Ένα περίπτερο αξίας 303 εκατ. ευρώ

Ξεκίνησαν ως καπνοπωλεία, “ήρθαν” στην Αθήνα όταν έγινε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους και στα τέλη του 19ου αιώνα δόθηκαν οι πρώτες άδειες ως οικονομική βοήθεια για τους τραυματίες και αναπήρους στρατιώτες.

Σε αυτά τα 200 κοντά χρόνια από τη λειτουργία του πρώτου περιπτέρου στο Ναύπλιο, και 85 από τη λειτουργία του Μινιόν του Γιάννη Γεωργακά, ο κλάδος έχει περάσει διά πυρός και σιδήρου “πληρώνοντας” ακριβά τις οικονομικές κρίσεις. Μόνο από την τελευταία απώλεσε κοντά στο 40% του δικτύου του, αφού περισσότερα από 4.000 περίπτερα κατέβασαν ρολά.

Ακόμη και υπό αυτά τα δεδομένα ο κλάδος των περιπτέρων παραμένει το μακροβιότερο δίκτυο λιανικής πώλησης προϊόντων έχοντας επιδείξει αντοχές και προσαρμοστικότητα στις αλλαγές του καταναλωτικού μοντέλου.

Και όχι μόνο αυτό. Το συγκεκριμένο δίκτυο, το οποίο παραμένει ανοικτό σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και 24 ώρες το 24ωρο, λόγω της άμεσης επαφής του με τους καταναλωτές αποτελεί το πρώτο “test” προϊόντων και προμηθευτών στον δρόμο προς τα ράφια της μεγάλης κατηγορίας, δηλαδή των σούπερ μάρκετ.

Βέβαια υπάρχουν και κάποια “περίπτερα” που δεν έχουν ανάγκη να μεταβούν στη μεγάλη κατηγορία, γιατί από άποψη τζίρου, δικτύου, διανομών, logistics και διείσδυσης, είναι ήδη. Ένα εξ αυτών είναι ο όμιλος Μούχαλη που εκτός από το δίκτυο περιπτέρων Kiosky’s και τα καταστήματα μικρής λιανικής Kiosky’s One Stop All, δραστηριοποιείται και στο χονδρικό εμπόριο προϊόντων.

Ο όμιλος Μούχαλη πέτυχε βελτίωση των περιθωρίων κερδοφορίας του, ενίσχυση των ιδίων κεφαλαίων του και αύξηση των πωλήσεών του, τζιράροντας πέρυσι 303,767 εκατ. ευρώ, δηλαδή 26,8 εκατ. ευρώ περισσότερα ή 9,7% υψηλότερες πωλήσεις από το 2017. Από τον τζίρο τα 257,097 εκατ. ευρώ αφορούσαν πωλήσεις εμπορευμάτων, το μεγαλύτερο κομμάτι εξ αυτών, δηλαδή τα 222,516 εκατ. ευρώ, αφορούσαν πωλήσεις καπνικών προϊόντων και τα 46,669 εκατ. ευρώ σε έσοδα από παροχή υπηρεσιών.

Ανοδικά κατά 15,1% κινήθηκε και το μικτό κέρδος και τα EBITDA κατά 25,8% σε σχέση με το 2017. Με τα ταμειακά διαθέσιμα να ξεπερνούν τα 7 εκατ. ευρώ από 3,529 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017.

Σημαντική ήταν και η αύξηση κατά 11,86% των χρηματοοικονομικών εξόδων λόγω αύξησης του δανεισμού κατά 2,7 εκατ. ευρώ για επενδυτικούς σκοπούς ως προς την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων. Λόγω των αυξημένων έκτακτων εξόδων τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 9% και 10,9% τα κέρδη μετά φόρων.

Ο όμιλος Μούχαλη, θυγατρικές του οποίου είναι η Άλφα Διανομές και η ΙΝΚΑΤ που διαχειρίζεται το δίκτυο λιανικής Kiosky’s στην οποία έχει επενδύσει η Southbridge Europe Mezzanine, δραστηριοποιείται στο χονδρικό εμπόριο καπνοβιομηχανικών προϊόντων και ειδών ζαχαρωδών-κάβας. Επίσης στην παροχή υπηρεσιών από πώληση κωδικών ανανέωσης χρόνου ομιλίας κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, στην παροχή υπηρεσιών logistics, στο λιανεμπόριο ειδών περιπτέρου, σε υπηρεσίες διαφήμισης και σε υπηρεσίες franchise περιπτέρων και καταστημάτων μικρής λιανικής (Kiosky’s One Stop All). Ως αποκλειστικές συνεργασίες του ομίλου Μούχαλη είναι η διανομή και εμπορία προϊόντων Phillip Morris, Jacobs, Chipita, Unilever και οι υπηρεσίες αποκλειστικής διανομής με τις εταιρείες ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΧΕΙΑ και Ι.Ο.Ν., όπως αναφέρει στην οικονομική του έκθεση για το 2018.

SHARE