9 Μεγατάσεις που διαμορφώνουν το Metaverse

Εντοπίζω 9 μεγατάσεις – εκθετικές αλλαγές που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη σε παγκόσμια κλίμακα – και πώς θα διαμορφώσουν το μέλλον του metaverse.

Οι περισσότερες από τις μεγατάσεις είναι ένα μείγμα τόσο της τεχνολογίας όσο και της κοινωνικής αλλαγής. Ακολουθούν οι μεγατάσεις που θα συζητήσω:

Εξετάζοντας τις 9 μεγατάσεις εδώ, μας δίνεται η ευκαιρία να “τραβήξουμε πίσω τον φακό της κάμερας” και να δούμε μια εικόνα του ευρύτερου τοπίου πάνω στο οποίο οικοδομούμε το metaverse.

Εικονικό Mainstreaming

Οι άνθρωποι θεωρούν ολοένα και περισσότερο τον εικονικό κόσμο εξίσου πραγματικό με τον φυσικό κόσμο.

Στον φυσικό κόσμο, η εμπιστοσύνη είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι σχέσεις και οι θεσμοί. Είναι η βάση για το πώς ευδοκιμούν οι επιχειρήσεις μέσα στα νομικά συστήματα, πώς συνεχίζει να λειτουργεί η χρηματαγορά μας και μια μορφή μέτρησης για τις συνδέσεις μας. Η εμπιστοσύνη έχει καταστήσει κάθε ένα από αυτά τα συστήματα επεκτάσιμο.

Καθώς η εμπιστοσύνη στην “εικονική” σφαίρα συνεχίζει να αυξάνεται – με τους διαδικτυακούς φίλους, τα εικονικά αντικείμενα και τα κρυπτογραφημένα περιουσιακά στοιχεία, τα έξυπνα συμβόλαια και τις ζωντανές διαδικτυακές εμπειρίες – θα αυξηθεί και η επεκτασιμότητα του ψηφιακού μετασύμπαντος που και των κλάδων που το υποστηρίζουν.

“Exploring the Universe in Virtual Reality” by NASA Goddard Photo and Video is licensed under CC BY 2.0

Όμως, σε κάθε μεγάλη τάση υπάρχει συχνά και μια αντίθετη τάση- καθώς οι άνθρωποι εκτιμούν περισσότερο τον εικονικό κόσμο, γεγονός που θα ενθαρρύνει εκείνους που προσπαθούν να τον εκμεταλλευτούν.

Το έγκλημα στον κυβερνοχώρο είναι ένα παράδειγμα με το οποίο πολλοί άνθρωποι είναι δυστυχώς εξοικειωμένοι: το phishing για την κλοπή των λογαριασμών σας, οι διάφορες διαδικτυακές απάτες, οι επιθέσεις ransomware και η διάδοση κακόβουλου λογισμικού είναι μερικά παραδείγματα.

Ο διαδικτυακός εκφοβισμός, η κακοποίηση, η εξαπάτηση στα παιχνίδια και η εξαπάτηση στις σχέσεις, όλα αυτά θα αυξηθούν σε βλαβερότητα λόγω του γεγονότος ότι οι άνθρωποι πιστεύουν ότι οι εικονικές σχέσεις και η ιδιοκτησία είναι πραγματικές. Οι συμπεριφορές αυτές θα αυξηθούν καθώς θα δίνεται μεγαλύτερη αξία σε αυτές, με υψηλότερες επενδύσεις από εταιρείες που προορίζονται για την καταπολέμηση του εγκλήματος και της κατάχρησης.

Τα προϊόντα από μόνα τους δεν θα λύσουν αυτά τα προβλήματα. Θα χρειαστούν επίσης εκπαίδευση, κατάρτιση, εικονικός αλφαβητισμός, υποστηρικτικές κοινότητες και γονείς με κατανόηση.

Πλατφόρμες χαμηλού κώδικα

Οι πλατφόρμες εφαρμογών χαμηλού και μηδενικού κώδικα (LCAP) παρέχουν αφαιρέσεις υψηλότερου επιπέδου (όπως οπτικό ικρίωμα και εργαλεία drag-and-drop) για να αντικαταστήσουν τη χειροκίνητη κωδικοποίηση διαδικασιών, λογικής και εφαρμογών.

Το πιο προφανές πλεονέκτημα αυτής της τάσης είναι ότι οι μη προγραμματιστές μπορούν να κάνουν κάποιες από τις εργασίες που έκαναν προηγουμένως οι προγραμματιστές. Ωστόσο, αυτό δεν αποτυπώνει πλήρως τον αντίκτυπο ή τους λόγους για τους οποίους οι εταιρείες υιοθετούν αυτές τις πλατφόρμες.

Ένα μεγάλο μέρος της “μαγείας” του LCAP είναι η μεγάλη ποσότητα αυτοματοποίησης που συμβαίνει κάτω από το οπτικό επίπεδο: η αυτοματοποίηση της ροής εργασιών, η ανάπτυξη, η ασφάλεια, η κλιμάκωση και η ενσωμάτωση με διάφορα τελικά σημεία δεδομένων. Συχνά, αυτή η πολυπλοκότητα και η κλιμάκωση είναι αυτό που απαιτεί το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης εφαρμογών Διαδικτύου.

Appian Process Modeler, a no-code development platform.

Το αποτέλεσμα θα είναι όχι μόνο μια αλλαγή στο ποιος κάνει τη δουλειά, αλλά και μια μαζική μείωση της ποσότητας της εργασίας που απαιτείται για τη δημιουργία εφαρμογών.

Η Gartner προβλέπει ότι μέχρι το 2023, πάνω από το 50% των μεγάλων επιχειρήσεων θα χρησιμοποιούν LCAP για τη λειτουργία τουλάχιστον μέρους της υποδομής τους.

Ομοίως, πολλοί από αυτούς τους προγραμματιστές κινούνται προς μια αρχιτεκτονική χωρίς διακομιστές (ένας όρος που προκαλεί σύγχυση, επειδή συνήθως υπάρχουν διακομιστές, απλώς δεν χρειάζεται να αναπτύξετε, να διαχειριστείτε ή να προγραμματίσετε εσείς οι ίδιοι).

Στο αντίθετο άκρο της επιχείρησης, υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός εργαλείων δημιουργίας που διευκολύνουν τη δημιουργία περιεχομένου metaverse, τη δημιουργία σύνθετων συμπεριφορών και τη συμμετοχή στο εμπόριο.

Unity 3D Studio

Υπάρχει η πεποίθηση ότι τα προϊόντα απευθύνονται είτε σε μεγάλες επιχειρήσεις είτε σε μικρές , αλλά αυτό δεν είναι ακριβώς αλήθεια. Παρόλο που είναι συνήθως δύσκολο για την τεχνολογία των “επιχειρήσεων” να επεκταθεί σε ιδιώτες, υπάρχουν πολλά παραδείγματα όπου τα πράγματα μπόρεσαν να βρεθούν στα χέρια των ιδιωτών, γεγονός που έγινε η ευκολότερη επιλογή και για την επιχείρηση. Αυτό περιλαμβάνει σχεδόν οτιδήποτε έχει φτιάξει ποτέ η Adobe. Πιο πρόσφατα, οι πλατφόρμες χωρίς κώδικα/χαμηλού κώδικα, όπως το Shopify, τροφοδοτούν τα πάντα, από μικρές επιχειρήσεις μέχρι μερικές από τις μεγαλύτερες μάρκες στον κόσμο (Hasbro, Budweiser κ. λ.π. ).

Get your Transformers from Hasbro via Shopify. No “enterprise” commerce needed!

Το metaverse θα δημιουργείται όλο και περισσότερο από έναν ευρύτερο πληθυσμό δημιουργών και θα υποστηρίζεται από έναν βαθύτερο κατάλογο πρόσθετων εφαρμογών και λογικής.

Μηχανική νοημοσύνη

Οι μηχανές αναλαμβάνουν περισσότερες από τις εργασίες που προηγουμένως γίνονταν από ανθρώπους. Αυτό περιλαμβάνει τομείς που μερικές φορές αποκαλούνται βαθιά μάθηση, μηχανική μάθηση και τεχνητή νοημοσύνη.

Ζούμε σε έναν κόσμο όπου τα διαφημιστικά μηνύματα, το merchandising και η διαδικτυακή εμπλοκή συντονίζονται από αλγόριθμους μάθησης. Βρισκόμαστε στα πρώτα στάδια της επεξεργασίας φυσικής γλώσσας και της αναγνώρισης εικόνων. Στον φυσικό κόσμο, βρισκόμαστε βασανιστικά κοντά σε εφαρμογές όπως τα αυτόνομα οχήματα.Το metaverse, η μηχανική νοημοσύνη συγκλίνει με κάθε άλλη τάση που βλέπετε εδώ.

“Artificial Intelligence & AI & Machine Learning” by mikemacmarketing is licensed under CC BY 2.0

Θα επηρεάσει τη δημιουργικότητα, καθώς οι υπολογιστές θα γίνουν συνεργάτες στη δημιουργική διαδικασία – δείτε μόνο πώς το AI Dungeon δημιουργεί ιστορίες ή πώς το Promethean AI μπορεί να δημιουργήσει ένα εικονικό τοπίο – και φανταστείτε πόσο περισσότερο θα προχωρήσει αυτό την επόμενη δεκαετία.

Η τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιηθεί για τον σχεδιασμό των μικροτσίπ που θα τροφοδοτούν το ψηφιακό μετασύμπαν και θα παράγει κώδικα για να βοηθά τους προγραμματιστές.

Οι μηχανές θα ερμηνεύουν τις χειρονομίες, θα προβλέπουν πού θα κοιτάζουν τα μάτια μας, θα αναγνωρίζουν τα συναισθήματα, ακόμη και την πυροδότηση των νευρώνων μας.

Η μηχανική νοημοσύνη θα συνδεθεί με τις πλατφόρμες εφαρμογών χωρίς κώδικα και με χαμηλό κώδικα, όπου θα λειτουργεί ως μέρος της αρχιτεκτονικής των υπηρεσιών, καθώς και ως σύμβουλος σχεδιασμού.

Οι πράκτορες που λειτουργούν με βάση τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά μας θα εμφανίζουν τις πληροφορίες που θέλουμε, όταν τις θέλουμε.

Και τα εικονικά όντα θα γεμίζουν όλο και περισσότερο τους κόσμους που επισκεπτόμαστε.

Άνοδος της Κυβερνητικής

Η κυβερνητική είναι ήδη εδώ. Δεν είναι τόσο ομοιόμορφα κατανεμημένη ούτε τόσο ανεπτυγμένη όσο θα είναι στο μέλλον.

Η κυβερνητική αφορά την ενσωμάτωση των ανθρώπινων αισθητηριακών και κινητικών συστημάτων με τους υπολογιστές. Υπάρχοντα παραδείγματα βασίζονται σε συσκευές εισόδου/εξόδου βιντεοπαιχνιδιών, φορητές συσκευές, επιταχυνσιόμετρα κινητών τηλεφώνων και ακουστικά εικονικής πραγματικότητας.

Η σμίκρυνση και η δικτύωση υψηλής ταχύτητας έχουν μετατρέψει τις συσκευές από σταθερούς σταθμούς εργασίας σε κινητούς υπερυπολογιστές στις τσέπες μας. Αυτοί οι υπολογιστές έρχονται όλο και πιο κοντά στο σώμα μας.

“muse of cybernetics by kochar” by inky, from the tape is licensed under CC BY-NC 2.0

Μεταβαίνουμε από το να βλέπουμε τους υπολογιστές από μια εξωτερική οπτική γωνία σε ένα μέλλον όπου θα καταλαμβάνουμε τον εικονικό χώρο και θα ζούμε σε έναν κόσμο όπου η πληροφορική θα βρίσκεται παντού γύρω μας.

Ο όρος “smartphone” μοιάζει ήδη με έναν αρχαϊκό όρο, επειδή δεν πρόκειται για τηλέφωνα – είναι φορητοί υπολογιστές που τυχαίνει να έχουν προεγκατεστημένη μια εφαρμογή τηλεφωνίας. Μπορούμε ήδη να καταλάβουμε τον εικονικό χώρο μέσω ακουστικών εικονικής πραγματικότητας όπως το Oculus, τα οποία ανταποκρίνονται στα μάτια μας, στη θέση του κεφαλιού μας και στις χειρονομίες μας. Όταν αυτά γίνουν έξυπνα γυαλιά, θα μπορέσουμε να μεταφέρουμε αυτή την εμπειρία σε μεγαλύτερο μέρος του κόσμου που μας περιβάλλει. Στο μέλλον, μπορεί να έχουμε ακόμη και λειτουργικούς έξυπνους φακούς επαφής.

Η τεχνολογία φωτεινών πεδίων μπορεί ακόμη και να μας επιτρέψει να προβάλλουμε φωτόνια – με το αντίστοιχο βάθος πεδίου – στον αμφιβληστροειδή, επιτρέποντας στο μάτι σας να εστιάσει σε διαφορετικά μέρη μιας εικονικής σκηνής, με αποτέλεσμα μια πραγματικά ολογραφική εμπειρία.

Οι συσκευές αυτές θα ερμηνεύουν όλο και περισσότερο τις φωνητικές οδηγίες μας, τις χειρονομίες μας και τα βιομετρικά μας στοιχεία. Και οι νευρωνικές διεπαφές μπορεί να επιτρέψουν ακόμη και σε συσκευές να καταλαβαίνουν τις προθέσεις μας – ίσως και πιο γρήγορα από ό,τι εμείς οι ίδιοι.

Η συνέπεια; Το metaverse δεν θα είναι απλώς ένα μέρος στο οποίο θα πηγαίνουμε. Το metaverse θα είναι παντού γύρω μας.

Και η σύγκλιση της φορητής και της κινητής τεχνολογίας δεν είναι απλώς μια τεχνολογική αλλαγή: πρόκειται για μια κοινωνική αλλαγή. Θα αλλάξει την οργάνωση των σπιτιών μας, των μέσων μαζικής μεταφοράς, των γειτονιών και των χώρων εργασίας μας. Θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο συναντάμε ανθρώπους, παραγγέλνουμε ένα γεύμα, ανακαλύπτουμε τον κόσμο και συνεργαζόμαστε σε έργα.

Προκλήσεις/Δυσκολίες από τα Ανοικτά συστήματα

Η αρχική πρόθεση του Διαδικτύου ήταν ένα εξαιρετικά κατανεμημένο, αποκεντρωμένο δίκτυο διαλειτουργικών υπολογιστών και εφαρμογών.

Το Διαδίκτυο σήμερα κυριαρχείται από διάφορες πολύ μεγάλες πλατφόρμες που λειτουργούν ως θυρωροί και σταθμοί διοδίων.

Ωστόσο, αναδύονται τεχνολογίες και ανοικτά πρότυπα που μπορούν να εκδημοκρατίσουν το μέλλον του metaverse.

Το WebAssembly (Wasm) υπόσχεται να παρέχει γρήγορες, ασφαλείς, sandboxed δυαδικές εφαρμογές για τον ανοιχτό ιστό. Η WebGL και το WebXR θα συμβάλουν στη δημιουργία γραφικών και καθηλωτικών εμπειριών που μπορούν να παρέχονται εκτός των καταστημάτων εφαρμογών. Πλατφόρμες όπως η Unity Data-Oriented Technology Stack (DOTS) εκμεταλλεύονται αυτές τις πλατφόρμες για να παρέχουν συμπαγή, αποδοτικά δυαδικά προγράμματα που αποδίδουν στο επίπεδο που θα απαιτήσει το metaverse (συγκεκριμένα, το Project Tiny της Unity).

Source: Unity — Project Tiny

Τα ανοικτά συστήματα είναι επίσης ένα κοινωνικό φαινόμενο, επειδή επιτρέπουν την ευρεία συνεργασία μεταξύ έργων μηχανικής- λογισμικού. Ο νόμος του Reed, ο οποίος προέβλεψε την εκθετική αξία εφαρμογών όπως το Slack ή το WhatsApp, μπορεί να εφαρμοστεί στο κίνημα του Ανοικτού Κώδικα – το οποίο είναι ουσιαστικά ένα κοινωνικό δίκτυο προγραμματιστών λογισμικού χωρίς άδεια.

Οι πλατφόρμες ανοικτού κώδικα και οι ανοικτές πλατφόρμες όπως η Wasm θα μπορούσαν να μεγιστοποιήσουν τον αριθμό των πιθανών συνεργατών, δημιουργώντας μεγαλύτερη αξία από ό,τι όλες οι πλατφόρμες με άδεια χρήσης μαζί. Πλατφόρμες χωρίς δικαιώματα, όπως το Linux και ο υπολογιστής, θα πρέπει να ευδοκιμήσουν και σε αυτό το μέλλον.

Ομοίως, οι άνθρωποι μπορούν να ανακτήσουν την κυριαρχία επί των δικών τους δεδομένων χρησιμοποιώντας τεχνολογίες όπως οι αποδείξεις μηδενικής γνώσης και τα αποκεντρωμένα συστήματα ψηφιακής ταυτότητας. Αυτό μπορεί να ενθαρρύνει τους καταναλωτές να εμπιστεύονται περισσότερα από τα προσωπικά τους δεδομένα σε εφαρμογές του Διαδικτύου – απλώς και μόνο επειδή δεν χρειάζεται να εμπιστεύονται κανέναν.

Έχουμε τη δυνατότητα για εκθετική αύξηση των δικτυακών αποτελεσμάτων, αν μπορέσουμε να απελευθερώσουμε τις εφαρμογές και τα δεδομένα για να το πράξουμε.

Υιοθέτηση Blockchain

Ό,τι κάνουν ο Ανοικτός Κώδικας και το Ανοικτό Διαδίκτυο για το λογισμικό και τις εφαρμογές, μπορούν να κάνουν οι αλυσίδες μπλοκ – μια τεχνολογία κατανεμημένου βιβλίου – για τα περιουσιακά στοιχεία και τα δεδομένα.

Οι αλυσίδες μπλοκ επιτρέπουν την ανταλλαγή δεδομένων χωρίς εμπιστοσύνη, την αποκεντρωμένη εξουσία, την καταγραφή του ιστορικού και της απόδειξης, την αποδεδειγμένη σπανιότητα των περιουσιακών στοιχείων. Όταν είναι αποκεντρωμένη, μια αλυσίδα μπλοκ επιτρέπει τη συμμετοχή χωρίς άδεια ή τη διακυβέρνηση μέσω ενός αποκεντρωμένου αυτόνομου οργανισμού.

Η δυνατότητα προγραμματισμού αποτελεί βασική εφαρμογή των αλυσίδων μπλοκ. Παρόλο που δεν έχουν όλες οι αλυσίδες μπλοκ με εγγενή προγραμματισμό, αποτελεί βασική πτυχή του Ethereum και άλλων αλυσίδων “έξυπνων συμβολαίων”.

Smart Contracts applications and use cases from 101blockchains.

Γιατί είναι αυτό τόσο σημαντικό; Είναι και πάλι τα αποτελέσματα του δικτύου. Όσο περισσότεροι κόμβοι μπορούν να συμμετέχουν στο δίκτυο, τόσο υψηλότερη είναι η αξία του δικτύου, και καθώς μπορούν να δημιουργηθούν ομάδες γύρω από συγκεκριμένες δραστηριότητες (παιχνίδια, οικονομικά legos κ. λπ. ), η αξία του δικτύου αυξάνεται περαιτέρω σύμφωνα με τον νόμο του Reed.

Η συνεισφορά στην αξία είναι εκθετική. Περισσότερα άτομα, περισσότερες εφαρμογές και περισσότερα συστατικά για να συναρμολογηθούν ισούται με περισσότερα έξυπνα συμβόλαια και περισσότερες αποκεντρωμένες εφαρμογές.

Οι αλυσίδες μπλοκ θεωρούνται “χωρίς εμπιστοσύνη” επειδή δεν χρειάζεται να εμπιστεύεστε κάποια αρχή- η εμπιστοσύνη βρίσκεται στην ίδια την αλυσίδα μπλοκ.

Η συλλογική κατανομή όλων αυτών των εφαρμογών, συμβολαίων και στοιχείων χωρίς εμπιστοσύνη είναι αυτό που δίνει στις αλυσίδες μπλοκ την κοινωνική κλιμάκωσή τους.

Τα δικτυακά φαινόμενα έχουν ήδη ανοίξει το δρόμο για την τροφοδοσία δεδομένων στην αλυσίδα (oracles) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως όροι σε έξυπνα συμβόλαια- αυτό έχει οδηγήσει σε αποκεντρωμένο δανεισμό, αποκεντρωμένη χρηματοδότηση και αποκεντρωμένες ανταλλαγές περιουσιακών στοιχείων. Η ανάδυση της πληροφορικής blockchain μπορεί να αντικαταστήσει ορισμένες πτυχές της πληροφορικής νέφους και η άνοδος των μη βρώσιμων περιουσιακών στοιχείων μπορεί να αποτελέσει τη βάση των εικονικών αγαθών σε μια αναδυόμενη γενιά παιχνιδιών, προσαρμογών avatar και εμπειριών metaverse.

Αυτή είναι μόνο η αρχή των δυνατοτήτων όταν απελευθερώνετε περιουσιακά στοιχεία, δεδομένα και προγραμματιζόμενες συμβάσεις στο ανοικτό Διαδίκτυο.

Οικοσυστήματα περιφραγμένων κήπων

Οι περιφραγμένοι κήποι – και χρησιμοποιώ αυτόν τον όρο με αγάπη επειδή οι κήποι μπορούν να είναι όμορφοι και οργανωμένοι – επωφελούνται από όλες τις άλλες μεγατάσεις που επηρεάζουν το metaverse.

Δεν θα είναι ανοικτή κάθε εφαρμογή ή κάθε κόσμος. Μερικές φορές η άδεια, η ενσωμάτωση, η επιμέλεια και ο έλεγχος είναι επιθυμητά χαρακτηριστικά μιας πλατφόρμας ή εφαρμογής. Το Roblox δεν θα γινόταν ποτέ δημοφιλές αν δεν υπήρχε το σύνολο αυτών των χαρακτηριστικών.

Κατά ειρωνικό τρόπο, οι περιφραγμένοι κήποι επωφελούνται επίσης από τα ανοιχτά συστήματα που τους προκαλούν. Χρησιμοποιούν τον ίδιο ανοιχτό κώδικα και τις ίδιες αλυσίδες μπλοκ όπως όλοι οι άλλοι και πολλοί πελάτες μπορεί να αισθάνονται πιο ασφαλείς μέσα σε αυτές.

Οι περιφραγμένοι κήποι δεν αποτελούν πρόβλημα. Το ότι υπάρχουν πολύ λίγοι περιφραγμένοι κήποι είναι το πρόβλημα του σημερινού οικοσυστήματος του 2022. Θα πρέπει να σας είναι εύκολο να δημιουργήσετε τον δικό σας περιφραγμένο κήπο και να προσκαλέσετε άλλους δημιουργούς να συμμετάσχουν, να προσθέσουν, να τροποποιήσουν και να διασυνδεθούν σύμφωνα με τους κανόνες που έχετε ορίσει.

“Walled Garden 3” by the justified sinner is licensed under CC BY-NC-SA 2.0

Καθώς υπάρχουν όλο και περισσότεροι περιφραγμένοι κήποι, ένα ερώτημα είναι πώς θα ανακαλύπτεται ο καθένας από αυτούς. Υπάρχουν ιεραρχικά συστήματα ανακάλυψης, όπως το Roblox, το οποίο λειτουργεί ως “YouTube για παιχνίδια”, με βάση την αναζήτηση και τη δημοτικότητα. Δεδομένου ότι στους ανθρώπους αρέσει η επιμέλεια και στους προγραμματιστές η πρόσβαση σε μεγάλο κοινό, αυτό θα συνεχιστεί. Όμως, οι μέθοδοι για φορητά avatars, φορητά κοινωνικά δίκτυα και διαλειτουργικότητα βρίσκονται στον ορίζοντα – και αυτό μπορεί να δικτυώσει διάφορους περιφραγμένους κήπους χρησιμοποιώντας ανοιχτές πλατφόρμες, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για ανακάλυψη και επιμέλεια.

Στο μέλλον, μπορεί να έχουμε μια δομή που θα μοιάζει με υπερμέσα, όπου οι πύλες θα δικτυώνουν διαφορετικούς κόσμους και εμπειρίες μεταξύ τους – το ισοδύναμο των εικονικών κόσμων με τους υπερσυνδέσμους στις ιστοσελίδες. Υπερδιαδρόμους για το metaverse.

Επιτάχυνση κατανεμημένων δικτύων

Τα δίκτυα 5G θα βελτιώσουν κατά τάξεις μεγέθους τις ταχύτητες, τον συγχρονισμό και την καθυστέρηση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Και το 5G δεν είναι το τέλος του δρόμου: το 6G θα βελτιώσει αυτές τις μετρήσεις κατά 10-100 φορές. Μέσα στη δεκαετία θα δούμε ταχύτητες 10 Gbps με καθυστέρηση που θα φτάνει το 1ms.

Οι επιταχυνόμενες ταχύτητες είναι απαραίτητες για την υποστήριξη του μετασύμπαντος, αλλά είναι πραγματικά τα δικτυακά αποτελέσματα που λαμβάνουν χώρα όταν όλοι οι συμμετέχοντες στο δίκτυο είναι σε θέση να μοιράζονται δεδομένα σε πραγματικό χρόνο που προσφέρουν μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες εφαρμογές.

“My Twitter Social Ego Networks” by David Sousa-Rodrigues is licensed under CC BY-NC-SA 2.0

Καθώς το τοπικό επίπεδο δικτύου δεν αποτελεί πλέον το σημείο συμφόρησης, η έμφαση θα μετατοπιστεί προς τη μετακίνηση περισσότερης υπολογιστικής ισχύος απευθείας στο “μακρινό” άκρο του δικτύου. Μερικές φορές αυτό θα γίνεται στον τοπικό πύργο κινητής τηλεφωνίας, μερικές φορές μπορεί να γίνεται μέσα στο σπίτι σας, όπου οι πληροφορίες θα υποβάλλονται σε προεπεξεργασία και θα εμφανίζονται στις κυβερνητικές συσκευές σας.

Μεγάλο μέρος της τεχνητής νοημοσύνης που τροφοδοτεί τις εφαρμογές θα γίνεται στην άκρη, καθώς θα είναι πολύ αργή η επεξεργασία των πάντων με απομακρυσμένο/κεντρικό τρόπο. Το μέλλον απαιτεί την ταχεία διαλειτουργικότητα του αστερισμού των τοπικών υπολογιστικών συσκευών και των τροφοδοσιών δεδομένων. Αυτό μερικές φορές θα σημαίνει πρόβλεψη στην άκρη, για εφαρμογές στο metaverse, όπου οι προβλέψεις συμπεριφορών και φυσικής είναι αρκετά ακριβείς.

Προσομοίωση της πραγματικότητας

Για χρόνια, ο τρόπος με τον οποίο σχεδόν κάθε παιχνίδι με τρισδιάστατα γραφικά παρήγαγε εικόνες σε πραγματικό χρόνο ήταν μέσω μιας συλλογής από μικροεπεμβάσεις που ονομάζονταν προγραμματισμός shader. Η ανίχνευση ακτίνων χρησιμοποιεί τη φυσική του φωτός για να προσομοιώσει την εμφάνιση των εικόνων με βάση τον τρόπο με τον οποίο τα φωτόνια αναπηδούν μεταξύ και μέσα από διαφορετικά υλικά. Η ανίχνευση ακτίνων μπορεί να δημιουργήσει πολύ πιο όμορφες και ρεαλιστικές εικόνες – γι’ αυτό και χρησιμοποιείται για περιεχόμενο που έχει προ-διαμορφωθεί, όπως ταινίες – αλλά απαιτεί τεράστια αύξηση της επεξεργαστικής δύναμης. Όμως η ανίχνευση ακτίνων σε πραγματικό χρόνο είναι καθοδόν.

“SSR final raytrace” by Penforhire is licensed under CC BY-NC-ND 2.0

Είναι μόνο ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο θα προσομοιώνουμε την πραγματικότητα μέσα στις μηχανές μας. Για παράδειγμα, μία από τις περιπτώσεις χρήσης της πλατφόρμας Omniverse της NVIDIA είναι η προσομοίωση της δυναμικής των ρευστών: φανταστείτε ότι μπορείτε να απεικονίσετε με ακρίβεια ένα ποτάμι ή να προσομοιώσετε ένα σύστημα HVAC (το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να προσδιοριστεί πόσο ανθεκτικό είναι ένα κτίριο κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας που περιλαμβάνει μια αναπνευστική ασθένεια). Στη συνέχεια, φανταστείτε όλες αυτές τις προσομοιώσεις και τις μηχανές ΤΝ συνδεδεμένες σε ένα διαλειτουργικό πλαίσιο που επιτρέπει τη λογική και την πρόβλεψη για την προσομοίωση ενός κόσμου εικονικών μηχανών, αντικειμένων, περιβαλλόντων και ανθρώπων.

Τα δεδομένα θα προέρχονται επίσης από έναν εκθετικά αυξανόμενο αριθμό τροφοδοσιών από τον φυσικό κόσμο. Αυτό περιλαμβάνει γεωχωρικά δεδομένα και δεδομένα κυκλοφορίας, ψηφιακές δίδυμες φυσικών αντικειμένων που είναι εξοπλισμένες με όργανα για να αναφέρουν όλες τις ιδιότητές τους, πύργους που αναφέρουν οικονομικά δεδομένα σε έξυπνα συμβόλαια και δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σχετικά με ανθρώπους και διαδικασίες.

Δεν θα έχουμε απλώς ένα Διαδίκτυο των πραγμάτων – θα έχουμε ένα Διαδίκτυο των πάντων – ολοκληρωμένο με προγνωστικές αναλύσεις, τεχνητή νοημοσύνη και απεικόνιση σε πραγματικό χρόνο.

Αυτές οι καινοτομίες θα επιτρέψουν τη δημιουργία ενός μετασύμπαντος που θα μπορεί να καλύπτει και να προβλέπει τον πραγματικό κόσμο, ενώ παράλληλα θα τροφοδοτεί την επόμενη γενιά παιχνιδιών βασισμένων στην πραγματική φυσική, πιο όμορφα και καθηλωτικά από οτιδήποτε άλλο έχουμε βιώσει μέχρι σήμερα.

 

Το Metaverse επιταχύνεται

Το metaverse θα μεταμορφώσει τους τρόπους με τους οποίους κοινωνικοποιούμαστε, εργαζόμαστε και παίζουμε- οι μεγατάσεις που μοιράστηκα μπορεί να σας δώσουν κάποιες ιδέες για το πώς.

“metaverse” by vanz is licensed under CC BY-SA 2.0

 

Erol User

SHARE