Cosco: Επενδύουμε 700 εκατ. αλλά χωρίς απεργίες- Τσίπρας: Οι απεργίες είναι φυσική εξέλιξη!!!

Σε μάθημα καπιταλιστικής συμπεριφοράς σε ό,τι αφορά στις επενδύσεις, από την πλευρά της Κίνας, και σοσιαλιστικής αρτιριοσκληρωτικής αντίληψης σε ό,τι αφορά τη συνδικαλιστική συμπεριφορά, εξελίχθηκε η συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα και του προέδρου της Cosco Χου Λι Ρογκ, χθες στην Κίνα.

Ο πρόεδρος της Cosco διατυπώνοντας τα επιχειρηματικά σχέδια της εταιρείας είπε ότι «βλέπει» τον Πειραιά ως διεθνές διακομιστικό και τουριστικό κέντρο, σχεδιάζοντας άμεσες επενδύσεις που υπερβαίνουν τα 700 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, ο επικεφαλής της COSCO έθεσε εμμέσως μια προϋπόθεση για όλα αυτά προβάλλοντας ως βασική την ανάγκη να μειωθούν οι απεργίες, ζητώντας από την ελληνική πλευρά να δημιουργήσει «ευνοϊκό περιβάλλον».

Ο κ. Τσίπρας θεωρώντας ότι είναι ο καταλληλότερος χώρος να απαντήσει για το τι είναι και τι σημαίνει απεργία (προφανώς στην κομμουνιστική Κίνα το έχουν ξεχάσει) είπε ότι «οι απεργίες είναι ένα φαινόμενο, μια φυσική εξέλιξη όταν οι εργαζόμενοι δεν είναι ευχαριστημένοι» εκτιμώντας ότι «μαζί θα αντιμετωπίσουμε όλα τα προβλήματα και όλες τις δυσκολίες».

Σχολιάζοντας επίσης το φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο της COSCO, ο κ. Τσίπρας δήλωσε «νομίζω ανταμείψατε με τον καλύτερο τρόπο την αποφασιστικότητά μας να προχωρήσουμε με γοργά βήματα αυτή την συμφωνία.». «Θα υπάρξει προσπάθεια να διευκολυνθεί το έργο της COSCO για άμεσες επενδύσεις» διαβεβαίωσε ο πρωθυπουργός.

Οι προτεραιότητες της COSCO

Ειδικότερα, όπως τόνισε ο κ. Χου, η επένδυση στο τομέα της κρουαζιέρας είναι η πρώτη προτεραιότητα της COSCO, και υπάρχουν ήδη οι πρώτες επαφές με εταιρείες ήδη να δείχνουν ενδιαφέρον. «Οι σημερινές υποδομές στον Πειραιά δεν έχουν την δυνατότητα να δεχθούν τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια στον κόσμο» τόνισε.

«Θα θέλαμε να κάνουμε αναβάθμιση υποδομών για να έχουμε την δυνατότητα να δεχθούμε το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου με 4.000 επιβάτες. Σε αυτό το σημείο θα κατασκευάσουμε ενα μεγάλο κτίριο υποδοχής τουριστών για 10.000 επισκέπτες. Αυτό θα μας δώσει την ευκαιρία να έχουμε τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουμε το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου. Με αυτό τον τρόπο θα αυξηθεί ο αριθμός τουριστών από την κρουαζιέρα στα 3 εκατομμύρια και γενικότερα στην ανάπτυξη του τουρισμού της Ελλάδας. Ο προϋπολογισμός μας για την επένδυση αυτή είναι περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ» επισήμανε ο κ. Χου.

Δεύτερη προτεραιότητα της κινεζικής εταιρείας είναι να αναβαθμίσουμε το λιμάνι των εμπορευματοκιβωτίων αυξάνοντας τη χωρητικότητα του προβλήτα 1, πρόσθεσε. «Με την επένδυση αυτή θα φτάσουμε σε όλο το λιμάνι την διακίνηση 7 εκατομμυρίων κοντέινερ και στο μέλλον θα φτάσουμε τα 10 εκατομμύρια. Αν υλοποιηθεί αυτό τότε το λιμάνι του Πειραιά θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι κοντέινερ της Μεσογείου» επισήμανε ο πρόεδρος της COSCO. Αυτό προϋποθέτει ακόμα μια επένδυση 100 εκατομμυρίων ευρώ για τη δημιουργία αποθηκών για να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας, εξήγησε.

Επίσης, ανέφερε ότι προτεραιότητα είναι η κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής διασύνδεσης με την Ευρώπη ώστε να γίνει το λιμάνι του Πειραιά το μεγαλύτερο διακομιστικό λιμάνι της Μεσογείου.

Άλλη επένδυση που σχεδιάζει η COSCO είναι στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη με μια μεγαλύτερη δεξαμενή με χωρητικότητας 300.000 τόνων θα έχει την δυνατότητα να εξυπηρετήσει το μεγαλύτερο πλοίο του κόσμου. Θα έχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης και στους θαλάσσιους εξοπλισμούς, πρόσθεσε ο πρόεδρος της εταιρείας. Αυτή η επένδυση θα φτάνει 200 εκατομμύρια ευρώ.

Τέταρτη προτεραιότητα αποτελεί ο σταθμός οχημάτων. «Ο τερματικός σταθμός οχημάτων έχει μεγάλη ανταγωνιστικότητα σε αυτόν τον τομέα όμως αυτή τη στιγμή οι υποδομές είναι πολύ πίσω γιατί δεν υπάρχει χώρος στάθμευσης των αυτοκινήτων. Επένδυση 50 έως 100 εκατομμυρίων ευρώ για διώροφο πάρκινγκ αυτοκινήτων. Θα χωράει 20.000 αυτοκίνητα και θα είναι ο Πειραιάς ο μεγαλύτερος σταθμός οχημάτων της Μεσογείου» τόνισε ο κ. Χου.

«Αυτές είναι οι πρώτες μας σκέψεις και στο μέλλον θα προχωρήσουμε σε επενδύσεις και στο τομέα του πορθμείου. Όλες αυτές οι επενδύσεις θα φέρουν μεγάλες αποδόσεις. Όπως ξέρετε η ΙΟΒΕ με ερευνά του επισημαίνει ότι η επένδυση της COSCO θα αυξήσει το ελληνικό ΑΕΠ κατά 0,8% και θα φέρει 31.000 νέες θέσεις εργασίας. Και βέβαια θα ενισχύσει το κλάδο logistics (εφοδιαστική αλυσίδα) της Ελλάδας να φτάσει από τα 400 εκατομμύρια ευρώ στα 2,5 δισεκ. το 2018. Στην Ελλάδα έχουμε ήδη δημιουργήσει ομάδα διοίκησης και πιστεύουμε θα έχει στενές επαφές με το ΤΑΙΠΕΔ» επισήμανε ο πρόεδρος της COSCO, προσθέτοντας με νόημα: «Ευελπιστούμε και από την ελληνική πλευρά να μας δημιουργεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον και το καλύτερο είναι να μην έχουμε τόσες πολλές απεργίες». Βέβαια, ξεκαθάρισε, θα έχουμε επαφές με το συνδικάτα και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε να συμμορφωθούμε τους ελληνικούς νόμους και τις εργασιακές σχέσεις

Η απάντηση Τσίπρα

Απαντώντας, ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι «μπορούμε να σχεδιάσουμε την επόμενη φάση που ανοίγει το δρόμο σε μια σειρά από συνέργειες και επενδύσεις στον τομέα των νέων τεχνολογιών του εμπορίου και γενικότερα στον τομέα της ανάπτυξης των στενότερων οικονομικών σχέσεων».

«Σημαντικό για εμάς είναι να δούμε στην Ελλάδα την ανάπτυξη και την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου ώστε να καταστεί δυνατό τα προϊόντα που έρχονται στον λιμάνι του Πειραιά να μεταφέρονται γρήγορα και με ασφάλεια προς τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης.

Με δυο λόγια μετά τη συμφωνία μετά το λιμάνι του Πειραιά διαμορφώνεται ένα κλίμα νέας επιχειρηματικότητας μεταξύ Κίνας και Ελλάδας, επισήμανε ο πρωθυπουργός, σημειώνοντας ότι σήμερα το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται ήδη στην 3ή θέση των λιμένων του Μεσογείου από την 11η που ήταν λίγα χρόνια πριν με την προοπτική να βρεθεί στην 1η θέση, και πλέον να είναι ένας ευθέως ανταγωνιστικό λιμάνι με τα αντίστοιχα του ευρωπαϊκού βορρά.

«Παρουσιάστε πριν ένα πολύ φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο. Επιβεβαιώστε έτσι
την επιλογή μας να προχωρήσουμε με αποφασιστικότητα σε αυτή την επένδυση. Ένας από τους λόγους που προχωρήσουμε είναι ότι η επένδυση αυτή εντάσσεται σε ένα στρατηγικό σχέδιο συνεργασίας ανάμεσα στην Ελλάδα και στην Κίνα, αλλά κυρίως εκτιμήσαμε ότι η επένδυση θα συμπαρασύρει και άλλες. Για εμάς αυτές οι επενδύσεις είναι πολύ σημαντικότερες από το τίμημα αυτό καθαυτό» επισήμανε ο Αλέξης Τσίπρας.

«Ήδη εσείς μας παρουσιάσατε επιπρόσθετες επενδύεις απο αυτές της συμφωνίας… Έτσι νομίζω ανταμείψατε με τον καλύτερο τρόπο την αποφασιστικότητά μας να προχωρήσουμε με γοργά βήματα αυτή την συμφωνία» πρόσθεσε, εξηγώντας ότι αυτές οι επενδύσεις σημαίνουν προστιθέμενη άξια στην ελληνική οικονομία θέσεις εργασίας και σημαίνει αύξηση του ΑΕΠ που τόσο ανάγκη έχει η χώρα μου μετά από τόσα χρόνια παρατεταμένης ύφεσης.

Για τις απεργίες

Απευθυνόμενος στον πρόεδρο της COSCO δήλωσε «χαίρομαι επίσης που μιλήσατε για την πρόθεσή σας να συμμορφωθεί η COSCO στην ελληνική νομοθέτηση και να σεβαστεί την ελληνική νομοθεσία κάτι που εμπίπτει στις αρχές της εταιρείας σας».

«Είμαι βέβαιος ότι μέσα από μια στρατηγική που θα ακολουθήσει η εταιρίας σας παραγωγής ποιοτικών υπηρεσιών στην Ελλάδα, αλλά και αναβαθμίσεων εργασιακών σχέσεων θα αντιμετωπιστεί και θα αντιμετωπίσουμε όλα τα προβλήματα και όλες τις δυσκολίες» τόνισε ο κ. Τσίπρας

«Οι απεργίες είναι ένα φαινόμενο, μια φυσική εξέλιξη, όταν οι εργαζόμενοι δεν είναι ευχαριστημένοι. Αλλά έχω την αίσθηση ότι η βούλησή σας είναι να έχετε ευχαριστημένους και τους εργαζόμενους και τους πελάτες σας. Συνεπώς είμαι βέβαιος ότι το επόμενο διάστημα θα μπορέσουμε να οικοδομήσουμε μια σταθερή σχέση εμπιστοσύνη χωρίς προβλήματα» υπογράμμισε.

Από την ελληνική πλευρά το επόμενο διάστημα θα υπάρξει προσπάθεια να διευκολυνθεί το έργο της COSCO για άμεσες επενδύσεις και ο κοινός στόχος Eλλάδας – COSCO το λιμάνι του Πειραιά να γίνει το πρώτο λιμάνι της Μεσογείου ανέφερε ο πρωθυπουργός. «Νομίζω ότι μπορούμε αυτό να το πετύχουμε αποδείξαμε ότι πολύ γρήγορα προχωρήσαμε τις διαδικασίες» σημείωσε.

Είναι σαφές ότι η πρόθεση των Κινέζων για επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά είναι δεδομένη. Εκείνο για το οποίο αμφιβάλουν είναι η δυνατότητα της ελληνικής κυβέρνησης να δημιουργήσει το φιλικό επενδυτικό περιβάλλον που απαιτείται για να προχωρήσουν με ταχύτητα τα επενδυτικά σχέδια της Cosco.