Εκτός διδασκαλίας Μ.Αλέξανδρος,Περικλής,Αθηναική Δημοκρατία,Ιουστινιανός,Βυζάντιο,1821.

Ιδεοληπτικές και ανθελληνικές προτάσεις για αλλαγές στην Ιστορία από τους συμβούλους του υπουργού Παιδείας κ.Γαβρόγλου.

Απερίγραπτες προτάσεις για συρρίκνωση ή και κατάργηση όλης της ελληνικής ιστορίας και εθνικής μας ταυτότητας.Η μεγαλύτερη αλλαγή στις τέσσερις τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκεται η Ιστορία, παρατηρείται στη Δ’ τάξη. Ενώ μέχρι σήμερα οι μαθητές διδάσκονται από την αρχαία ελληνική Ιστορία, άνοδο της Ρώμης, Γεωμετρική Εποχή, Περσικούς Πολέμους, τον Χρυσό Αιώνα του Περικλή, τον Μέγα Αλέξανδρο, όλα τα παραπάνω βάσει της πρότασης του ΙΕΠ απουσιάζουν πλήρως από αυτή την τάξη.

Στη θέση τους μπαίνει η διδασκαλία της οικογενειακής, προφορικής, τοπικής ιστορίας που συνδέεται με το άμεσο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον των μαθητών. Οι μαθητές επανέρχονται στη «ροή» ιστορικών γεγονότων στην Ε’ τάξη, όπου ξεκινούν από την προϊστορία και διδάσκονται μέχρι την οθωμανική κατάκτηση.

Κόφτης σε αναλυτική παρουσίαση των στρατιωτικών γεγονότων της Επανάστασης του 1821 προτείνεται για τη διδασκαλία της ΣΤ’ Δημοτικού. Το ΙΕΠ προτείνει να διδάσκονται οι μαθητές από τον 15ο αιώνα έως και τη σύγχρονη εποχή, όμως στη διδακτική ενότητα για την ελληνική επανάσταση προωθεί κυρίως τη διδασκαλία σε βασικά κοινωνικά χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας όπως ο εκσυγχρονισμός και η εκβιομηχάνιση

Οι προκλητικές αλλαγές στο μάθημα της Ιστορίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από το δημοτικό έως και το λύκειο, που προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Ειδικότερα, στην 50σέλιδη πρότασή του για την Ιστορία (πρόταση που ταυτίζεται με αυτήν που είχε κανει και ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου), το ΙΕΠ προτείνει, για παράδειγμα, για τη Δ’ Δημοτικού αντί για Αρχαία Ελληνική Ιστορία να διδάσκεται οικογενειακή, προφορική και τοπική ιστορία.

Στην Ε’ Δημοτικού προτείνεται να διδάσκεται η ιστορία από την προϊστορική εποχή μέχρι την ελληνιστική και ρωμαϊκή Εποχή και την εποχή του Χριστιανισμού – έμφαση σε σημαντικές κοινωνικές και πολιτισμικές αλλαγές όπως για παράδειγμα ο πόλεμος, η ειρήνη, η δουλεία και η θέση της γυναίκας.

Όσον αφορά στην ΣΤ’ Δημοτικού προτείνει την αφαίρεση της παρουσίασης των στρατιωτικών γεγονότων της ελληνικής επανάστασης και ζητά το μάθημα να αφορά στη διδασκαλία των βασικών κοινωνικών χαρακτηριστικών της ελληνικής κοινωνίας όπως η εκβιομηχάνιση και ο εκσυχρονισμός. Για τους πρωταγωνιστές της Επανάστασης προτείνει θεματικό φάκελο με τίτλο «Επώνυμοι και ανώνυμοι πρωταγωνιστές της Ελληνικής Επανάστασης. Η καθημερινή ζωή των επαναστατημένων. Συνήθειες και πρακτικές».

Αλλαγές προτείνονται και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, μία από τις πιο ριζικές όμως είναι αυτή για την Α΄ Λυκείου όπου αντί για τη διδασκαλία των προϊστορικών πολιτισμών της Ανατολής ως την εποχή του Ιουστινιανού η πρόταση του ΙΕΠ θέλει η ύλη να αφορά στην περίοδο από τα τέλη του 19ου αιώνα έως και σήμερα. Η πρόταση θέλει το πρώτο κεφάλαιο του νέου βιβλίου να έχει τίτλο

«Ο καπιταλισμός ως παγκόσμιο σύστημα 1880-1914». Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές θα διδάσκονται για το πως εδραιώθηκε η νεωτερικότητα, για τον κόσμο της εργασίας, την αποικιοκρατία, τον ιμπεριαλισμο, το συνδικαλιστικό κίνημα, τον αγώνα για τη χειραφέτηση των γυναικών και άλλα.
Σύμφωνα με την ίδια πρόταση για την Α’ Λυκείου, στο τελευταίο κεφάλαιο προτείνεται η διδασκαλία για το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, την κατάρρευση των κομμουνιστικών καθεστώτων, την παγκοσμιοποίηση, τη διεύρυνση της ΕΕ, την κυριαρχία του νεοφιλελευθερισμού και την εγκατάλειψη του κράτους πρόνοιας.

Παράλληλα θα γίνονται αναφορές στις νέες συγκρούσεις, τον εμφύλιο της Γιουγκοσλαβίας, τον πόλεμο στον Κόλπο, τον θρησκευτικό ριζοσπαστισμό, ενώ η διδασκαλία θα αφορά και σε θέματα όπως ο ΟΗΕ και οι αλλαγές στην ενημέρωση.

Επί της ουσίας το ΙΕΠ προτείνει να μην επαναλαμβάνεται η επανάληψη των ιστορικών κύκλων, ειδικότερα της αρχαίας, της μεσαιωνική και της νεότερης εποχής καθώς όπως τονίζει διδάσκονται τρεις φορές, δηλαδή από μία φορά σε κάθε βαθμίδα, ενώ ζητά να περιοριστεί και η διδασκαλία των ιστορικών γεγονότων που αφορούν την ιστορία που εστιάζει σε πολιτική, στρατιωτική και διπλωματική δράση των μεγάλων προσωπικοτήτων.

Αντίθετα, προτείνεται να ενισχυθούν τα κοινωνικά και οικονομικά ζητήματα και η ιστορία της τέχνης κατά μία ώρα διδασκαλίας την εβδομάδα σε όλες τις τάξεις από το Γυμνάσιο έως και τη Β’ Λυκείου,σύμφωνα με την εισήγηση του ΙΕΠ