Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον για ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΡΟΣΚΟ

Αναζωπυρώνεται το έντονο ενδιαφέρον για ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΡΟΣΚΟ που ψάχνουν για χρηματοδότηση έξω από τα κρατικά πλαίσια.

Απορίες για την μη υποβολή προσφοράς έως σήμερα από τους Κινέζους.

Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι [MOEX: RZHD] εξετάζουν τρόπους χρηματοδότησης τους προκειμένου να αγοράσουν τους ελληνικούς σιδηροδρόμους χωρίς τη βοήθεια κρατικής επιχορήγησης.

«Προς το παρόν δεν σκεφτόμαστε τρόπους για να υποστηρίξουμε τους ρωσικούς σιδηροδρόμους. Στη φάση αυτή οι σιδηρόδρομοι της Ρωσίας ψάχνουν για ένα μοντέλο που θα τους επιτρέψει να βρουν χρηματοδότηση από την ελεύθερη αγορά και το μοντέλο αυτό να είναι αυτάρκες χωρίς την ανάγκη για κρατικές επιχορηγήσεις», δήλωσε ο Ρώσος υπουργός Μεταφορών Μαξίμ Σοκόλωφ σε Ιταλούς δημοσιογράφους στη Ρώμη, το Σάββατο, όπως μεταδίδει το Interfax.

Την περασμένη Παρασκευή, αντιπροσωπεία των RZD είπαν στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων ότι οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι υπέβαλαν αίτηση για να κριθούν στην προκριματική διαγωνιστική διαδικασία με τελικό σκοπό την εξαγορά της TrainOSE.

Τον περασμένο Ιανουάριο το ΤΑΙΠΕΔ δήλωσε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε την κατά 100% πώληση της TrainOSE μέσω διεθνών προσφορών. Τον περασμένο μήνα το ΤΑΙΠΕΔ έθεσε νέα χρονικά όρια για τις δεσμευτικές προτάσεις από υποψηφίους αγοραστές για την πώληση των επιβατικού και εμπορικού κομματιών καθώς επίσης και της εταιρείας συντήρησης ROSCO.

Ο Ρώσος επίσημος δεν είπε λέξη για τις υποχρεώσεις της TrainOSE ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ.
Εκτός από τους Ρώσους ενδιαφέρον προσφορές υπέβαλαν οι Ιταλοί μέσω της κρατικής εταιρείας holding Ferrovie dello Stato Italiane SpA, της οποίας η θυγατρική Trenitalia έχει τους σιδηροδρόμους στην Ιταλία, και η ελληνική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Αυτό που προκαλεί περιέργεια είναι γιατί απρόσμενα η Cosco αποφάσισε να μην υποβάλλει προσφορά αν και είχε εκφράσει έντονο ενδιαφέρον στο παρελθόν. Με τον έλεγχο του Πειραιά και των ελληνικών σιδηροδρόμων οι Κινέζοι θα μπορούσαν να περάσουν άνετα στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης χρησιμοποιώντας μέσω Σερβίας και διάφορα μεγάλα ποτάμια με τη χρήση πλωτών μέσων.

Σε κάθε περίπτωση η προθεσμία για την υποβολή των δεσμευτικών εισφορών λήγει στις 31 Μαΐου.