Επιμένει ο υπουργός Παιδείας Κ Γαβρόγλου για «εισαγωγές στα πανεπιστήμια, χωρίς Πανελλήνιες εξετάσεις και σύντομα».

Στο μεταξύ όλοι οι φορείς και παράγοντες της Παιδείας, με εξαίρεση ίσως την Εκκλησία, βρίσκονται είτε σε αντίθεση και διαμαρτυρίες είτε σε εξέγερση και αναταραχή.

Οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του εισηγούνται αρνητικά για βεβιασμένες επιλογές και αναγγελίες γύρω από τις Πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ όλος ο χώρος βρίσκεται σε αναταραχή και αντίθεση από τους δασκάλους και νηπιαγωγούς έως τους καθηγητές ΑΕΙ.

Στην κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων επανέρχεται ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, τονίζοντας ότι «το σημερινό καθεστώς των Πανελλαδικών θα είναι σύντομα παρελθόν».

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Νέα Σελίδα» ο υπουργός Παιδείας περιγράφει το σχέδιό του για την κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων σημειώνοντας ότι για τις αλλαγές απαιτείται «ένα μεταβατικό διάστημα τριών ετών».

«Είναι απαραίτητο το Λύκειο να απονέμει ένα αξιόπιστο εθνικό απολυτήριο. Οι μαθητές θα λαμβάνουν το απολυτήριο από το σχολείο τους και με αυτό θα εισάγονται στα πανεπιστήμια. Μέχρι να φτάσουμε όμως εκεί, είναι αυτονόητο ότι θα υπάρξει ένα μεταβατικό διάστημα τριών ετών», επισημαίνει σχετικά με το απαιτούμενο χρονοδιάγραμμα των αλλαγών.

«Η βασική προτεραιότητα είναι οι αλλαγές στο Λύκειο και ένα ισχυρό απολυτήριο. Γι’ αυτό αναμορφώνουμε τις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, μειώνουμε δραστικά τα μαθήματα στις δύο τελευταίες τάξεις και δίνουμε περισσότερο χρόνο για το κάθε μάθημα, για να μπορούμε να εμβαθύνουμε. Αλλάζουμε τον τρόπο και το περιεχόμενο διδασκαλίας», σημειώνει ο υπουργός.

Αναφερόμενος στις επιθέσεις που δέχετα από τον πρόεδρο της ΝΔ, Κυριάκο Μητσοτάκης, αλλά και για το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση ο κ. Γαβρόγλου σχολιάζει:

«Δεν μπορώ να ανεχτώ την κατηγορία του κ. Μητσοτάκη ότι συντελείται ένα “πραγματικό έγκλημα” – δικά του λόγια – στον χώρο των πανεπιστημίων με αυτό το νομοσχέδιο. Είναι δυνατόν να λέγονται τέτοια πράγματα;» , ενώ παρατηρεί ότι «το σοβαρό ζήτημα είναι αν η ακαδημαϊκή κοινότητα αποδέχεται το νομοσχέδιο. Η απάντηση είναι ένα κατηγορηματικό ναι».

«Τασσόμαστε υπέρ της ενίσχυσης της Δημόσιας Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες, της ενίσχυσης της έρευνας και της διασύνδεσής της με την ανάπτυξη. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι άλλων κομμάτων το “υψηλό όραμα”. Και λυπάμαι όταν τους ακούω να κατασυκοφαντούν τα δημόσια πανεπιστήμια, τα οποία όχι μόνον έχουν προσφέρει τόσα πολλά στην ελληνική κοινωνία, αλλά και συνεχώς διακρίνονται διεθνώς», καταλήγει  ο υπουργός Παιδείας.