Ανατροπές στην εκπαίδευση- Τέλος προσευχή και παρελάσεις- Αναμένονται αντιδράσεις

Ανατροπές στην εκπαίδευση φέρνουν οι προτάσεις της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία που θα παρουσιαστούν σήμερα από τον υπουργό Παιδείας και τον πρόεδρο της Επιτροπής κ. Αντώνη Λιάκο.

Ήδη η διαρροή στον Τύπο μέρος του πορίσματος για κατάργηση των παρελάσεων, της προσευχής και άλλες… πρωτοποριακού χαρακτήρα προτάσεις έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στην Εκκλησία και στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Σημειώνεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα η ΝΔ αποχώρησε από την Επιτροπή καταγγέλλοντας την κυβέρνηση.
Σύμφωνα με το πόρισμα Λιάκου:

Οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα αλλαγής κατεύθυνσης στο Πανεπιστήμιο, καθώς και να αποκτούν συνδυαστικό πτυχίο αποκτώντας credits από δύο σχολές. Το πόρισμα βασίζεται στο σύστημα «major minor», που πρώτος είχε υποστηρίξει ως υπουργός Παιδείας ο Γιώργος Παπανδρέου.

Επίσης, το πόρισμα προβλέπει τετραετές γυμνάσιο και διετές λύκειο.

Προτείνονται επίσης, αλλαγές στη διδακτική διαδικασία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Η πρόταση προβλέπει την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω ενός συγκεκριμένου συντελεστή κατάταξης των υποψηφίων για την εισαγωγή, επί του γενικού βαθμού πρόσβασης ή άλλων κριτηρίων επίδοσης.

Με την πρόταση της Επιτροπής που θα παρουσιασθεί σε συνάντηση των Επιτροπών του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, παρουσία του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη οι πανελλαδικές εξετάσεις θα αποτελέσουν παρελθόν.

Η εφαρμογή του συντελεστή κατάταξης των υποψηφίων, επί του γενικού βαθμού πρόσβασης, ή άλλων κριτηρίων επίδοσης, θα εξασφαλίζει σε ΑΕΙ και ΤΕΙ φοιτητές με γενική αλλά και ειδική επάρκεια. Από τη στιγμή που έχει ολοκληρωθεί το Νέο Λύκειο, ο συντελεστής βαρύτητας μπορεί να εφαρμοστεί επί του Εθνικού Απολυτηρίου και έτσι να περάσουν οι πανελλήνιες εξετάσεις στην ιστορία.

Ωστόσο η υιοθέτηση του συντελεστή μπορεί να γίνει από τις επόμενες εισαγωγικές εξετάσεις.

Σύμφωνα με την «Καθημερινή» στις προτάσεις προβλέπεται και η κατάργηση των παρελάσεων των μαθητών, του υποχρεωτικού εκκλησιασμού και της υποχρεωτικής προσευχής. Και δεν είναι οι μόνες… επαναστατικές προτάσεις της, που προκαλούν αντιδράσεις τόσο από την Εκκλησία όσο και από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Για παράδειγμα, στο Λύκειο τα μόνα υποχρεωτικά μαθήματα για όλους τους μαθητές προτείνεται να είναι τα Αγγλικά και η Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

Οι ανατροπές διατρέχουν και τις τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες και εύλογα το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Πάντως, οι προτάσεις δεν είναι δεσμευτικές για το υπουργείο Παιδείας, ωστόσο, ήδη κάποιες προκαλούν την αντίδραση της Εκκλησίας και άλλες (καθιέρωση διετούς Λυκείου), κρίνονται ανεφάρμοστες.

Ακόμα σύμφωνα με το πόρισμα-πρόταση του Αντώνη Λιάκου, μειώνονται συνολικά οι ώρες διδασκαλίας στο λύκειο σε 33, από 35 που είναι σήμερα και απαγορεύεται η ίδρυση τμήματος αν δεν υπάρχουν 20 μαθητές.

Ταυτόχρονα εισάγεται η τηλεεκπαίδευση σε απομακρυσμένες περιοχές, χωρίς προφανώς εκπαιδευτικούς κάποιων ειδικοτήτων στην τάξη, με το σχόλιο «να αναπτυχθούν επιτέλους σύγχρονες υποδομές τηλεεκπαίδευσης».

«Πιθανόν να πρέπει να φτιαχτούν δομές για τις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου με περισσότερα παιδιά (πράγμα που είναι και παιδαγωγικά σωστό) ή ακόμα κάποια μαθήματα να τα παρακολουθούν οι μαθητές σε συγκεκριμένη χρονικά ζώνη, ή τέλος το όλο σύστημα να λειτουργήσει ως καταλύτης για να αναπτυχθούν επί τέλους υποδομές σύγχρονης τηλεεκπαίδευσης», αναφέρεται.

Ειδικά σε περιπτώσεις απομακρυσμένων λυκείων κάποια μαθήματα θα διδάσκονται με τηλεεκπαίδευση: τα σχολεία θα εξοπλιστούν με μία ή δύο κατάλληλες αίθουσες με την κατάλληλη υποδομή και πολύ καλό εξοπλισμό. Θα έχουν πολύ γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο και οι μαθητές θα εντάσσονται κανονικά σε μία απομακρυσμένη τάξη. Με χρήση κατάλληλου λογισμικού και εξοπλισμού οι μαθητές θα συμμετέχουν κανονικά στο μάθημα, θα βλέπουν και θα ακούν τους πάντες και οι πάντες θα βλέπουν και θα ακούν αυτούς, θα παίρνουν το λόγο , θα συμμετέχουν σε διαγωνίσματα και παρουσιάσεις κλπ. Αντίστοιχη επεξεργασία πρέπει να γίνει για διετές Τεχνικό και επαγγελματικό λύκειο.

Οι προτάσεις αντιμετωπίζονται ήδη με επιφυλακτικότητα από τα κόμματα και την εκπαιδευτική κοινότητα, ενώ πολλές, που απαιτούν οικονομική δαπάνη, κρίνονται ανεφάρμοστες στη σημερινή συγκυρία.