Η Huawei (ξανά) συστήνεται στο καταναλωτικό κοινό

Ο Κομφούκιος έλεγε ότι ακόμα και «ένα ταξίδι χιλίων χιλιομέτρων αρχίζει με το πρώτο βήμα» και κάπως έτσι ξεκίνησε μία πορεία τριάντα χρόνων ο Ren Zhengfei, ιδρυτής και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Huawei.

Ο Ren Zhengfei ίδρυσε την Huawei Technologies το 1987 με αρχικό κεφάλαιο περίπου 5.000 δολάρια, τα οποία μάλιστα δεν είχε και ζήτησε από φίλους και γνωστούς να συμβάλουν στην προσπάθειά του. Προηγουμένως ο Ren ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Chongqing και εργάστηκε από το 1960 έως το 1982 για τον Λαϊκό Στρατό της Κίνας και συγκεκριμένα στον τομέα της έρευνας και της τεχνολογίας, χωρίς ωστόσο να κατέχει κάποιο αξίωμα.

Μετά την συνταξιοδότησή του από τον Λ.Σ. της Κίνας μετακόμισε το 1983 στο Shenzhen όπου εργάστηκε για λογαριασμό διαφόρων εταιρειών που δραστηριοποιούνταν στον νεοσύστατο ακόμα κλάδο των ηλεκτρονικών ειδών. Τότε το Shenzhen ήταν ακόμη ένα «ψαροχώρι» το οποίο στην πορεία του χρόνου μεταβλήθηκε στην Silicon Valley της Κίνας.

Προφανώς τα βήματα που ακολούθησαν το πρώτο βήμα του Ren Zhengfei ήταν πολλά και σημαντικά καθώς η Huawei μετεξελίχθηκε σε έναν κολοσσό που παρέχει προϊόντα και υπηρεσίες σε περισσότερες από 170 χώρες ενώ τεχνολογίες της χρησιμοποιούνται, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, από το 1/3 του παγκόσμιου πληθυσμού.

Η εταιρεία διαθέτει συνολικά 15 ερευνητικά κέντρα σε Ηνωμένες Πολιτείες, Σουηδία, Ρωσία, Ινδία .Το Huawei Consumer BG καλύπτει τους τομείς των καταναλωτικών προϊόντων όπως smartphones, προσωπικούς υπολογιστές, wearables, υπηρεσίες cloud κλπ. Η απόσταση από το Shenzhen του 1987 μέχρι το σήμερα είναι τεράστια και αυτό το δείχνουν και τα επιτεύγματα της εταιρείας: πωλήσεις ύψους 78 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2016 και 180.000 εργαζόμενοι σε 170 χώρες. Όχι και άσχημα…

«Ο κόσμος μας ξέρει για το τι κάνουμε όχι το πώς και το γιατί», ανέφερε ο David Kim, Global Brand Director, Huawei Consumer Business Group, κατά την εναρκτήρια ομιλία του press event που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία στο Ελσίνκι της Φινλανδίας. Θέλοντας να ξανά-συστηθεί στο καταναλωτικό κοινό ο David Kim έδωσε μια σειρά από ενδιαφέροντα στοιχεία για την εταιρεία.

Καταρχήν, ακολουθείται ένα σύστημα rotation με τον διευθύνοντα σύμβουλο να αλλάζει κάθε έξι μήνες ώστε «να διατηρείται η φρεσκάδα», η εταιρεία ανήκει πρακτικά στους εργαζομένους της και δεν είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο άρα, σύμφωνα με τα στελέχη της, έχει στόχο την καινοτομία και όχι το κέρδος. Η ίδια αυτοπροσδιορίζεται σαν εταιρική κολεκτίβα και όχι απλά σαν ιδιωτικά ελεγχόμενη εταιρεία.

Στόχος της εταιρείας είναι η «ουσιαστική καινοτομία με τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών». Για να επιτευχθεί ο εν λόγω στόχος η Huawei εστιάζει σε έξι τεχνολογίες κλειδιά. Καταρχήν στην εξέλιξη την Τεχνητής Νοημοσύνης και τη «μεταφορά» της από το επίπεδο του software στο επίπεδο του hardware ώστε να είναι διαθέσιμη τόσο σε επίπεδο αυτόνομων συσκευών όσο και σε επίπεδο cloud εφαρμογών και υπηρεσιών. Δεύτερη τεχνολογία κλειδί για τη Huawei θεωρείται η περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας 5G με την εταιρεία να διαθέτει αυτή τη στιγμή 500 κορυφαίους μηχανικούς να εργάζονται στο αντικείμενο, να ετοιμάζει 9 κέντρα έρευνας και ανάπτυξης με αντικείμενο το 5G και να προγραμματίζει την επένδυση τουλάχιστον 600 εκατομμυρίων δολαρίων έως το 2018.

Η τρίτη κατά σειρά τεχνολογία είναι το EMUI 8.0, δηλαδή το λειτουργικό σύστημα της εταιρείας που βασίζεται 8.0, το οποίο θα μπορεί να υποστηρίζει ευφυή και προσωποποιημένη Τεχνητή Νοημοσύνη και να προσφέρει ανάλογες υπηρεσίες στον τελικό χρήστη. Ακολουθούν οι cloud υπηρεσίες, στις οποίες περιλαμβάνονται τόσο εφαρμογές που αναπτύσσει η ίδια η Huawei όσο και άλλοι developers ενώ θα υπάρξουν εντός του 2018 και δύο στρατηγικές συνεργασίες σε επίπεδο παροχής περιεχομένου. Τον κύκλο των καινοτομιών όπου θα επικεντρωθεί στο μέλλον η Huawei κλείνουν ο τομέας του IoT, συνδυασμένος με τις τεχνολογίες M2M και Cloud computing, αλλά και ο τομέας της ασφάλειας.

Μία ερώτηση που έρχεται μοιραία είναι «γιατί η Huawei έπρεπε να φτάσει μέχρι την Φινλανδία για να ξανά-συστηθεί». Η απάντηση ήρθε από τον επόμενο ομιλητή της εκδήλωσης τον Φινλανδό Mikko Terho, CTO Mobile Software & Head of R&D Finland, ο οποίος επιβεβαίωσε αυτό που ήδη υποψιαζόμασταν ότι η χώρα των χιλίων λιμνών είναι και «πρωτοπόρος στις κινητές τεχνολογίες». Ας μην ξεχνάμε ότι η άλλοτε κραταιά Nokia είχε την έδρα της στη Φινλανδία και μεγάλο μέρος των πρώην εργαζομένων της απασχολείται πλέον στα διάσπαρτα ερευνητικά κέντρα της χώρας. Μόνο η Huawei, στα δύο ερευνητικά της κέντρα, σε Ελσίνκι και Τάμπερε, απασχολεί 3.000 εργαζόμενους σαν επιστημονικό προσωπικό.

Στη συνέχεια στο βήμα ανέβηκε ο Eric Zhou, Product Marketing Director Huawei Wireless Terminal Chipset BU, ο οποίος παρουσιάζοντας τη στρατηγική της εταιρείας στον τομέα των SoC ευθαρσώς δήλωσε ότι «αν δεν μπορούμε να φτιάξουμε τα δικά μας chipsets δεν θα τα κάνουμε καλύτερα». Φυσικά, στην παρουσίασή του κυριάρχησε ο επεξεργαστής Kirin 970 με ενσωματωμένες λειτουργίες Τεχνητής Νοημοσύνης.

Ακολούθως τη σκυτάλη ανέλαβε ο Christophe Coutelle, Marketing VP for Software, ο οποίος μίλησε για τα χαρακτηριστικά και τις προοπτικές του νέου λειτουργικού συστήματος EMUI 8.0. Ο κ. Coutelle ανέφερε ότι τα προγενέστερα EMUI 5.0 και 5.1 ξεπέρασαν τους 80 εκατομμύρια χρήστες σε παγκόσμια κλίμακα ενώ αποκάλυψε γιατί το νέο λειτουργικό έλαβε τον αριθμό 8, πολύ απλά γιατί το «πλάγιο 8» είναι το σύμβολο του άπειρου και το νέο λειτουργικό με την υποστήριξη της Τεχνητής Νοημοσύνης δίνει στον χρήστη «άπειρες δυνατότητες και ευκαιρίες». Επιπλέον, αποκάλυψε ότι το νέο λειτουργικό θα υποστηρίζει αντί για dock ένα απλό καλώδιο που «μετατρέπει» το smartphone σε PC.

Ο Δρ. Shang-Ling Jui, υπεύθυνος για την ανάπτυξη τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «ίσως στο μέλλον δούμε μια Τεχνητή Νοημοσύνη ανάλογη της ανθρώπινης», για να συμπληρώσει χαριτολογώντας ότι «ίσως στο μέλλον η Τεχνητή Νοημοσύνη αποκτήσει και PhD, ποιος ξέρει…». Ο Δρ. Shang-Ling Jui, για τον οποίο η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί κάτι σαν την αναζήτηση του Ιερού Δισκοπότηρου (κατά δήλωσή του), ανέφερε ότι πλέον η AI (Artificial Intelligence) θα κινηθεί σε τρία βασικά επίπεδα εξέλιξης: από το ρηχό στο βαθύ και από το εξειδικευμένο στο γενικευμένο σε επίπεδο γνώσης, ενώ δεν θα εκπορεύεται πλέον από τα δεδομένα (data) αλλά από την ίδια τη γνώση που θα συσσωρεύει.

Η επόμενη παρουσίαση αφορούσε την πολιτική της Huawei στο Cloud και τον λόγο πήρε ο Andreas Zimmer, Senior Manager, Software and Cloud Strategy, ο οποίος αναφέρθηκε στις απαιτήσεις διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων, ειδικά στην Ευρώπη. Επιπλέον, παρουσίασε τη Nyris, μία εφαρμογή αναγνώρισης αντικειμένων, ενώ συμπλήρωσε ότι πολύ περισσότερες ανακοινώσεις σχετικές με εφαρμογές και υπηρεσίες θα ανακοινωθούν εντός του 2018.

Στο τρίτο και τελευταίο μέρος του event πραγματοποιήθηκε συζήτηση με θέμα τις αλλαγές που θα φέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη στις ζωές των ανθρώπων. Η Katri Saarikivi, γνωστικός νευροεπιστήμονας και συνιδρυτής του Nemo Project, άνοιξε τη συζήτηση καταθέτοντας την άποψη ότι «η ανάπτυξη της AI θα φέρει αλλαγή του τρόπου σκέψης των ανθρώπων κάνοντάς τους πιο δημιουργικούς και εξυπνότερους» και ότι «πρέπει να βλέπουμε την AI σαν εργαλείο». Ο Francisco Jeronimo, Research Director της IDC, ανέφερε ότι «οι άνθρωποι κάνουμε πράγματα που εύκολα θα μπορούσαν να γίνουν από μηχανές» για να συμπληρώσει ότι «η AI φέρνει εργαλεία που θα μας βοηθήσουν».

Ο Δρ. Shang-Ling Jui τόνισε τις αρετές της Τεχνητής Νοημοσύνης, που πλέον θα έχει την ικανότητα «καλύτερης αναγνώρισης και κατανόησης, ενώ θα μπορεί να μαθαίνει από την εμπειρία και την επανάληψη». Ο Christophe Coutelle από την πλευρά του έθεσε το ερώτημα «μήπως η χρήση τέτοιων προηγμένων μηχανών επηρεάσει τη συγκέντρωσή μας».

Ο Kari Leppanen, του τομέα ανάπτυξης δικτύων 5G της Huawei, έθεσε καταρχήν το ερώτημα «για πόσο ακόμη θα διατηρηθεί η σημερινή φόρμα κατασκευής smartphones» και αναρωτήθηκε αν το επόμενο βήμα είναι η μετάβαση στη μορφή των wearables, άποψη με την οποία συμφώνησε και ο Christophe Coutelle. Επιπλέον, ο Kari Leppanen κατέθεσε την άποψη ότι «η επικοινωνία μεταξύ μηχανών δημιουργεί ένα μέλλον που δεν μπορούμε να φανταστούμε».

Στο ερώτημα πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί ο φόβος του καταναλωτικού κοινού προς την Τεχνητή Νοημοσύνη, ο Francisco Jeronimo ξεκαθάρισε ότι «είναι απλά αλγόριθμοι, όχι υπάρξεις με στόχους». Επιπλέον, αναφέρθηκε στο γεγονός ότι ναι μεν η AI «καταργεί» θέσεις εργασίας αλλά από την άλλη «δημιουργούνται άλλες σε τομείς που δεν φανταζόμαστε καν». Για το ίδιο ερώτημα, ο Christophe Coutelle δήλωσε ότι «θα πρέπει να εστιάσουμε στα οφέλη» ενώ ο Kari Leppanen συμφώνησε λέγοντας «γίνεται πολύς ντόρος, αλλά ο κόσμος πρέπει να μάθει τα οφέλη, αυτό άλλωστε συμβαίνει με κάθε νέα τεχνολογία».

SHARE