου, γράφει η Ημερησία, είναι η καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τους δύο διαγωνισμούς που αφορούν την πώληση του 100% τόσο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και της Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Ζωηρό ενδιαφέρον φαίνεται να υπάρχει, τουλάχιστον, προς το παρόν, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς Ρώσοι, Κινέζοι και Ιταλοί έχουν ήδη διατυπώσει το ενδιαφέρον τους.
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία, προετοιμάζουν προσφορά για να συμμετέχουν στον διαγωνισμό που διεξάγει το ΤΑΙΠΕΔ. Παρών στον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δήλωσαν και οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι, ενώ ενδιαφέρον για την ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία αναμένεται να εκδηλώσουν και οι Κινέζοι της Cosco.
Για την ΕΕΣΣΤΥ συγκεντρώνεται ισχυρό ενδιαφέρον από τη γαλλική Alstom (σε κοινοπραξία με τον όμιλο Κοπελούζου) και τη γερμανική Siemens. Ωστόσο έχουν επανακάμψει οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD), οι οποίοι μάλιστα επαναπροσέλαβαν σύμβουλο για να μελετήσει τα στοιχεία του διαγωνισμού.

Εγνατία Οδός
Στις 19 Απριλίου λήγει και η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πρόσληψη νομικού συμβούλου, ο οποίος θα εμπλακεί στο έργο της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων οδικών αξόνων και στις 26 Απριλίου για τον χρηματοοικονομικό και τεχνικό σύμβουλο. Με βάση τις προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον οδικό άξονα μήκους 680 χιλιομέτρων προβλέπεται η κατασκευή 11 συνολικά πρόσθετων σταθμών διοδίων, οι οποίοι πρέπει να λειτουργούν μέχρι το τέλος του 2016.
Τέλος, σε διαπραγματεύσεις βρίσκεται η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ με τη διοίκηση του ΔΑΑ για την επέκταση της σύμβασης κατά 20 χρόνια στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Σε μεταγενέστερο χρόνο θα γίνει η πώληση του 30% των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών οι οποίες ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ, καθώς σε αυτή τη φάση θα προχωρήσει μόνο η παράταση της σύμβασης παραχώρησης ως το 2046.

Αναδίπλωση
Στο μεταξύ, σε αναδίπλωση αναγκάστηκε ο υπουργός Ναυτιλίας, μετά τις δηλώσεις του ότι η πώληση του ΟΛΠ στην Cosco δεν έχει ολοκληρωθεί που ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων, καθώς ήρθαν λίγες ώρες μετά την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και την κινεζική εταιρεία, παρουσία του Αλ. Τσίπρα. Ο Θ. Δρίτσας μιλώντας χθες, σε ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης δήλωσε ότι παραποιήθηκαν τα λεγόμενά του, και πρόσθεσε πως η ιδιωτικοποίηση, η οποία αποτελεί προϊόν συμβιβασμού με τους δανειστές, «κλείδωσε» τον περασμένο Αύγουστο, μαζί με τη συμφωνία με τους Θεσμούς.

Πηγή: nonpapernews.gr