Από χθες η αιματοβαμμένη διαδρομή Αθήνα-Πάτρα σε 100 λεπτά,μέσα από 14 τούνελ.

Ανάγκη για εγκαίνια, αφού έχει ολοκληρωθεί μόνο στο 95%.Το υπόλοιπο τμήμα της όλης διαδρομής, δηλαδή Πάτρα- Πύργος έχει κατατμηθεί σε οκτώ διαγωνισμούς, από τους ποίους τέσσερις κέρδισε ο εργολάβος κ.Χ. Καλογρίτσας.

Παραδόθηκε σε πανηγυρική τελετή,ένα ξένο έργο,που προχώρησαν αποφασιστικά οι προηγούμενες κυβερνήσεις, με μεγάλα κονδύλια από ευρωπαϊκούς πόρους και τράπεζες. Επίσημα εγκαινιάστηκε,με ρητορικούς συμβολισμούς ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Πατρών από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, μήκους 120 χλμ. με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, κεντρική διαχωριστικά νησίδα και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ).

Λίγες ημέρες πριν την μεγάλη έξοδο των εκδρομέων του Πάσχα, ο νέος αυτοκινητόδρομος προσφέρει ασφάλεια και άνεση στους χρήστες, μειώνοντας την απόσταση Αθήνας( Ελευσίνας) -Πάτρας σε περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά.

«Δίνουμε στους χρήστες έναν ολοκληρωμένο λειτουργικά αυτοκινητόδρομο», όπως τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπία Οδός Α.Ε., Παναγιώτης Παπανικόλας, με αφορμή τα εγκαίνια του αυτοκινητόδρομου, επισημαίνοντας πως «Ήταν ένας δρόμος που όσοι τον χρησιμοποιούσαν γνωρίζουν ότι μέχρι το 2008 ήταν μια καρμανιόλα και από τους χειρότερους αυτοκινητοδρόμους της Ευρώπης.

Από το 2008 μέχρι πριν από λίγες εβδομάδες ήταν ένα εργοτάξιο. Πλέον δίνουμε στους χρήστες έναν ολοκληρωμένο λειτουργικά αυτοκινητόδρομο». Στο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου από Κόρινθο έως Πάτρα υπάρχουν 12 καινούργια τούνελ, από τα οποία τα 10 έχουν ήδη δοθεί στην κυκλοφορία και τα δύο θα δοθούν σήμερα με τα εγκαίνια.

«Συνολικά 16 χλμ από καινούργια τούνελ και το υπόλοιπο τμήμα είναι στην υπάρχουσα οδό με διαπλατύνσεις και βελτίωση όλης της χάραξης», όπως επισήμανε ο Π. Παπανικόλας.

«Ήδη», εξήγησε, «έχει λιγοστέψει ο χρόνος πάρα πολύ γιατί έχει μια ιδιαιτερότητα το κομμάτι Κόρινθος-Πάτρα. Κατασκευάζονταν ένας αυτοκινητόδρομος πάνω στον δρόμο που λειτουργούσε, που ήταν πολύ δύσκολο και για τους χρήστες και για τους κατασκευαστές. Είχαμε δεσμευτεί από πέρυσι ότι, σταδιακά, όπως ολοκληρώνονταν τα διάφορα κομμάτια θα τα παραδίδουμε στην κυκλοφορία για να διευκολύνονται και οι χρήστες», όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπία Οδός Α.Ε

Ο αυτοκινητόδρομος που παραδίδεται σήμερα είναι λειτουργικά ολοκληρωμένος για την κυρίως αρτηρία και για τους χρήστες. «Το έργο είναι στο 95%. Παραμένουν κάποια σημεία στα οποία υπήρχαν ιδιαίτερες δυσκολίες -π.χ. διασταύρωση με τον σιδηρόδρομο και επομένως παραμένουν κάποιες εργασίες αλλά είναι έξω από το πλάτος του δρόμου που κυκλοφορείται, όπως και κάποιες εργασίες σε κόμβους, όπως είναι ο κόμβος του Ρίου, ένας πολύπλοκος κόμβος», όπως σημείωσε ο Π. Παπανικόλας.

Χρεώσεις Σε ό,τι αφορά τις τυχόν επιβαρύνσεις για τους χρήστες, εξήγησε ότι προς το παρόν δεν υφίσταται κάτι τέτοιο αφού κύριος σκοπός ήταν να παραδοθεί ο αυτοκινητόδρομος για να τον χρησιμοποιήσει ο κόσμος για την έξοδο του Πάσχα, ενώ «από εκεί και πέρα, ό,τι ισχύει από τις συμβάσεις παραχώρησης για όλα τα έργα θα ισχύσει και για την Ολυμπία Οδό». Ουσιαστικά,σημείωσε ο Π. Παπανικόλας, «σ’ έναν ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο, η χρέωση είναι 6 λεπτά/χλμ.