Αύριο Τετάρτη,επιτέλους,αρχίζει η παράδοση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport

Θα εισπραχθεί ποσόν 1.23 δις ευρώ, όσο ο μισός ΕΝΦΙΑ.

Μέχρι αύριο Τετάρτη, μετά από καθυστερήσεις τριών χρόνων (γιατί πρόκειται για έργο της διακυβέρνησης Αντ. Σαμαρά) , παλινωδίες Υπουργών και ιδεοληψίες θα έχει αλλάξει χέρια η διαχείριση των μεγαλύτερων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Η διαδικασία παράδοσης έχει ήδη ξεκινήσει από τα μικρότερα εκ των 14 αεροδρομίων που παραλαμβάνουν οι Γερμανοί, όπως της Κω, και αναμένεται να κορυφωθεί απόψε το βράδυ. Ετσι, τα περισσότερα αεροδρόμια θα βρίσκονται από αύριο στον έλεγχο της Fraport και αν δεν υπάρξουν απρόοπτα, η διαδικασία ολοκληρώνεται πλήρως την Τετάρτη.

Παρά το γεγονός πως μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία ανακοίνωση, από καμία εκ των εμπλεκόμενων πλευρών, φημολογείται πως τα τελικά πρωτόκολλα παράδοσης των αεροδρομίων θα υπογραφούν αύριο, οπότε και το σχήμα Fraport – Κοπελούζου θα καταβάλει στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) το ποσό του 1,23 δισ. ευρώ, που είναι και εφάπαξ τίμημα. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, προγραμματίζεται και σχετική τελετή για τη Μεγάλη Τετάρτη. Ολα θα κριθούν, πάντως, από τις πιθανές αντιδράσεις σε κάποια από τα υπό παράδοση αεροδρόμια, αν και μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί παρατράγουδα.

Ήδη οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) στη Ρόδο υποστηρίζουν πως «τα κλιμάκια της Fraport ανά την Ελλάδα θα πετάξουν έξω από τα γραφεία των Αεροδρομίων την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας το βράδυ της Δευτέρας 10/04/2017, με τη διοίκηση της Υπηρεσίας να είναι απούσα και χωρίς να υπάρχουν γραπτές οδηγίες για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν»

Το σχήμα Fraport – όμιλος Κοπελούζου αναλαμβάνει τη διαχείριση των 14 αεροδρομίων για περίοδο 40 ετών,με δυνατότητα παράδοσης για άλλα δέκα χρόνια.

έκτακτη,προσγείωση,ισραηλινού, αεροδρόμιο,

Λόγω της πολυπλοκότητας της διαδικασίας, που διενεργείται σε 14 διαφορετικά σημεία της χώρας ταυτοχρόνως και αποκαλείται «έναρξη της παραχώρησης» ή CCD (Concession Commencement Date), δεν αποκλείεται να δοθεί παράταση κατά μία ή δύο ημέρες, εκτιμούν κύκλοι με γνώση του εγχειρήματος. Σε κάθε περίπτωση, στόχος της Fraport Greece είναι να αναλάβει πλήρως τα αεροδρόμια άμεσα. Η πρόκληση είναι μεγάλη από μόνη της, αλλά καθίσταται ακόμα μεγαλύτερη εξαιτίας της σταδιακής αύξησης της επιβατικής κίνησης λόγω των εορτών του Πάσχα. Πάντως, από την παραχωρησιούχο δηλώνουν πανέτοιμοι και με πλάνα αντιμετώπισης οιουδήποτε προβλέψιμου ενδεχομένου ανακύψει.

Η παράδοση τυπικά διενεργείται με την υπογραφή πρωτοκόλλου παραλαβής σε κάθε ένα από τα αεροδρόμια, που περιλαμβάνει αναλυτική καταγραφή όσων περνούν στη διαχείριση της Fraport Greece. Ταυτόχρονα θα γίνει η καταβολή του εφάπαξ τιμήματος 1,23 δισ. ευρώ. Εφόσον όλα γίνουν με βάση τον προγραμματισμό «οι επισκέπτες και επιβάτες που θα βρίσκονται στα αεροδρόμια δεν θα καταλάβουν τίποτα», αναφέρει στην «Κ» αρμόδιο κυβερνητικό στέλεχος.

Τα περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Ακτιο, Καβάλα) και 11 στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος). Οι αερολιμενάρχες τους καθώς και το υπάρχον προσωπικό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που θα παραμείνει, όπως αυτό που είναι επιφορτισμένο με τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας, θα έχουν δικά τους γραφεία, ανεξάρτητα από αυτά της πραχωρησιούχου, ενώ ορισμένοι εξ αυτών θα αναλάβουν να στελεχώσουν και τη νέα εποπτεύουσα Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

Αμέσως μετά τις πρώτες ημέρες ανάληψης της διαχείρισης από τη Fraport και πάντως εντός του μήνα, έχουν προγραμματιστεί εκτενείς παρεμβάσεις σε όλα τα αεροδρόμια, οι οποίες αφορούν γενικό καθαρισμό, βάψιμο των εγκαταστάσεων και ανακαίνιση των χώρων υγιεινής. Τα έργα αναβάθμισης των υποδομών που θα εκτελέσει η Intrakat θα ξεκινήσουν αμέσως μετά το καλοκαίρι. Το επενδυτικό πρόγραμμα της Fraport Greece για τους 48 πρώτους μήνες της παραχώρησης είναι 400 εκατ. Απ’ αυτά, τα 95 εκατ. αφορούν το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης.

Τα έργα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την κατασκευή 5 νέων τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω και Μυτιλήνης, αύξηση του συνολικού μεγέθους των 14 terminals σε 300.000 τετραγωνικά, αύξηση των σημείων check in από 213 σε 297, των σημείων ελέγχου ασφαλείας από 44 σε 84, των πυλών από 103 σε 147 και των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150.

Επιπλέον θα προχωρήσει η ριζική ανανέωση της εσωτερικής και εξωτερικής όψης του καθενός αεροδρομίου.