Κ. Μητσοτάκης: «Τι θα αλλάξουμε στην Παιδεία, από όσα άλλαξε η Κυβέρνηση Τσίπρα ή τα κατάργησε».

Οι προτάσεις του Κ. Μητσοτάκη για την Παιδεία και τη νέα εποχή της. «…Αλλά τότε η Αριστερά είχε αξιόπιστη ηγεσία… Ηταν ο Χαρ. Φλωράκης και ο Λ. Κύρκος. Τωρα είναι ο Α. Τσίπρας και ο Ν.Παππάς…. Μια ηγεσία χωρίς αξίες, με μοναδικό στόχο την παραμονή στην εξουσία. Θέλω να αναδείξω την καταστροφή που συντελείται στην παιδεία από μια ιδεοληπτική κυβέρνηση. Ο κ. Τσίπρας στόχο έχει να διχάσει και στην Παιδεία.»
Έδωσε το βάρος του στις συγκεκριμένες προτάσεις και λύσεις. Παρά την επιθετική γραμμή άμυνας που ακολούθησε ο κ. Τσίπρας, ο αντίπαλός του Κυρ. Μητσοτάκης, δεν επέλεξε την στρατηγική της τυφλής σύγκρουσης δίνοντας αρχικά έναν άλλο τόνο στην συζήτηση, η οποία αναμενόταν να αγγίξει το «κόκκινο» της αντιπαράθεσης με επίκεντρο, φυσικά, το Καλογρίτσας – gate. Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ξάφνιασε, επιλέγοντας να μην κινηθεί στο πεδίο αυτό, επιλέγοντας μια άλλη στρατηγική, της ήρεμης δύναμης και όχι αυτήν της πόλωσης και της όξυνσης του ήδη νοσηρού πολιτικού κλίματος.

Παράγοντες της ΝΔ τόνιζαν «ο κόσμος έχει κουραστεί από την όξυνση και τις αντιπαραθέσεις». «Ο κ. Τσίπρας ας απολογηθεί για τα πεπραγμένα του για τα οποία βοά η ελληνική κοινωνία. Η ΝΔ θα αναδείξει τα προγραμματικά πλεονεκτήματά της για την διακυβέρνηση της χώρας και τις προτάσεις της για έξοδο από την γενικευμένη κρίση που μαστίζει την ελληνική κοινωνία», έλεγαν χαρακτηριστικά. Έτσι, ο κ. Μητσοτάκης από την αρχή της ομιλίας του έδωσε το στίγμα του λέγοντας ότι «η κοινωνία που μας ακούει σήμερα ενδιαφέρεται για το πως θα αποκτήσουμε καλύτερα σχολεία και όχι για το πώς θα ελέγξετε την ενημέρωση». «Και για αυτό δεν θα μπω στον πειρασμό να αποπροσανατολίσω την συζήτηση», είπε, «στοχοποιώντας» παράλληλα τον κ. Τσίπρα: «Δεν έρχεστε ως κατήγορος, απολογούμενος είστε για τα ζητήματα διαφάνειας και διαπλοκής», του είπε, προκαλώντας τον να έρθει να συζητήσουν περί διαπλοκής σε μια άλλη προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στην Βουλή.

Ο «Εγκέλαδος»

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπενθύμισε στον πρωθυπουργό ότι και τον περασμένο Μάρτιο είχε προκαλέσει ο ίδιος προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την διαπλοκή «και υποστήκατε πανωλεθρία», όπως του είπε για να του επισημάνει: «Επανέρχεστε στον τόπο του εγκλήματος και χαίρομαι ότι σύρεστε στην πρότασή μας». Βεβαίως έκτοτε έχουν μεσολαβήσει πολλά, με αποκορύφωμα την υπόθεση των τηλεοπτικών αδειών. «Με πολλή μεγάλη χαρά θα έρθουμε να τα συζητήσουμε όλα», δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος έδωσε μια πρόγευση των διαθέσεών του. «Δηλώσατε υπερήφανος για την συμμετοχή σας στο μαθητικό και φοιτητικό κίνημα, το οποίο όμως συχνά παρεκτράπη σε εκδηλώσεις ακραίας βίας. Θυμάστε πώς ήταν το όνομα της φοιτητικής παράταξης που ήταν επικεφαλής στα φοιτητικά του χρόνια; Εγκέλαδος. Ε, αυτό τον εγκέλαδο φέρατε στη χώρα», του είπε, ενώ απαντώντας στην μομφή του κ. Τσίπρα ότι δεν έχει περάσει ούτε έξω από δημόσιο σχολείο, ο πρόεδρος της ΝΔ παραδέχθηκε ότι σπούδασε σε ξένο μη κρατικό πανεπιστήμιο, όμως του υπενθύμισε ότι και ο ίδιος τα παιδιά του τα έχει στείλει σε ιδιωτικό σχολείο. «Εσείς ο ίδιος δεν αναγνωρίζετε το δημόσιο σχολείο και επιλέγετε τα προνόμια του ιδιωτικού», του επισήμανε.

Οι προτάσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη για την Παισεία

«-Ο λογογράφος σας πρέπει να μπέρδεψε τις ομιλίες σας. Σας έγραψε μια ομιλία που διαβάσατε πριν από 3 μήνες. Η κοινωνία που μας ακούει σήμερα είπε ο κ. Μητσοτάκης ενδιαφέρεται για το πως θα αποκτήσουμε καλύτερα σχολεία και όχι για τα ΜΜΕ. Και γι αυτό δεν θα αποπροσανατολίσω την συζήτηση.

-Η Παιδεία θα πρέπει να είναι ένα πεδίο εθνικής συνεννόησης. Η προχθεσινή τραγική επέτειος της δολοφονίας του Μπακογιάννη μας έδειξε πόσο καλό είναι να παραμερίζουμε τις διαφορές μας. Εχω ζωντανή την εικόνα της Βουλής εκείνη την ημέρα. Υψώθηκε ένα ανάχωμα δημοκρατίας. Αλλά τότε η Αριστερά είχε αξιόπιστη ηγεσία… Ηταν ο Χαρ. Φλωράκης και ο Λ. Κύρκος. Τωρα είναι ο Α. Τσίπρας και ο Ν.Παππάς…. Μια ηγεσία χωρίς αξίες, με μοναδικό στόχο την παραμονή στην εξουσία. Θέλω να αναδείξω την καταστροφή που συντελείται στην παιδεία από μια ιδεοληπτική κυβέρνηση. Ο κ. Τσίπρας στόχο έχει να διχάσει και στην Παιδεία.

-Εμείς καταφέραμε να μετατρέψουμε την παιδεία σε ένα πεδίο συναίνεσης και όχι αντεγκλήσεων. Και με τον νόμο Διαμαντοπούλου και με τον νόμο Γιαννάκου.

-Εσείς επιβεβαιώσατε ότι είναι πιο εύκολο να γκρεμίζεις από το να χτίζεις. Εσείς φέρνετε την Παιδεία χρόνια πίσω. Ριζική επιστροφή στο παρελθόν είναι αυτό που κάνετε. Αναμοχλεύετε πολιτικές άλλων εποχών. Το παρελθόν σας σας καταδιώκει και δεν μπορείτε να το ξεπεράσετε κ. Τσίπρα. Διακριθήκατε ως ηγέτης καταλήψεων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Το ίδιο βινύλιο του ’80 εξακολουθούμε να ακούμε. Κλισέ που τα ξεπέρασε και η ιστορία. Μπορεί σε άλλους τομείς της οικονομίας να αναγκάζεστε να επαναφέρετε φιλελεύθερες πολιτικές αλλά στην παιδεία δεν έχετε καμία αναστολή.

-Ευκαιρίες, προσπάθεια, αριστεία, είναι έννοιες που πρέπει να βρίσκονται στο πυρήνα κάθε εκπαιδευτικής πολιτικής που δεν υπάρχουν στο λεξιλόγιό σας. Στην δική σας ιδεολογία έχουν ταξικό πρόσημο. Μας είχε προϊδεάσει ο κ. Μπαλτάς. Η αριστεία είναι ρετσινιά. Η υπονόμευση της αριστείας είναι η ασφαλέστερη οδός ισοπέδωσης της εκπαίδευσης. Η Αριστερά συμβούλευε τα μέλη της να είναι πρώτοι στα μαθήματα και πρώτοι στον αγώνα παλιά. Τώρα όμως αυτό άλλαξε. Μια κοινωνία πρέπει να παρέχει ίσες ευκαιρίες στον αγώνα για την ζωή. Η αριστεία είναι στάση ζωής και ενεργοποιεί τις αρετές.

Η πολιτική σας εκπροσωπεί όλες τις παθογένειες που η Ελλάδα πρέπει να αφήσει πίσω. Η κυβέρνηση υιοθέτησε μονομερώς πάνω από 100 ρυθμίσεις. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει επιστρέψει στην προ του 2010 κατάσταση.

– Καταργήσατε επί της ουσίας πρότυπα και πειραματικά σχολεία αφού καταργήθηκαν οι εξετάσεις.Υπονομεύσατε και το δημοτικό σχολείο. Καταργήσατε το ενιαίο αναβαθμισμένο πρόγραμμα. Μειώθηκαν οι ώρες του προγράμματος. Οι πιο δημιουργικές ώρες των μαθητών καταργήθηκαν. Αντί να αναβαθμίσετε το 35% των υπονομεύσατε το 65%. Υποβαθμίσατε και το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Εγιναν ενέργειες λίγο πριν ξεκινήσει η χρονιά, χωρίς διάλογο. Οι παρεμβάσεις Φίλη έγιναν 3 μέρες πριν αρχίσει η σχολική χρονιά. Επιλέξατε τέσσερα μαθήματα που θα εξετάζονται οι μαθητές. Μετατρέπετε το γυμνάσιο σε ένα σχολείο αυτόματης προσαρμογής.

-Καταργήσατε την τράπεζα θεμάτων. Το μέσο όρο προαγωγής. Επαναφέρατε την βάση του 9,5 για την προαγωγή από την μια τάξη στην άλλη. Επαναφέρατε τον κομματισμό και τον συνδικαλισμό στην επιλογή των ανώτατων στελεχών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κριτήριο για τις επιλογές διευθυντών είναι η ψηφοφορία στον σύλλογο των διδασκόντων. Επιλέγεται όχι ο καλύτερος αλλά ο αρεστός.

-Ισοπεδώσατε και το ιδιωτικό σχολείο. Ψαλιδίζετε ότι πλεονέκτημα έχει ένα ιδιωτικό σχολείο. Γιατί να μην μπορεί ένα ιδιωτικό σχολείο να αντικαταστήσει τον εκπαιδευτικό που δεν αποδίδει; Γιατί τα αποκλείεται από την δυνατότητα να εφαρμόζουν ένα πιο διευρυμένο πρόγραμμα.

-Παγώσατε κάθε έννοια αξιολόγησης και αξιοκρατίας σε όλη την εκπαιδευτική δομή. Για σας η ρετσινιά της αριστείας δεν ήταν λεκτική υπερβολή. Δεν αναφέρατε στην ομιλία σας ούτε μια φορά την λέξη αξιολόγηση.

-Η κυβέρνηση έχει ξεπεράσει τον εαυτό της στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επαναφέρατε τους αιώνιους φοιτητές. Δώσατε την δυνατότητα ακόμα και σε όσους είχαν διαγραφεί να έχουν το δικαίωμα επανεγγραφής. Γιατί κάποιος ο οποίος δεν ενδιαφέρεται να ολοκληρώσει τις σπουδές του πρέπει να παραμένει εγγεγραμμένος; Αυτή η πολιτική δεν μπορεί να γίνει ανεκτή.

-Καταργήσατε τα συμβούλια ιδρύματος. Συναντήθηκα με 30 προέδρους και μου έκαναν παράπονα γιατί καταργήθηκαν ενώ έκαναν την δουλειά τους ανιδιοτελώς και χωρίς να πληρώνονται. Εσείς τα απαξιώνετε. Γιατί το κάνετε αυτό; Σας ενοχλούν οι ανεξάρτητες φωνές; Το δημόσιο πανεπιστήμιο πρέπει να ανοίγεται στον κοσμο. Είναι απαράδεκτο να αφαιρείται από τις πανεπιστημιακές αρχές η δυνατότητα τέτοιων προγραμμάτων. Βάζετε χαμηλό πλαφόν στερώντας πόρους από το δημόσιο πανεπιστήμιο.

-Την αξία ενός μεταπτυχιακού την κρίνει η αγορά και όχι εσείς με κριτήρια σοβιετικού τύπου. Αν ένα μεταπτυχιακό είναι ακριβό δεν θα βρει φοιτητές. Δεν ακούσατε τις αντιδράσεις των πανεπιστημίων; Αρκετά με την κρατική παρέμβαση σε ένα τομέα όπου διακρίθηκαν τα ελληνικά πανεπιστήμια.

-Κανείς δεν έχει αντίρρηση για την ανάγκη εξέλιξης του μαθήματος των θρησκευτικών και προσαρμογής του στα σύγχρονα δεδομένα και όχι συγκρουσιακά. Το μάθημα των θρησκευτικών ήταν μια αφορμή για να δημιουργήσετε μια σύγκρουση για χάρη των συνιστωσών σας. Μια σύγκρουση παντελώς ανούσια που προσβάλλει τον λαό και την εκκλησία.

-Για τη ΝΔ η μεταρρύθμιση στην Παιδεία αποτελεί προτεραιότητα. Η δική μας επιλογή συνοψίζεται στο δίπτυχο ελεύθερο σχολείο και αυτόνομο Πανεπιστήμιο. Η ενίσχυση της αυτονομίας είναι αυτή που αναβαθμίζει τον ρόλο του σχολείου.
Ενα σχολείο όπου θα υπάρχει αυτονομία, αξιολόγηση και αριστεία.Αλλά αυτονομία χωρίς αξιολόγηση δεν μπορεί να υπάρξει. Η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται οργανωμένα.

-Κατηγορηθήκαμε ότι είμαστε θιασώτες της αριστείας. Η αριστεία δεν αφορά στους λίγους αλλά στους πολλούς. Δεν θέλουμε να εξισωθούν όλοι προς τα κάτω. Θέλουμε να σκαρφαλώσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι προς τα πάνω.

-Χρειαζόμαστε σχολεία διαφορετικά από αυτά που έχουμε σήμερα. Με αφοσιωμένους δασκάλους και καθηγητές, είπε ο αρχηγός της ΝΔ.Την διαφορά στην εκπαίδευση δεν την κάνει το μέγεθος της τάξης αλλά το επίπεδο των καθηγητών και των δασκάλων. Πρέπει να εκτιμούμε το έργο τους αλλά και να το αξιολογούμε. Στον πυρήνα της δικής μας πρότασης βρίσκεται η έννοια του νέου σχολείου. Για τα δημοτικά θα επιμείνουμε. Ενιαίος τύπος για όλα τα σχολεία.Θα επιβάλουμε απόλυτη αξιοκρατία με επιλογή των περιφερειακών διευθυντών από το ΑΣΕΠ. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές πρέπει να μπορούν να επιλέγουν το βιβλίο που τους ταιριάζει. Εχουμε όλη την τεχνογνωσία να το κάνουμε.

-Ο επαγγελματικός προσανατολισμός πρέπει να επανενταχθεί στα σχολεία, αλλά με νέο τρόπο. Η επιχειρηματικότητα πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία. Να απελευθερώσουμε την ιδιωτική εκπαίδευση από τα δεσμά του κρατισμού. Πρέπει να παρέχονται περισσότερες υποτροφίες σε φτωχά και ταλαντούχα παιδιά.

-Πρέπει να μετατραπεί η χώρα σε ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης. Το έκαναν η Κύπρος και η Τουρκία και εμείς μένουμε δέσμιοι αυτών των αγκυλώσεων. Η Ελλάδα δεν ήταν πάντα το μαύρο πρόβατο της παγκόσμιας κοινότητας. Πρέπει να αποκατασταθεί η λειτουργία των συμβουλίων ιδρυμάτων.

-Να μειωθεί το χάσμα δεξιοτήτων στην αγορά εργασίας. Διοργάνωση θερινών σχολείων. Συζήτηση για νέο ακαδημαϊκό χάρτη. Συνεχής περιοδική και συστηματική αξιολόγηση όλων των προγραμμάτων σπουδών από μια ισχυρή ανεξάρτητη αρχή.

-Δεσμευόμαστε ότι στον τομέα της Παιδείας ότι έχει νομοθετήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα ακυρωθεί τις πρώτες ημέρες της διακυβέρνησής μας.

-Η ποιότητα της παιδείας στην χώρα μας οριοθετεί την ποιότητα της δημοκρατίας. Δεν έχουμε την πολυτέλεια ως χώρα να μένουμε ακίνητοι. Η Ελλάδα πρέπει να γίνει η χώρα της πραγματικής αξιοκρατίας και των ίσων ευκαιριών. Να επιτρέψει σε ένα παιδί από τις δυτικές συνοικίες σε ένα καλό σχολείο.

Η δευτερολογία Αλ.Τσίπρα

-Μιλησα για την επικαιρότητα γιατί εδώ και ένα μήνα η χώρα είναι στο επίκεντρο ενός ανηλεούς βομβαρδισμού για τις τηλεοπτικές άδειες… Εδωσα την ευκαιρία σοτν κ. Μητσοτάκη να τοποθετηθεί αλλά προτίμησε να αποδράσει να σιωπήσει. Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί. Η εκτίμησε ότι δεν θέλησε να λερώσει τα χέρια του γιατί κάνουν άλλοι την βρώμικη δουλειά.

-Ο κ. Μητσοτάκης ζητησε συζήτηση για την διαπλοκή. Μην κάνετε αιτήματα γιατί ενίοτε γίνονται αποδεκτά. Μη νομίζετε ότι θα αποδράσετε. Εδώ μπροστά στον ελληνικό λαό. Δεν θα αφήσουμε την λάσπη αναπάντητη. Με ονόματα και διευθύνσεις.

-Ο κ. Μητσοτάκης ήταν ξεκάθαρος στα θέματα της Παιδείας. Ηταν καθαρός στα θέματα που αφορούν την ιδεολογική οτπική γωνία και την εκπαίδευση. Υπερασπίστηκε την γνωστή νεοφιλελεύθερη ατζέντα του που είναι ταξικά μεροληπτική. Υπερασπίζεται τα δικαιώματα των ολίγων. Όπως υπερασπίζεται και την απορρύθμιση της αγορά εργασίας. Και τα συμφέροντα μιας μειοψηφίας. Υπερασπίζεται μια εκπαίδευση των ελίτ. Κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της αριστοκρατίας και όχι της αριστείας. Η κοινωνία είναι κατακερματισμένη. Ο καθένας για τον εαυτό του και όλοι εναντίον όλων.

-Η αγορά πρέπει να μπει κάτω από τον έλεγχο της Πολιτείας… Το τι θα κάνουμε στα πανεπιστήμια, δεν μπορεί να το καθορίζει η αγορά.

-Κάναμε διάλογο, είπε ο κ. Τσίπρας και εσεις αποχωρήσατε από την επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων. Ποιός λοιπόν δεν θέλει την συναίνεση; Εσείς σταματήσατε να δίνετε υποστροφίες και τώρα τις επικροτείτε. Δεν γνωρίζω πουθενά στον κόσμο επίσης να υπάρχει ταύτιση του προτυπου σχολείου με τα πειραματικά.

-Δεν υποβαθμίστηκε το ολοήμερο σχολείο, αφού τώρα όλα τα δημοτικά μπορούν να λειτουργήσουν ως ολοήμερα και να πανε όλα τα παιδιά. Μέχρι πέρυσι υπήρχαν σχολεία που δεν έκαναν αγγλικά και πληροφορική από την Α Δημοτικού… Μειώσαμε τις ώρες γιατι ειναι επιστημονική άποψη ότι τα παιδιά του δημοτικού δεν μπορούν να αποδώσουν με τόσες πολλές ώρες.

-Οι αλλαγές στο Γυμνάσιο λέτε ότι έγιναν χωρίς διάλογο αλλά πείτε μας για το περιεχόμενο. Διαφωνείτε με τις αλλαγές στο Γυμνάσιο; Πείτε καθαρά ότι είστε ικανοποιημένος με το εξεταστιοκεντρικό γυμνάσιο. Οσο για τις αλλαγές στο Λύκειο. Δεν σας έφταναν οι Πανελλήνιες αλλά είχατε ψηφίσει να δίνουν Πανελλήνιες τα παιδιά από την Α Λυκείου και να δίνουν τα παιδιά εξετάσεις ως ρομπότ. Ε εμείς αυτά τα καταργήσαμε!

-Μας είπατε ότι νομοθετήσαμε να μην μπορεί να γίνει απόλυση από τα ιδιωτικά σχολεία. Εμείς επαναφέραμε αυτό που ψήφισε η κυβέρνηση ΝΔ στην αρχή της μεταπολίτευσης. Να μην μπορεί να γίνει απόλυση χωρίς αιτιολόγηση.

-Για τα μεταπτυχιακά. Εκφράσατε δυσαρέσκεια γιατί να είναι χαμηλά τα δίδακτρα. Η συντριπτική πλειονότητα όμως στις μέρες της κρίσης αποκλείεται. Οχι λοιπόν κύριε Μητσοτάκη δεν πρέπει να αποφασίζει η αγορά για το τι μεταπτυχιακά πρέπει να γίνουν. Μια χαρά μπορούν να αποφασίσουν τα ιδρύματα και τα τμήματα. Εμείς λέμε απλώς ότι το υπουργείο στο τέλος θα κάνει έλεγχο νομιμότητας. Τι προβλημα έχετε με αυτό; Είστε κατά της διαφάνειας ή ενοχλούνται μεγαλοκαθηγητάδες που ενοχλούνται γιατί χάνουν χρήματα και πλούτιζαν;

-Για τα θρησκευτικά ακουσα την κριτική σας. Εδώ και τρία χρόνια γίνεται διαδικασία ουσιαστικου διαλόγου και δοκιμαστικά τα προγράμματα έχουν πάει πιλοτικά σε κάποια σχολεία. Ο διάλογος θα συνεχιστεί.

-Μας είπατε πως θέλετε Λύκεια που να συνεργάζονται με επιχειρήσεις για την επαγγελματική εκπαίδευση. Μα εσείς διαλύσατε την επαγγελματική εκπαίδευση, για να έχουν πελατεία τα ΙΕΚ.

-Είπατε τέλος πως θέλετε σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά και πως η αγορά ζητά δεξιότητες και τα πανεπιστήμια δεν την προσφέρουν. Σε ποια χώρα ζείτε κ. Μητσοτάκη; Δεν είναι αυτό το πρόβλημα της ανεργίας. Αν υπάρχει αναντιστοιχεία δεξιοτήτων και αγοράς δεν οφείλεται στην κακή κατάσταση της εκπαίδευσης, αλλά της αγοράς. Για να αλλάξει αυτό πρέπει να δουλέψουμε με έμφαση στην ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας.

-Πράγματι είμαστε όλοι προϊόν των βιωμάτων μας. Της πορείας μας και της προσωπικής μας ιστορίας και καταγωγής. Είμαι περήφανος για την προσωπική μου πορεία στο μαθητικό και φοιτητικό κίνημα. Γιατί έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της ιστορίας μας. Συμμετείχα στους αγώνες του 90-91 στον αυταρχικό νόμο της κυβέρνησης του πατέρα σας. Αλλά και στο φοιτητικό κίνημα. Είναι αγώνες που πηγαν την κοινωνία μπροστά. Διασφάλισαν την ίδια την δημοκρατία. Το βασικό σας πρόβλημα είναι τα δικά σας βιώματα γιατί μέχρι να ασχοληθείτε με την πολιτική δεν είχατε περάσει ούτε απέξω από δημόσιο σχολείο.

Η δευτερολογία του Κυρ. Μητσοτάκη

-Με θράσος είχατε ζητήσει συζήτηση στη Βουλή για τη διαφθορά και τότε είχατε βιώσει πανωλεθρία μέσα στη Βουλή. Αλλά χαιρόμαστε που δεχθήκατε το αίτημά μας για συζήτηση στη διαφθορά για να συζητηθούν τα θέματα όπως της Attica Bank αλλά και την offshore στην εφημερίδα Αυγή. Με μεγάλη χαρά θα έρθουμε να τα συζητήσουμε όλα. Αναμένω με ανυπομονησία την ημερομηνία από τον πρόεδρο της Βουλής.

-Το όνομα της φοιτητικής παράταξης που συμμετείχε ο Αλέξης Τσίπρας στα νιάτα του λεγόταν εγκέλαδος και αυτό έχετε προκαλέσει και στη χώρα. Εχετε γκρεμίσει ότι υπάρχει. Μιας και μιλάμε για βιώματα με κατηγορήσατε ότι δεν έχω περάσει έξω από δημόσιο σχολείο και πανεπιστήμιο. Είχα την δυνατότητα να σπουδάσω σε ένα μη κρατικό Πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Νομίζω ότι και εσείς αν θέλατε θα μπορούσατε να το κάνετε… Είναι υποκρισία να το λέτε αυτό την ώρα που στέλνετε τα παιδιά σας σε ιδιωτικό σχολείο.

-Να δούμε αν μπορούμε να συμφωνήσουμε στα αυτονόητα. Μάλλον δεν μπορούμε γιατί μας χωρίζει μία ιδεολογική άβυσσος στα θέματα της αριστείας και της αξιολόγησης. Οι νόμοι που φέρνετε είναι πιστή αντιγραφή των νόμων για τη μεταρρύθμιση της παιδείας το 1982. Είναι απαραίτητη η σύνδεση της παιδείας με την αγορά εργασίας.
Πρέπει να αναγνωριστεί το έργο των δασκάλων και των καθηγητών που κρατάνε σε δύσκολες εποχές το δημόσιο σχολείο ψηλα. Εικοσι μήνες μετά δεν έχετε φέρει μία πρόταση για να αξιολογηθούν οι δημόσιοι υπάλληλοι.Τελικά πρέπει η δεν πρέπει να αξιολογείται το εκπαιδευτικό έργο; Δεν μπορεί να υπάρχει αξιολόγηση με το δικό σας σκεπτικό όταν όπως λέει ο κ. Φίλης όλοι είναι ίσοι.
-Το ερώτημα είναι αν χρειαζόμαστε σχολεία της αριστείας όπου να μπορούν να φοιτούν αριστούχοι μαθητές αν και φτωχοί; Πρέπει ή δεν πρέπει το πανεπιστήμιο να συνδέεται με την αγορά εργασίας. Εχει νόημα να εκπαιδεύουμε γιατρούς για να τους εξάγουμε μετά; Πρέπει ή δεν πρέπει να αποφασίζουν τα Πανεπιστήμια για τον αριθμό των εισακτέων; Γιατί πρέπει να υπάρχει κρατικό μονοπώλειο στην εκπαίδευση; Γιατί πρέπει να εξάγουμε 60.000 ελληνες φοιτητές στο εξωτερικό όταν μπορούν να σπουδάζουν εδώ; Γιατί όχι;
-Η απαραίτητη αναμόρφωση του μαθήματος των Θρησκευτικών πρέπει ή δεν πρέπει να γίνει με την συνεννόηση της Εκκλησίας;